Seteleie..

32+3 og seteleie på ultralyd idag. Var seteleie på forrige svangerskapskontroll for 1 mnd siden også, og jeg har aldri følt på denne romstreringen folk snakker om, og aldri kjent spark mot ribbeina, så jeg er redd mageboeren min liker seg godt i seteleie.. Småstressa selv om det fortsatt er noen uker igjen :hungover:
Kan heller ikke huske at jeg følte spark mot ribbeina med førstemann som var i sete. Denne gangen derimot har jeg hatt ribbeinsspark fram til søndagen. :/

Hodeleie igår, seteleie idag! Også dritbekymra for serefødsel... Men prøv å tenk at de det er fortsatt lenge til de "må" ha snudd seg!
! Er 31+5, men nå har jeg mye fostervann så luringen har lett for å snu seg alle veier...
Kjente du at hun snudde seg tror du? Synes hun er mindre aktiv nå i seteleie.

Jeg vet ikke sikkert, men troor ungen skifter mellom hodeleie og tverrleie. Skal til jordmor på fredag og håper hun kan si noe mer om det :)

Min ligger mest i hodeleie men er stadig oppe i tverrleie. 33+0 og enda god plass til å snu seg :) Er først etter 36+0 de bør ha lagt seg i hodeleie :)

Kjente du at hun snudde seg tror du? Synes hun er mindre aktiv nå i seteleie.
Nei, ikke at jeg tenkte over det... Men han var helt gal der inne igår kveld, også våkna jeg idag morges av masse spark ned i dåsa (au). Og generelt myee mindre aktiv idag når jeg bare kjenner spark der nede...

Nei, ikke at jeg tenkte over det... Men han var helt gal der inne igår kveld, også våkna jeg idag morges av masse spark ned i dåsa (au). Og generelt myee mindre aktiv idag når jeg bare kjenner spark der nede...
Ser ut til at vi ikker er de eneste som blir litt forvirra over leiet til mageboern. Men jeg blir kanskje litt stressa når div apper skriver at baby begynner å finne fødeposisjon.. når min akkurat har funnet ut at hun skal sitte

Ser ut til at vi ikker er de eneste som blir litt forvirra over leiet til mageboern. Men jeg blir kanskje litt stressa når div apper skriver at baby begynner å finne fødeposisjon.. når min akkurat har funnet ut at hun skal sitte
Var på føden igår, og de stressa ikke med det enda... Men de stresser nok ikke så mye med om det seteleie eller ikke som oss da :p

Var på føden igår, og de stressa ikke med det enda... Men de stresser nok ikke så mye med om det seteleie eller ikke som oss da :p
Nei, legen ba meg ta det heelt med ro. Og det skal jeg også prøve på. Bare det at jeg har jo en dårlig erfaring fra før.. Men hun var jo akkurat ned. Prøvde med å kjøle ned toppen av magen, men hun lå bare heelt rolig. Hehe..

Jeg hadde seteleie sist, husker alle de forferdelige tankene jeg hadde da! Heldigvis for meg ble det planlagt keisersnitt.

Du har heldigvis noen uker igjen, så krysser fingrene på at h*n snur seg til da ;-)

Jeg hadde seteleie sist, husker alle de forferdelige tankene jeg hadde da! Heldigvis for meg ble det planlagt keisersnitt.

Du har heldigvis noen uker igjen, så krysser fingrene på at h*n snur seg til da ;-)
Håper jeg har større sjanser nå enn med storebror for at hun snur seg snart. Hun har jo ligget med hodet ned fram til nå.. Prøver å holde meg motivert, men har ikke lyst på et planlagt snitt engang. Storebror var over 4kg da han kom, så kanskje ikke rart det ikke gikk å få han ut på den vanlige måten..

Her lå baby i hodeleie frem til i forrigegårs. Var på ul i dag i mistankene var korrekte, lagt seg i seteleie, uke 33+0. Kjenner jeg blir litt stresset over det, håper hun snur seg.. jeg vil IKKE føde i seteleie.

Her lå baby i hodeleie frem til i forrigegårs. Var på ul i dag i mistankene var korrekte, lagt seg i seteleie, uke 33+0. Kjenner jeg blir litt stresset over det, håper hun snur seg.. jeg vil IKKE føde i seteleie.
Sniker.

Mi var i hodeleie nesten hele veien . Men snudde seg plutselig i uke 35 til sete. 4 dager etter snudde hun seg jaggu tilbake til hodeleie. Så det er fullt mulig :p

Nå har jeg blitt veldig usikker på hvordan hun ligger. Føles som hun skifter til alle stillinger. Hun har også blitt mye mere aktiv Nå vet jeg ikke helt om hun sparker nedover eller om det er små armer som krafser/ rister i hurtige bevegelser!? Jeg henger utfor sofaen og inntar skurekone posisjon flere gang om dagen.. men spørs om det evt kanskje er for tidlig hvis hun likevel har så god snuplass?

Sniker.

Mi var i hodeleie nesten hele veien . Men snudde seg plutselig i uke 35 til sete. 4 dager etter snudde hun seg jaggu tilbake til hodeleie. Så det er fullt mulig :p
Nå har det gått en uke her, og jeg er til tider litt usikker på hvordan stilling hun har? Virker som hun turner rundt. Men er det så vanlig uke 31+5 at de kan snu seg overalt?

Sniker litt jeg og :) Her lå frøkna i seteleie i uke 38. Jeg ble sendt til utvendig vending på sykehuset som var vellykket. Veldig rar opplevelse :eek: men så snudde hun seg igjen selv til seteleie... Var på kontroll UL for å sjekke om hun lå riktig vei. Og det gjorde hun gitt :D Da hadde hun først blott snudd til hodeleie av 2 leger i uke 38 og så snudd seg tilbake til seteleie 38+ noe og var tilbake i hodeleie ved kontroll 39+2 :wacky: Så her var det sirkus lenge, men kom ut med hodet først 9 dager over termin ;)

Edit: hun var ca 3700g når hun ble født og estimert 3560g på ul i uke 39 :)

Nå har det gått en uke her, og jeg er til tider litt usikker på hvordan stilling hun har? Virker som hun turner rundt. Men er det så vanlig uke 31+5 at de kan snu seg overalt?
Hva som er vanlig, er vel vanskelig å si. Men i uke 31 har de enda plass :p mi vingla veeldig. Første tverr, sete, skrå,hode fra uke 21 til hun snudde seg til sete plutselig uke 35. Så tilbake til hode 36 uker.

Men mistenker hun har snudd seg mye mellom uke 21 og 35. Hadde ingen ul da annet enn i uke 24. Men når jeg tenker tilbake var romsteringen og smertene helt like flere ganger som når hun faktisk snudde seg fra sete til hode i uke 36 og jeg fikk det bekreftet med ul :p

Her er det fremdeles full turning og jeg har gitt opp å gjettet hvordan han ligger. 33+5. Om han ligger rolig i sete etter uke 36 skal jeg vurdere å bli stresset ;) Når det er sagt så er det ikke noe man får gjort med og heller ikke verdt bekymringen :)

Vanlig at de kan ligge litt over alt frem til 36+0, da blir det litt vanskeligere for de å snu seg rundt, men fortsatt fullt mulig :)

Sniker litt jeg og :) Her lå frøkna i seteleie i uke 38. Jeg ble sendt til utvendig vending på sykehuset som var vellykket. Veldig rar opplevelse :eek: men så snudde hun seg igjen selv til seteleie... Var på kontroll UL for å sjekke om hun lå riktig vei. Og det gjorde hun gitt :D Da hadde hun først blott snudd til hodeleie av 2 leger i uke 38 og så snudd seg tilbake til seteleie 38+ noe og var tilbake i hodeleie ved kontroll 39+2 :wacky: Så her var det sirkus lenge, men kom ut med hodet først 9 dager over termin ;)

Edit: hun var ca 3700g når hun ble født og estimert 3560g på ul i uke 39 :)

Takk for at du sniker ;)

Storebror ble oppdaget i seteleie uke 38, men det var aldri et alternativ(for legene)å prøve å snu engang. Det ble derimot bestemt at jeg skulle føde seteleie.Derfor tror jeg at jeg har litt over gjennomsnittet behov for kontroll nå kjenner jeg. Endte med keisersnitt etter mange timer. Mista masse blod under operasjonen og var generelt svært dårlig i lang tid etterpå. :/ Så jeg er nok litt redd også.

Godt å høre at snuingen var "vellykket", disse jentebabyene skal liksom lage litt ekstra drama kjenner jeg. ;)

Han var 4065 gram, men estimert til 3800-ish.

Back
Topp