Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Var på en ultralyd i uke 28 grunnet mye nedpress og da lå hun med hodet ned. Samme med jordmorkontroll for 1 uke siden da jeg var 31+0.32+2 i dag, og ultralyd viser at mini fortsatt ligger plassert i seteleie, som hun har gjort hele tiden. Har ny ultralyd om fire uker, og forhåpentligvis har hun snudd seg innen den tid.
Når har deres snudd seg, både i denne og eventuelle tidligere graviditeter?
Sniker fra april.32+2 i dag, og ultralyd viser at mini fortsatt ligger plassert i seteleie, som hun har gjort hele tiden. Har ny ultralyd om fire uker, og forhåpentligvis har hun snudd seg innen den tid.
Når har deres snudd seg, både i denne og eventuelle tidligere graviditeter?
Sniker fra april.
Førstemann snudde seg aldri og det endte med vaginal setefødsel etter mitt valg.
Andremann lå i seteleie fram til 36+0, da snudde hun av seg selv og ble liggende med hodet ned
Takk for svar, godt å høre at de plutselig kan snu seg. Merket dere det når de snudde seg? Jeg må føde i en annen by dersom det blir setefødsel, så håper jeg slipper det!Jeg mener min snudde seg i uke 33 helt plutselig og bokstavelig talt over natta, etter tverrleie før den tid.
Åh, så da ble det en overraskende setefødsel? Eller var du klar over det?Sniker også
Mi lå med hode ned frem til en gang etter 36+0. Hadde snudd seg til seteleie ved fødsel uke 38+2
Så greit at de har ligget med hodet ned hele veien. Jeg har også hatt tett oppfølging med ultralyder, og her har hun ligget i fullt seteleie hver gang. Blir spennende å se fremover!Var på en ultralyd i uke 28 grunnet mye nedpress og da lå hun med hodet ned. Samme med jordmorkontroll for 1 uke siden da jeg var 31+0.
Har to andre barn fra før og begge de har liggi med hodet ned fra i alle fall ca uke 28 (men også tidligere). Hun første lå dog i tverrleie i en ukes tid rundt uke 30, før hun la seg med hodet ned igjen. Han andre lå med hodet ned hele veien fra uke 24 (var på hyppige ultralyd kontroller med han, så fikk sett det hver andre uke fram mot termin).
Åh, så da ble det en overraskende setefødsel? Eller var du klar over det?
Tja, halvsov da det skjedde, men merka det bølga veeeeldig i magen, så registrerte det sånn halvveis i våken, halvveis i sovetilstand.Takk for svar, godt å høre at de plutselig kan snu seg. Merket dere det når de snudde seg? Jeg må føde i en annen by dersom det blir setefødsel, så håper jeg slipper det!
Jeg merket det ikke når hun snudde seg, men jeg merket en morgen at bevegelsene var annerledes. Jeg regner med hun snudde seg den natta.Takk for svar, godt å høre at de plutselig kan snu seg. Merket dere det når de snudde seg? Jeg må føde i en annen by dersom det blir setefødsel, så håper jeg slipper det!
Åh, og alt gikk bra med begge fødslene? Føler man alltid hører skrekkhistoriene rundt setefødsel, så blir jo litt skremt, hehe.Sniker
Førstemann lå i seteleie hele tiden, andremann lå med hodet ned på OUL og alle jm-kontroller frem til uke 32, da hadde han snudd seg til seteleie og forble sånn. Fødte begge to vaginalt.
Spennende! Krysser fingrene for oss Jeg håper også veldig at hun her snur seg innen ultralyden om 3 uker!Ligger i seteleie litt på skrått her nå i uke 32+1 og har ligger sånn lenge nå.
De tre andre har ligger med hode ned tidelig, husker ikke uke, men fra de begynte og skjekke hvertfall.
Nå stikker det et hode ut på høyresiden her så går rundt med en skreiv mage
Jordmor mente at hun nok kom til og snu seg og det var lite sannsynlig at det skulle bli setefødsel nå etter 3 i hodeleie før.
Så jeg krysser fingrene for at plutselig en dag har hun snudd seg
Skal på ultralydkontroll rundt uke 36 så får se da hvordan hun ligger da
Oi, jeg var heller ikke klar over at det kunne være «arvelig», interessant! Hun her har ligget med hode og føtter opp på hver eneste ultralyd så langt, men jeg håper hun snur seg snartFørste ble snudd fra sete til hodeleie i uke 37+0, hadde ligget i seteleie helt frem til vendingen da. Holdt seg i hodeleie helt til fødsel.
Lillen i magen lå i hodeleie på kontroll i uke 31, mens på første vekstestimering må i uke 32 hadde hun snudd seg til seteleie. Fått beskjed om å forberede meg på at hun også velger sete som favorittstilling, ettersom første gjorde det (visste ikke det var ei «arvelig» greie, men kan jo høres sånn ut?), men håper hun snur seg av seg selv. Enda en del uker igjen!