September 2018

Ja det varierer jo tydeligvis mye fra klinikk til klinikk med ting også så det må være nye ulik info ute og går blant legene..vet igrunnen alt om det fra før med jobben min, det er ganske utrolig hvordan ting praktiseres ulikt ikke bare mellom ulike sykehus i Norge men tilogmed under samme avdeling avhengig av om man er på Ullevål eller riksen, legene på Ullevål og riksen ee nesten aldri enige om enkelte ting [emoji38][emoji38] Synes det var litt rart at de ikke tok UL ved innsett på meg og, i og med at jeg hadde hatt så mange egg, men godt de følger det opp nå da. Er i mye bedre form nå heldigvis. Har du hatt blodpropp før siden du må gå på klexane hele svangerskapet eventuelt?

Hvordan er formen din nå? Har du tatt noen flere tester?
Ja det er rart at de ikke tok ul, men du fikk jo innsett hvem vet om du hadde fått det om de tok ul.
Nei eller tok en test i går også, men den var lik den andre. Formen er grei, har kjent litt stikkninger og murringer.
Hadde alvorlig svangerskapsforgiftning med første barnet vårt. Så da mente klinikken at det vist mindre sjanser om jeg tar blodfortynnende . Det kommer vell egentlig ann på hva fastlegen min mener om jeg skulle være gravid.

Ja det er rart at de ikke tok ul, men du fikk jo innsett hvem vet om du hadde fått det om de tok ul.
Nei eller tok en test i går også, men den var lik den andre. Formen er grei, har kjent litt stikkninger og murringer.
Hadde alvorlig svangerskapsforgiftning med første barnet vårt. Så da mente klinikken at det vist mindre sjanser om jeg tar blodfortynnende . Det kommer vell egentlig ann på hva fastlegen min mener om jeg skulle være gravid.
Ja da skjønner jeg at de setter deg på det for sikkerhets skyld. Er glad det tross alt ble innsett, selv om det har vært en litt tøff uke, men nå idag må jeg si formen er veldig bra. Du er jo gravid nå da, med to positive tester! Krysser fingre og tær for at det holder seg sånn! [emoji1]

Jeg mener hvertfall Hausken og hans klinikk har gitt det til sine pasienter, men om du har en grei gynekolog så kan helt sikkert hun/han sjekke det ut for deg :) Det er mye amerikansk forskning på slike tilskudd der ute, så det burde være nok til at gynekologen kan gjøre seg opp en mening om det kan ha noe for seg eller ikke. Jeg slapp heldigvis å begynne på det, men Hausken hadde vært førstevalg om vi ikke klarte å bli gravid på siste forsøket på Riksen og jeg hadde helt klart sagt ja til å prøve det om jeg fikk mulighet. Har du lav AMH forresten? Da kan DHEA være til stor hjelp :)

En annen ting som jeg synes er veldig viktig å huske på i dette her også, er at det ikke er bare dine egg det står på! Mye av det som skjer etter selve befrukningen står og faller på mannens sædceller, så jeg er advokat for at mannen også må ofre litt og legge litt om på livet sitt og ta vitaminer som kan booste kvaliteten på svømmerne (sink, e-vitamin, omega3, c-vitamin blant annet), kutte ned på nikotin og alkohol. Eneste aberet med det er at det må foregå minst 3 måneder før forsøket for det er vel ca sånn lenge de bruker på å lage nye celler. Dessuten når de blir introdusert for egget på ICSI-måten så har de nesten ingen valg annet enn å oppføre seg som flinke sædceller å gjøre jobben sin :hilarious:

Jeg har 4 uker igjen til termin og er superutålmodig etter å få møtt på lillesnuppa vår. :Heartred Jeg håper, krysser fingrene og sender ut positive vibber ut i eteren for at du skal lykkes snart! :Heartred:Heartred:Heartred:Heartred

Tusen takk[emoji1317]

Ååå så koselig at du snart er i mål[emoji7][emoji175] Har du hatt et fint svangerskap?

I utgangspunktet har jeg «ingen problemer», og de mener jeg har eggløsning av meg selv siden jeg har regelmessig menstruasjon.
Min AMH mener jeg er 19, så den skal være godt innafor normalverdiene. Har bestilt Q10 og skal kjøpe med multivitaminer på
apoteket her.

Var din mann flink å gjøre tiltak selv?
Jeg bruker ikke nikotin og drikker egentlig svært lite. Prøver dessuten å spise sunt og være aktiv.
Samboeren min snuser og han er ganske glad i øl og aquavit i helgene[emoji38] Tror dessverre jeg kommer til å få problemer med å få ha til å slutte med det i 3 måneder. Siden han har fått beskjed om at hans prøver er normale så tenker han nok at han ikke trenger gjøre noe. Jeg får han til å ta vitaminer iallefall.
Heldigvis blir det ICSI neste gang, de skal bare prøve seg på IVF, det blir helt uaktuelt[emoji85]

Massemasse lykke til i innspurten nå, og håper du får en fin opplevelse[emoji254]

Da er jeg ruger :) Testetdato 24/9.

Endelig! :joyful: God rugetid!
Tusen takk [emoji120][emoji170][emoji256] Lykkelig for at egget klarte seg til i dag og var av god kvalitet [emoji4] tenk, bare noen dager til du skal teste nå [emoji16]

Tusen takk [emoji120][emoji170][emoji256] Lykkelig for at egget klarte seg til i dag og var av god kvalitet [emoji4] tenk, bare noen dager til du skal teste nå [emoji16]

Ja det var jammen godt! Det er gullegget det der skal du se ;) Ja det nærmer seg nå...veldig spent kjenner jeg! Får se om jeg klarer å vente :rolleyes:

Ja det var jammen godt! Det er gullegget det der skal du se ;) Ja det nærmer seg nå...veldig spent kjenner jeg! Får se om jeg klarer å vente :rolleyes:
Hva sier magefølelsen da?

Hva sier magefølelsen da?
Vet ikke helt, formen har jo vært så opp og ned, men magefølelsen er vel egentlig god...Men blir nesten redd for å håpe for mye også [emoji85] Fikk en plutselig bølge av kvalme her istad, som gikk over ganske fort, da tenkte jeg at det kan jo være et godt tegn...eller så er det bare overstimuleringen...eller noe jeg har spist [emoji38] Håpløst hvor mye tankene surrer haha...

Vet ikke helt, formen har jo vært så opp og ned, men magefølelsen er vel egentlig god...Men blir nesten redd for å håpe for mye også [emoji85] Fikk en plutselig bølge av kvalme her istad, som gikk over ganske fort, da tenkte jeg at det kan jo være et godt tegn...eller så er det bare overstimuleringen...eller noe jeg har spist [emoji38] Håpløst hvor mye tankene surrer haha...
Kjenner igjen det fra tidligere forsøk [emoji8] tror du du tester før mandag da? Da jeg ble gravid med sønnen haddr jeg ikke testet hjemme før blodprøven på Riksen. Var kanskje den herligste telefonsamtalen jeg har hatt [emoji170]

Så bra!! [emoji1] Da er det bare å slappe av og hvile så blir det spennende med tilbakemelding på befruktningen! Satser på gullegget der!

Takk. [emoji5][emoji4]Trenger det...men faktisk hatt nok energi igjen til å bake pizza også idag [emoji4] [emoji487][emoji39]
Det blir spennende tid fremover ja! Går det bra med deg?

Stinn i magen idag, pluss smådårlig som går i bølger. Flere her som har blitt dårlig av hormonene? :o reagerer visst mer på gonalf jeg..
Jeg var veldig stinn fra andre dag på Gonal F og følte meg som om jeg skulle sprekke. Hadde også en del hodepine, men ingen kvalme. Smerter nederst i magen, som mensmurringer, og det var ømt over eggstokkene helt fram til uttak (og forsåvidt etter også)

Kjenner igjen det fra tidligere forsøk [emoji8] tror du du tester før mandag da? Da jeg ble gravid med sønnen haddr jeg ikke testet hjemme før blodprøven på Riksen. Var kanskje den herligste telefonsamtalen jeg har hatt [emoji170]
Jeg får se, det spørs om ikke jeg drister meg til en prøve på lørdag, men samtidig skal jeg jobbe netter i helgen så kanskje jeg klarer å holde meg "busy" og vente til mandag [emoji28]

Jeg får se, det spørs om ikke jeg drister meg til en prøve på lørdag, men samtidig skal jeg jobbe netter i helgen så kanskje jeg klarer å holde meg "busy" og vente til mandag [emoji28]
Så lenge du holder oss oppdatert [emoji6]

Takk. [emoji5][emoji4]Trenger det...men faktisk hatt nok energi igjen til å bake pizza også idag [emoji4] [emoji487][emoji39]
Det blir spennende tid fremover ja! Går det bra med deg?
Såpass, det var ikke verst det da! Idag er jeg i veldig god form sammenlignet med hvordan jeg har vært siden uttak og fram til nå. Deilig å endelig klare på røre på seg uten sterke smerter! Var litt redd for at jeg ikke skulle klare å komme meg på jobb i helgen, går på første natt igjen imorgen, men nå kjenner jeg at det kommer til å gå fint. [emoji4]

Jeg var veldig stinn fra andre dag på Gonal F og følte meg som om jeg skulle sprekke. Hadde også en del hodepine, men ingen kvalme. Smerter nederst i magen, som mensmurringer, og det var ømt over eggstokkene helt fram til uttak (og forsåvidt etter også)

Føltes som jeg skulle bli skikkelig syk igår, men kanskje et snev av influensa :) så er veldig stinn idag å hodepine på morgen. Heldigvis bare 2 dager igjen med sprøyter forhåpentlogvis. Hvis dem ikke finner ut at jeg må gå lengre på det etter ultralyden på fredagen da :p

Back
Topp