September 2021

Hvis du oppfyller to kriterier, har du per definisjon PCOS. Men om du kvalifiserer til diagnosen eller ikke, spiller jo i grunn ingen rolle :happy: Det endrer jo ingenting ved din tilstand - diagnosen er bare en beskrivelse av symptomer som ofte opptrer sammen.
Godt sagt. Da er jeg ikke lenger forvirret :joyful:

Jeg fikk beskjed fra legen i Haugesund at det at jeg hadde uregelmessig mens var det gjorde at det ble pcos og ikke bare pco. Jeg er normalvektig, og ligger i grenseland på hormonverdier o.l. på pcos, men medicus mente også at diagnosen var riktig, men det er mange ulike grader av det. Noen har mer alvorlig enn andre. Så ja man blir litt forvirra av det greiene der.
Det er ihvertfall noe dritt, jeg får så mange eggposer som vokser under stimulering. Er klar for uttak imorgen og håper bare det ikke blir totalfrys pga for mange egg og store eggstokker, håper så å få satt inn en blastocyst på onsdag :smiley-angelic001:smiley-angelic001

Lykke til! Håper det blir mange gode modne egg som befruktes, og at du får fersk innsett :happy:

Ok men er det noen av personlige erfaringer som har fått positive tester etter rugedag 7 etter innsett av blasto på fersk forsøk?

Jeg har, men da har det bare vært kjemisk :sorry: Bør nok dessverre se strek 12 dpo for at man skal ha kjangs til å være gravid med noe levedyktig. Men det kommer kanskje litt an på testene! Jeg fikk en nesten usynlig strek på 12 dpo med datteren min, men det var med RFSU-stav.

Jeg har, men da har det bare vært kjemisk :sorry: Bør nok dessverre se strek 12 dpo for at man skal ha kjangs til å være gravid med noe levedyktig. Men det kommer kanskje litt an på testene! Jeg fikk en nesten usynlig strek på 12 dpo med datteren min, men det var med RFSU-stav.
Snakket emd klinikken idag og de mente det var altfor tidlig. Burde vente til 12-14 dager etter innsett av blasto.. Så må vente til tirsdag og fortsette med crinone inntil videre. Selv om jeg har null følelse på at jeg skulle vært gravid

22 egg ut, og ganske stor mulighet for at det blir totalfrys:( Men jeg skulle fortsette på støttebehandlingen, så det er ennå håp om ferskinnsett på onsdag :smiley-angelic001
Og hvis ikke er så er ihvertfall 22 egg et godt utgangspunkt for mye bra på frys :happy:

22 egg ut, og ganske stor mulighet for at det blir totalfrys:( Men jeg skulle fortsette på støttebehandlingen, så det er ennå håp om ferskinnsett på onsdag :smiley-angelic001
Og hvis ikke er så er ihvertfall 22 egg et godt utgangspunkt for mye bra på frys :happy:
Krysser fingrene :Heartred

Snakket emd klinikken idag og de mente det var altfor tidlig. Burde vente til 12-14 dager etter innsett av blasto.. Så må vente til tirsdag og fortsette med crinone inntil videre. Selv om jeg har null følelse på at jeg skulle vært gravid

Jeg personlig slutter alltid på medisiner 11/12 dpo, da all forskning viser at det er 0% kjangs for levende baby hvis du ikke har hcg i blodet innen da. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor klinikkene ikke forholder seg til dette, og det provoserer meg enormt. Men men… Jeg skjønner at de ikke kan være helt sikre på at du har brukt sensitive tester osv. Men å si at det er «altfor tidlig» er likevel ganske hårreisende og provoserende. De sier akkurat det samme til meg :Heartred Eller, aldri hørt om at man må vente så lenge som 12-14 dager etter blasto, da. Det blir jo 17-19 dpo. Så da skal man bare gå og holde igjen mensen med progesteron i mange dager!? Herregud…

Gratulerer :joyful: Veldig bra antall! Men skjønner at du er redd for totalfrys :Heartred

Da er første ul kontroll utført og uttak blir på onsdag :gen014 Nå skal helga nytes med et lite glass rødvin til tacomiddagen i kveld.

Da er første ul kontroll utført og uttak blir på onsdag :gen014 Nå skal helga nytes med et lite glass rødvin til tacomiddagen i kveld.

Perfekt :love7:love7:love7 God helg!

Jeg personlig slutter alltid på medisiner 11/12 dpo, da all forskning viser at det er 0% kjangs for levende baby hvis du ikke har hcg i blodet innen da. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor klinikkene ikke forholder seg til dette, og det provoserer meg enormt. Men men… Jeg skjønner at de ikke kan være helt sikre på at du har brukt sensitive tester osv. Men å si at det er «altfor tidlig» er likevel ganske hårreisende og provoserende. De sier akkurat det samme til meg :Heartred Eller, aldri hørt om at man må vente så lenge som 12-14 dager etter blasto, da. Det blir jo 17-19 dpo. Så da skal man bare gå og holde igjen mensen med progesteron i mange dager!? Herregud…
Jeg reagerte jeg og. Så måtte bestille en ny pakke crinone for kun 1 dags bruk. Men én annen jeg vet om fikk negativ test dagen før test dag for så å få positiv den dagen de ba om. Så er nok vanskelig å si. De vil vel være på dne sikre siden. Blodprøve har jeg ikke tatt enda.

Jeg skjønner ikke hvordan klinikken kan tro at den fortsatt kan bli positiv når er negativ idag... 8 rugedag idag..
IMG_20210917_161436_edit_5238975351803.jpg

Back
Topp