September 2020

Vi har gjenopptatt en gammel familietradisjon som vi sluttet med da yngstemor begynte å sitte ved bordet og spise med oss.

Og begynte av uvisse grunner ikke igjen før sist uke.

Pizza og film på lørdagskvelden, middag servert forran tv

Koselig
 
Dumt.
Mye sånt for tiden. Mine foreldre hadde 45 års bryllupsdag i sommer. Forbigodt i stillhet, nesten. De hadde tenkt å ta sine barn og svigerbarn og barnebarn ut på middag, men mamma er risikogruppe, pappa også forsåvidt pga alder, men mamma pga helse, så de går ikke ut og spiser i år. Vi får se neste år. Trolig ikke før 2022 tipper jeg, i får feire 47 års bryllupsdag med middag. Da har vel jeg og mannen 15 år en ukes tid etter dem.
Søstrene mine og nevøene mine har vært der på middag og kost seg. Og vi har vært her. Hadde det ikke vært for corona og rettssak så hadde vi tatt turen dit for å feire liksom.
 
Vi har gjenopptatt en gammel familietradisjon som vi sluttet med da yngstemor begynte å sitte ved bordet og spise med oss.

Og begynte av uvisse grunner ikke igjen før sist uke.

Pizza og film på lørdagskvelden, middag servert forran tv

Koselig
Så koselig
 
Vi så film i går men blit muligens i dag også , besøket reiser hjem i morgen.
Jeg har i grunn hatt to dårlige dager , å har ett par stk som mener jeg nå bør kreve røntgen av lungene , jeh bare synes det er vanskelig
 
Frøkna blir frustrert over at vi sitter i sofaen, så kunne tenkt meg store behagelige puter på gulvet så det blir lettere for kroppen å sitte der med hu :)
Ahh, skjønner. Sakkosekk?

Det finnes nok gode puter som kan brukes
 
Da er det fastslått, jeg er totalt språkforvirret :p

Vi snakket litt om det.
- Jeg sier ofte korfor og kem istedenfor hvorfor og hvem
- Snakker for det meste Oslo
- Og så slår jeg over på Østfolding
- Bare for å følge opp med å blande inn ett eller annet dansk ord eller uttrykk
 
Da er det fastslått, jeg er totalt språkforvirret :p

Vi snakket litt om det.
- Jeg sier ofte korfor og kem istedenfor hvorfor og hvem
- Snakker for det meste Oslo
- Og så slår jeg over på Østfolding
- Bare for å følge opp med å blande inn ett eller annet dansk ord eller uttrykk
Ja jeg er også litt språkforvirra etter over 5 år i Bergen... iblant så er dialekta mi helt merkelig. Miljøskada!
 
Vi så film i går men blit muligens i dag også , besøket reiser hjem i morgen.
Jeg har i grunn hatt to dårlige dager , å har ett par stk som mener jeg nå bør kreve røntgen av lungene , jeh bare synes det er vanskelig

Du har vært syk lenge og bør definitivt treffe en lege in person. Gjerne røntgen av lungene om denne synes det er lurt
 
Jeg bor under 1 times kjøring fra mitt barndomshjem og har aldri bodd så langt derfra som jeg gjør nå :p

Da er det igrunnen godt gjort å bli så språkforvirra.

Ikke det danske da, det er naturlig. Men korfor og kem, det sier sier vi her i vest.
 
Jeg bor også under en time fra barndomshjemmet mitt, under en halvtime fakrisk.

Men jeg har bodd lenger unna. Jeg har jo bodd 14 år i Bergen. Det har nå likevel ikke hatt så stor effekt på dialekten, men de 20 min utpå landet, til nynorskkommunen jeg bor i nå, hvor min yngste datter er født og har lært å snakke.... De to eldste ble født som sunnmøeinger i eksil, i Bergen og opplært til å snakke sunnmøring. Men, Ålesundsk, ikke "bone-språk." (ja. For i min by-jente - oppvekst så var folk herfra altså (sula)boner. Nemlig ;)

Minstemor er født som bone, vokser opp som bone, snakker....ja. Som om hun er fra her vi bor. Og det påvirker meg som brått kan finne på å bruke hennes språk." kom, så tar vi på dag dag-kle" sier jeg. Klær heter det i min dialekt. Kle sier hun.
 
Du har vært syk lenge og bør definitivt treffe en lege in person. Gjerne røntgen av lungene om denne synes det er lurt
Vi får se til uka, jeg har jo satt en maksfrist på hvor lenge jeg kan gå før jeg krever røntgen , det er jo pga det med pappa, selv om jeg ikke tenker jeg har kreft så gidder jeg ikke gamble med noe
 
Back
Topp