September :)

Ja, her kan jeg låne henger så det er jo greit nok. Men gubben og jeg skulle hatt BE da. Pga hestehenger og hest... :P
Kan nok alltids får lånt en for en tur med søppel og sånn, men til 2-3 uker på sommerferie er det greit å ha egen. Dersom det er sånn det blir, det må vi finne ut av før neste sommer.

Gitt at vi har samme bilen neste sommer da. Det antar jeg. Ettersom det ikke er stor utvalg i elbiler med plass til tre unger, en i beltestol med behagelig plass for alle tre. Og baggasje.
 
Har hatt så vondt i nedre del av magen siden torsdag ettermiddag. Svir ikke ved vannlating men jeg har nedpress og vondt nedentil og frysninger til tider.
Jeg skal prøve få meg litt søvn og imorgen må jeg sikkert til legevakten visst det blir verre. Visst ikke blir det min legen på mandag. Desværre har jeg ikke time hos gyn for i oktober. Er så glad dagen Idag er over da jeg har vart så irritabel.
Kan ikke være gravid men tenker mer på en uvi.
 
Har hatt så vondt i nedre del av magen siden torsdag ettermiddag. Svir ikke ved vannlating men jeg har nedpress og vondt nedentil og frysninger til tider.
Jeg skal prøve få meg litt søvn og imorgen må jeg sikkert til legevakten visst det blir verre. Visst ikke blir det min legen på mandag. Desværre har jeg ikke time hos gyn for i oktober. Er så glad dagen Idag er over da jeg har vart så irritabel.
Kan ikke være gravid men tenker mer på en uvi.
Håper på snarlig bedring, men neppe dumt med en lege - visitt
 
Det er jo dørgende kjedelig å stadig våkne klokka seks. Resten av huset sover. Men jeg får ikke sove.

Jeg har rundet mobilen nå synes jeg. Lest det som er skrevet av nyheter i natt. Lest neste ukes tilbudsavis fra noen butikker, oppdater meg på forum og fb og insta. Og spilt et spill til jeg ikke klarte det neste nivået.
 
God morgen
Sara: skjønner det er kjedelig.

Fredag var jeg med venninne, i går var både hos svigers og svoger og svigerinne, i dag er det babyshower. Det har vært en sosial helg ja:)
 
Mulig jeg må innføre at jeg står opp når jeg våkner. I dag sovet jeg rett nok igjen, det var godt. Men det var ikke før rundt kl 8 da.

Men vanligvis ligger jeg bare der og diller. Og det gjorde jeg mye i dag også. Jeg kunne hatt en vaskemaskin ferdig før jeg sto opp i dag. Jeg kunne ha brettet det fra i går og ryddet spisebordet. Og likevel hatt tid til å sløve på sofaen. For faktisk. Jeg sto ikke opp før 4 timer etter at jeg våknet. Så selv med 50/50 mellom husarbeid og sløving hadde jeg fått to timer med innsats utav det. To timer hver dag i helga så hadde jeg jo nærmest hatt fri resten av helga. Det bør jeg prøve å tenke neste helg
 
Hvor lenge er det rimelig å vente på en dato for når de må ha behandlet meg? Står 52-76 uker på Helse-Norge, men det kan jo alltids variere i begge ender. Men man pleier å få ett brev hvor det står at man kan forvente behandling innen en viss dato. Føler meg litt utålmodig, ikke i forhold til behandling, har sett for meg 3ish år. Men vi har lyst på en Spania tur i mai, vil vite om det er trygt å bestille når billetter kommer for salg XD
 
Hvor lenge er det rimelig å vente på en dato for når de må ha behandlet meg? Står 52-76 uker på Helse-Norge, men det kan jo alltids variere i begge ender. Men man pleier å få ett brev hvor det står at man kan forvente behandling innen en viss dato. Føler meg litt utålmodig, ikke i forhold til behandling, har sett for meg 3ish år. Men vi har lyst på en Spania tur i mai, vil vite om det er trygt å bestille når billetter kommer for salg XD

Bestill med avbestillingsforsikring, så er tilbud om nødvendig operasjon helt sikkert gyldig for å få penger tilbake.
Utenom det så aner jeg faktisk ikke når innenfor det spennet der du kan forvente å høre noe om dato. Det du kan gjøre er jo å ringe og høre hvor lang tid i forveien man pleier å få beskjed om operasjonsdato.
 
Jeg har jo evnen til å bli super - nerde - engasjert i ting. Jeg kan bruke 11mnd av året på å planlegg en camping ferie som ender med å vare i 4 netter. Eller i år, ikke i det hele tatt i ferien men en helg med storfamilien ble det da.

Så nå har vi kjøpt en elbil.
Så jeg leser opp og ned i mente om lading, har installert "a better route planner" selv om bilen neppe skal brukes på turer over en times tid.

Mannen tar livet med knusende ro. Han har ikke noe hastverk med å få installert en ladeboks. Vi kan jo bare hurtiglade inntil videre. (at vi har en lader som kan brukes i vanlig stikk-kontakt og at det er lov sånn unntaksvis men ikke som permanent løsning nekter han visst å bruke.)

Bilen hadde 100% da vi hentet den på fredag og har 78% nå så ingen fare for å måtte lade på et par dager enda.

Og interessen min for en bil med faktisk plass til fem, inkl en beltestol og behagelig plass for den som må sitte ved siden av, og baggasje, med krok som kan dra henger og aller helst mulighet for takboks, har ikke krympet. Den må også kunne kjøpes innen for et relativt akseptabelt budsjett, ha rekkevidde på minst 400 km etter det standard målet (det utelukker pr nå disse ombygde varebilene, berlingo og de andre over samme lest), og egentlig heller ikke være en tesla....

Vel. Ja, den interessen medfører selvsagt at jeg følger ny-lanseringer med iver, som derved gjør at jeg har lest det jeg har funnet om id 7 i helga og spent ventet på mer bilder av den. Jeg skal sjekke grundigere bredden på en del bakseter, selv om de ikke har tre individuelle seter sånn s max og galaxy har, for det er ikke akkurat utbredt innen elbiler,

Jeg vet det er mulig vi beholder s max ut sin levetid noe som fort kan bety at eldste har lappen og kanskje flytter hjemmefra. Han er jo 15. Bilen er... 10 år gammel så når han forventes å flytte er bilen 14. Ikke utenkelig at den lever så lenge. Men ikke 100% utelukket at vi kjøper en elektrisk hovedbil også før den tid. Den vi har nå er jo bil nr 2, som dog reelt benyttes til det meste utenom langturer, antar jeg. Og det er utfordrende å få inn alle tre ungene før minste får bytte over til pute. Det har vi ikke gjort enda. Hun er bare 120.
 
Håper på snarlig bedring, men neppe dumt med en lege - visitt
Absolutt en legetime imorgen.
Sko bare ønske jeg hadde et urin glass hjemme. Jammen skal skrive det i påminnelse så jeg kjøper noen st på legekontoret imorgen.
 
God morgen.3 st er levert på skolen og her sitter jeg i telefonen og prøver komme meg igjennom på legekontor. Tar sin tid
 
Lisjmor klarte å falle å slå hull i panna si. Holder hjem fra barnehagen i dag, kastet opp i dag, passer på:sorry::arghh::banghead:
 
jammen er glad jeg har en kvinnelig lege:p
Men idag da var ikke min lege der og de sa du får time til en annen lege.
Kommer på legekontor og ja en ung mannlig lege som lurte på hva han kunne hjelpe meg med:D måtte ju si som det var men jammen det var da jeg tenkte godt er det at jeg har en kvinnelig fast lege.
 
Dagens latter :p Jeg står på legekontor er og ferdig med at betale. Så er de en dame bak meg med moren sinn. Så sier hun mor stå nå der mens jeg betaler oki ikke gå vekk gjentatt ganger. Men denne moren som sikkert var litt glømsk og gikk med rullator gikk ut i gangen og mot heisen. Jeg tilbyr at jeg kan gjerne stå der med heisen mens hun betaler. Så sier datteren tusen takk men vet du hva? Moren kan gjerne rømme visst hun har planer at rømme for idag var det nok nå gidder jeg ikke mer . Hahah alle på venterommet inkludert hun og meg fikk en god latter og jeg ler av det ennå etter flere timer.
 
Back
Topp