September 2018

Nei, en ganske så ung en, på min egen alder. Hadde med seg en student også.
Ble litt overraska over hvor fort det gikk. Og samboeren følte seg nok litt til bry, for han fikk beskjed om at han ikke trengte å være med :oops:
Men var fort gjort og ut på venterommet igjen.
Åja, er så mange leger der oppe så er nok litt forskjellig hvordan de oppfører seg..Har ikke møtt på samme lege to ganger. Men aldri følt meg kastet på dør, vært hyggelige alle sammen og svart på alt jeg har hatt av spørsmål. Som har vært ganske mye [emoji23]

Åja, er så mange leger der oppe så er nok litt forskjellig hvordan de oppfører seg..Har ikke møtt på samme lege to ganger. Men aldri følt meg kastet på dør, vært hyggelige alle sammen og svart på alt jeg har hatt av spørsmål. Som har vært ganske mye [emoji23]
Jeg har ikke møtt på samme to ganger på lokalsykehuset heller, så er godt vant til det :shifty:
Vært der fem ganger, og forskjellig hver gang.

Jeg glemmer alle spørsmål hver gang jeg, så blir stående som ett spørsmål ofte :rolleyes:

Jeg har ikke møtt på samme to ganger på lokalsykehuset heller, så er godt vant til det :shifty:
Vært der fem ganger, og forskjellig hver gang.

Jeg glemmer alle spørsmål hver gang jeg, så blir stående som ett spørsmål ofte :rolleyes:
Ja det er fort gjort, du får ha en liten notisblokk og skrive de ned;)

Ja det er fort gjort, du får ha en liten notisblokk og skrive de ned;)
Pleier å skrive de som notis på mobilen før legetimer og sånn.
Men ikke helt følt for det nå, har egentlig bare tenkt å følge det de sier :)
Så har ikke hatt så mange spørsmål enda, men kan jo hende at det kommer noen etterhvert.

Etter 6 forsøk er det faktisk bare det ene jeg ruger på nå som har blitt til blasto... Resten har stoppet opp før. Det er mye som skal klaffe, men de har stortsett kontroll på tingene. Kommer vell annnpå hvem klinikk du hører til også.
Hvilken klinikk er du på nå?

Er jeg helt hysterisk når jeg sier jeg ikke burde drikke freks 1 kaffe latte m/ koffein asså sånn en gang i uken?? :hilarious:
Jeg har jo kjøpt in koffein frie kaffer hjemme, men når man får en latte i hånden så kan man liksom ikke si nei ... :p i så fall hadde den pers. Begynt og lure vist jeg sa Nei til en kaffe pga koffein
( ja denne pers vet ikke hva vi gjør enda )

Er jeg helt hysterisk når jeg sier jeg ikke burde drikke freks 1 kaffe latte m/ koffein asså sånn en gang i uken?? :hilarious:
Jeg har jo kjøpt in koffein frie kaffer hjemme, men når man får en latte i hånden så kan man liksom ikke si nei ... :p i så fall hadde den pers. Begynt og lure vist jeg sa Nei til en kaffe pga koffein
( ja denne pers vet ikke hva vi gjør enda )

Du kan fint holde deg til det som er anbefalt for gravide! Må ikke være helt avholds av koffein[emoji5]

IMG_0241.jpg

Etter 6 forsøk er det faktisk bare det ene jeg ruger på nå som har blitt til blasto... Resten har stoppet opp før. Det er mye som skal klaffe, men de har stortsett kontroll på tingene. Kommer vell annnpå hvem klinikk du hører til også.
Har du gjort IVF eller ICSI da?
Har også det problemet med at de stopper opp, og har kun gjort IVF...

Har du gjort IVF eller ICSI da?
Har også det problemet med at de stopper opp, og har kun gjort IVF...
Jeg er faktisk ikke sikker. Tror de nevnte at de gjorde begge deler. Jeg har sikkert fått ut 70 egg og bare et har blitt bra, så den blastoen får bare holde seg der i 9 mnd.

Last edited:
Dere som har hatt eller skal ha fryseforsøk? Er det vanlig å ta med kjæresten da? Man trenger jo ikke liksom

Man trenger ikke. Og et innsett er fort gjort [emoji4] Min mann hadde nok blitt med, men dersom han hadde vært på jobbreise eller lignende, så hadde det ikke vært noe problem å gjøre det alene. Forrige innsett var mannen med, men neste ukes innsett blir uten mannen pga det kræsjer med jobbreise.

Man trenger ikke. Og et innsett er fort gjort [emoji4] Min mann hadde nok blitt med, men dersom han hadde vært på jobbreise eller lignende, så hadde det ikke vært noe problem å gjøre det alene. Forrige innsett var mannen med, men neste ukes innsett blir uten mannen pga det kræsjer med jobbreise.

Ja, det er sant det. Takk for svar. Da lar jeg det bare være opp til han om han vil være med, er jo midt i arbeidstiden.

Da kom blødning, helt i rute én uke etter Gonapeptyl. Gleder meg til å finne ut hvor mange vi har fått på frys i morgen, og planlegge fryseforsøk med sykepleier. Håper syklusen er o gang igjen med en gang - da får vi kanskje sette inn i overgangen oktober/november. :)

Da kom blødning, helt i rute én uke etter Gonapeptyl. Gleder meg til å finne ut hvor mange vi har fått på frys i morgen, og planlegge fryseforsøk med sykepleier. Håper syklusen er o gang igjen med en gang - da får vi kanskje sette inn i overgangen oktober/november. :)
Blødning her og i dag! Hvordan er det hos dere, må dere og vente en normal syklus før fryseforsøk? :)

Blødning her og i dag! Hvordan er det hos dere, må dere og vente en normal syklus før fryseforsøk? :)
Jeg før mer informasjon i morgen regner jeg med. På uttaksdag snakket de om 2-3 sykluser, men da vi snakket med den ang befruktning forrige uke sa hun jeg snakket med da at vi trolig får begynne på neste syklus etter denne. Håper hun snakket sant! Orker ikke vente mer...

Gratulerer som ruger, og så spennende med to da! [emoji1] Her er det ikke aktuelt med innsett av to da mannen nekter blankt, han er livredd for å få tvillinger [emoji85]

Tusentakk! [emoji5][emoji4] Ja det kan være skummelt, men det er også hyggelig å få to barn samtidig når vi ikke har barn fra før av. [emoji179]

Noen som har opplevd krampe i leggen etter innsett? Gått i hele dag, og i natt og det gjør jo så pokkers så vondt...
kan lutinusen ha noe med den og gjøre ?? Kan ikke tenke meg det da men man vet aldri :p

Jeg før mer informasjon i morgen regner jeg med. På uttaksdag snakket de om 2-3 sykluser, men da vi snakket med den ang befruktning forrige uke sa hun jeg snakket med da at vi trolig får begynne på neste syklus etter denne. Håper hun snakket sant! Orker ikke vente mer...

Jeg hadde uttak i juni (2016) som ble totalfrys, fikk satt inn i styrt syklus i august hos Hausken i Bergen. Håper dere slipper å vente for mange sykluser før dere får satt inn :)

Back
Topp