Ser ut som det kanskje ikke går veien

Ja, jeg ringte dem i dag. Det hadde steget fra 300 til 800 på to dager:)
Det er lurt å ta prøver hvis du er bekymret. Det er tungt å gå rundt å være så bekymret❤️
Det er jo kjempebra :Heartpink Jeg tok jo prøver for ca 1.5 ule siden ds hadde det steget fra 1300 til 2250 på 4 dager, altså fra torsdag ettermiddag til mandag morgen. Jeg tror jeg avventer å sjekke hcg enn stund til. Har time til jordmor den 4 juni... Er jeg veldig heldig så kanskje kan hun høre hjertelyden...? Da er jeg nesten 9 uker på vei... Og i uke 11 har jeg bestilt time til tidlige ul :love7
 
Da jeg skulle på toalettet i kveld, oppdaget jeg at det hadde kommet brun utflod i truseinnlegget. Jeg blir selvfølgelig redd for at det er starten på en spontanabort. Jeg er bare 3+4. Noen her som har opplevd det hvor det har gått bra? Jeg må jo selvfølgelig bare vente og se. Men jeg lurer på om noen har opplevd det tidlig i graviditeten denne gangen eller i tidligere graviditeter? Var det uskyldig eller endte det i spontanabort?[/QUOTE

Min søster hadde litt brunlig utflod første gang hun var gravid rundt uke 6. Hun følte seg fin, men rundt uke 10 hos legen kunne de konstanterer en missed abortion. Min svigerinne derimot hadde masse blødninger her og der men fødte en frisk og fin sønn, så vanskelig å si.. Krysser fingrene for deg ♥️
 
Det er jo kjempebra :Heartpink Jeg tok jo prøver for ca 1.5 ule siden ds hadde det steget fra 1300 til 2250 på 4 dager, altså fra torsdag ettermiddag til mandag morgen. Jeg tror jeg avventer å sjekke hcg enn stund til. Har time til jordmor den 4 juni... Er jeg veldig heldig så kanskje kan hun høre hjertelyden...? Da er jeg nesten 9 uker på vei... Og i uke 11 har jeg bestilt time til tidlige ul :love7
Da har du ihvertfall hatt stigning:love017
Så håper jeg det går bra på time hos jordmor og på tidlig ul for deg❤️ Masse lykke til❤️
 
Ja kanskje det, håper jeg veldig på, ønsker sterkt en tidlig ul, men i og med at jeg bare er 7+1 er jeg usikker på om det vil gi så mye svar....:sorry: Så betryggende å høre din historie, fantastisk at det vaf fint med del lille i magen din :Heartpink
Ja var bare 7+2 jeg også, det er i følge menstermin. Hvis man skal regne etter eggløsning var jeg 7+0. Men vi fikk se en liten bønne med bankende hjerte :) Fikk høre hjertet også. Skal inn igjen på onsdag for å se hvordan det ligger an og om den gamle blødningen holder på å trekke seg tilbake. Han sa at det ofte trekker seg tilbake av seg selv, men at jeg kunne blø ut litt gammelt blod uten at det var farlig. Krysser fingrene for at det er noe sånt ❤️
 
Sniker fra mai
Jeg har hatt blødninger i alle mine svangerskap, også de gangene jeg har mistet. Så det er vanskelig å si hvordan det vil ende.
Men at det ikke øker, og at du ikke har smerter er jo et godt tegn :)
Denne gangen blødde jeg ganske mye brunt og rødt i nesten 2 uker fra uke 8-9, men det har likevel gått bra, termin i morgen :)
Krysser fingrene for deg
 
Ja var bare 7+2 jeg også, det er i følge menstermin. Hvis man skal regne etter eggløsning var jeg 7+0. Men vi fikk se en liten bønne med bankende hjerte :) Fikk høre hjertet også. Skal inn igjen på onsdag for å se hvordan det ligger an og om den gamle blødningen holder på å trekke seg tilbake. Han sa at det ofte trekker seg tilbake av seg selv, men at jeg kunne blø ut litt gammelt blod uten at det var farlig. Krysser fingrene for at det er noe sånt ❤️
Åhh takk for svar, har tidlig ul den 15 juni, ends en stund til, tørr ikke be om å bli henvist så har bestilt selv hos privat jordmor en time unna... :sorry:Legen her har ul men hun er ikke så god på å bruke den og fastlegen er borte... Skulle ønske man kunne tatt kontakt selv med sykehus når man er gravid :p
 
Da jeg skulle på toalettet i kveld, oppdaget jeg at det hadde kommet brun utflod i truseinnlegget. Jeg blir selvfølgelig redd for at det er starten på en spontanabort. Jeg er bare 3+4. Noen her som har opplevd det hvor det har gått bra? Jeg må jo selvfølgelig bare vente og se. Men jeg lurer på om noen har opplevd det tidlig i graviditeten denne gangen eller i tidligere graviditeter? Var det uskyldig eller endte det i spontanabort?
Hei, jeg hadde en SA i uke 5 forige PP. Det begynte 1 uke etter jeg testet positivt. Startet med spotting, ingen utflod som var brun. Spottet i 2 dager før rikelig mengde blod og en slim tråd kom ut. Etter 2 dager med blødninger så testet jeg med hcg nede på 9. Hadde ingen smerter.
Men nesten 4 uker etter fikk jeg nå en ny positiv test og håper denne spira sitter brunt utflod kan hende når du skulle hatt tr på besøk så trenger ikke tenke det værste med en gang. Krysser fingrene for deg
 
Hei, jeg hadde en SA i uke 5 forige PP. Det begynte 1 uke etter jeg testet positivt. Startet med spotting, ingen utflod som var brun. Spottet i 2 dager før rikelig mengde blod og en slim tråd kom ut. Etter 2 dager med blødninger så testet jeg med hcg nede på 9. Hadde ingen smerter.
Men nesten 4 uker etter fikk jeg nå en ny positiv test og håper denne spira sitter brunt utflod kan hende når du skulle hatt tr på besøk så trenger ikke tenke det værste med en gang. Krysser fingrene for deg
Så trist å høre om din sa. Men gøy å høre at du har fått positiv test igjen så fort❤️

Takk❤️ Jeg tror min spotting var uskyldig. Den har stoppet nå, og HCG testene hos legen økte fra 300 til 800 på to dager, så det lover jo bra:)

Jeg krysser fingrene for deg også, og håper vi begge kommer oss helt til termin❤️
 
Det er jo kjempebra :Heartpink Jeg tok jo prøver for ca 1.5 ule siden ds hadde det steget fra 1300 til 2250 på 4 dager, altså fra torsdag ettermiddag til mandag morgen. Jeg tror jeg avventer å sjekke hcg enn stund til. Har time til jordmor den 4 juni... Er jeg veldig heldig så kanskje kan hun høre hjertelyden...? Da er jeg nesten 9 uker på vei... Og i uke 11 har jeg bestilt time til tidlige ul :love7
Man kan ikke høre fosterlyden med doppler eller jordmorstetoskop i uke 9 dessverre, men hvis hun har ultralyd kan hun jo finne hjertet :happy: Faktisk så skal man egentlig ikke lytte etter fosterlyd på kontroller før uke 24 i følge retningslinjene (men det blir gjort likevel, jeg også), men dette pga risikoen for unødvendig bekymring hvis man ved tidlige kontroller ikke finner hjertelyd. Men ultralyd i uke 11 vil du nok høre hjertelyden ja :happy:
 
Man kan ikke høre fosterlyden med doppler eller jordmorstetoskop i uke 9 dessverre, men hvis hun har ultralyd kan hun jo finne hjertet :happy: Faktisk så skal man egentlig ikke lytte etter fosterlyd på kontroller før uke 24 i følge retningslinjene (men det blir gjort likevel, jeg også), men dette pga risikoen for unødvendig bekymring hvis man ved tidlige kontroller ikke finner hjertelyd. Men ultralyd i uke 11 vil du nok høre hjertelyden ja :happy:
Da får jeg se frem til uke 11 sist fikk jeg høre den i uke 13 hos jordmor :Heartpink
 
Man kan ikke høre fosterlyden med doppler eller jordmorstetoskop i uke 9 dessverre, men hvis hun har ultralyd kan hun jo finne hjertet :happy: Faktisk så skal man egentlig ikke lytte etter fosterlyd på kontroller før uke 24 i følge retningslinjene (men det blir gjort likevel, jeg også), men dette pga risikoen for unødvendig bekymring hvis man ved tidlige kontroller ikke finner hjertelyd. Men ultralyd i uke 11 vil du nok høre hjertelyden ja :happy:
Jeg har hørt hjertelyden med doppler i uke 8, så er mulig å høre. Men jordmor å lege vil som oftest ikke prøve å lete, for er vanskelig å finne den :)
 
Så trist å høre om din sa. Men gøy å høre at du har fått positiv test igjen så fort❤️

Takk❤️ Jeg tror min spotting var uskyldig. Den har stoppet nå, og HCG testene hos legen økte fra 300 til 800 på to dager, så det lover jo bra:)

Jeg krysser fingrene for deg også, og håper vi begge kommer oss helt til termin❤️
Å så bra det stoppa. Ofte er det uskyldig tidlig men bekymret blir man uansett. ❤️
 
Jeg fikk brunt utflod i går, og senere på dagen ble det brunt blod. Idag er det mer rødt blod. Var i går hos legen å tok første blodprøve, og skal tilbake på torsdag.
Andre gangen jeg blør i dette svangerskapet, så jeg har ingen forhåpninger om at det blir en termin spire lengere.
 
Jeg fikk brunt utflod i går, og senere på dagen ble det brunt blod. Idag er det mer rødt blod. Var i går hos legen å tok første blodprøve, og skal tilbake på torsdag.
Andre gangen jeg blør i dette svangerskapet, så jeg har ingen forhåpninger om at det blir en termin spire lengere.
har fortsatt mye brunt utflod og alle symtomer er nå borte.... Skal til legen imorgen... Men jeg vil fortelle deg at jeg har hatt både brunt utflod og blod med begge mine andre barn, så ikke mist håpet enda :Heartpink
 
har fortsatt mye brunt utflod og alle symtomer er nå borte.... Skal til legen imorgen... Men jeg vil fortelle deg at jeg har hatt både brunt utflod og blod med begge mine andre barn, så ikke mist håpet enda :Heartpink
Har også svært lite symptomer, så tenker heller det verste nå, i stedefor å glede meg, også blir det ingen baby. Hadde styrtblødning med minste, men det var kun en gang over et par dager. Nå er det andre gang med både friskt og gammelt blod.
 
Har også svært lite symptomer, så tenker heller det verste nå, i stedefor å glede meg, også blir det ingen baby. Hadde styrtblødning med minste, men det var kun en gang over et par dager. Nå er det andre gang med både friskt og gammelt blod.
Hadde brunt ut andre trimester med første, pluss en styrtblødning i uke 16... Alt fint da...
 
Fikk legetime imorgen, og blir hjemme, fikk feber på jobb idag, så nå ligger jeg rett ut... Kan man få feber av en abort? :sorry:
 
Fikk legetime imorgen, og blir hjemme, fikk feber på jobb idag, så nå ligger jeg rett ut... Kan man få feber av en abort? :sorry:

Uff.. det hørtes ikke noe særlig ut. Aner ikke om feber kan ha sammenheng med SA. Får håpe du bare er syk. God bedring ❤️
 
Back
Topp