Totalfrys
Og tidenes dårligste opplevelse hos St Olavs![]()
Å nei, så kjedelig! Hva skedde?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Totalfrys
Å neiTotalfrys
Huff da, nå ble jeg lei meg, det skulle det jo ikke bli, formen din var jo så bra [emoji26]Totalfrys

Då har 7 av 11 egg blitt befrukta og skal ligga å godgjera seg til mandag. Håpa dei utvikla seg i riktig retning![]()
Samma så megDa blir det innsett den 17ende [emoji7]
Noen her inne som vet om det finnes en gruppe for november?[emoji39]
Tenkte vi trengte en tråd for september 2018, selv om det er lenge til
Oppdateres fortløpende (-ish)
Nick - barn # - forsøk # - IVF/ICSI/FER - medisiner - klinikk - uttak/innsett - antall egg
(Denne kan også oppdateres, jeg kom ikke på mer)
Venter på oppstart
Alvea - B2 - #2 FER (#1 IVF) - 5 blasto på frys - Ikke planlagt innsett enda
Border - B2 - #1 IVF - Menopur og Orgalutran - Porsgrunn - Oppstart midten av sept.
Elva - B2 - 1 søskenforsøk(FER) - Provera, Progynova, Lutinus, Klexane og Prednisolon - Hausken Bergen - har startet på provera for å få mens - 2 blastocyst på frys
førstings - B1 - #1 ICSI - Menopur, Orgalutran, ovitrelle, overstimulert, 20 egg ut, 6 på frys
Krissy136 - B1 - #1 IVF - Gonal F og Orgalutran - Rikshospitalet - Venter på ny syklus
L - B1 - #2 - FER - Fertilitetsklinikken Sør
Leverihåpet #5 - IVF - Synarlera, Pergovertis, Klexane - Oppstart september/ uttak oktober - Haugesund sykehus
Lil-17 - B3 - #2 FER (#1 ICSI) - naturlig syklus - planlagt innsett uke 38/39
Lykkesol - #2 IVF - bemfola225/cetrotide/Ovitrelle - St Olavs
Sanndy91 - B1 - #1 - forsamtale 3.9 - Porsgrunn
Sitrus - B1 - #2 IVF(/ICSI?) - kort protokoll med Menopur og Cetrotide, planlagt oppstart ca 14.september, uttak uke 39 - St. Olavs
Stimulerer
Athena85 - B1 - #2 FER (#1 IVF) Progynova - Riksen
Evis84 - B2 - #2 ICSI - puregon, Ovitrelle, Orgalutran - IVF klinikken Oslo
FruAlve - B2 - #3 IVF - Kort protokoll Gonal F og Orgalutran - UNN Tromsø.
Fruflis - B1 - #2 ICSI - Haukeland - Menopur / Cetrotide - Sprøytestart uke 36.
FrkHope - B1 - #1 IVF - Progynova fra 26/8, gonal-f fra 6/9 og starta på Orgalutran
Googlimoogli - B1 - #3 IVF - Synarela/Menopur/Ovitrelle - Riksen - uttak uke 37 (?)
Lean - B1 - #1 - IVF - bemfola/cetrotide - St.Olavs
Prøvemilla - B2 - #1 IVF - rekovelle/cetrotide - st.olavs - sprøyestart 09.09
Veslejinta - #1 - IVF - Riksen
Veslejinta - 29 år - B1 - IVF - Riksen - Synerella fra 28.08- Gonal F fra 13.09 - Uttak ca uke 39
Ruger
Dårris - B2 - #8 - ICSI på fertilitetssenteret - oppstart med suprecur 6/8 - Sprøytestart 23/8, kontroll 31/8, innsett 7/9
Krøllefløff - b4 - #2 ( fryseforsøk ) - naturlig syklus - hausken lysaker - innsett av blasto 3 september
LittleMouse - #1 ICSI/TESA B1 Synarela/Gonal f/ovitrelle/crinone Rikshospitalet uttak 3/9; 19 ut, 11 befruktede, 1 inn, 5 på frys. TD 17/9
Prikkeliten - B2 - #4 ICSI - menopur - uttak 30.08.
Prøverpåen - B2 - #6 - menopour og synarela - uttak 30.08: 26 ut, 19 befruktede, 1 blasto inn 4/9. 0 på frys.
Vifvik - B2 - #2 ICSI - Riksen - Synarela / Gonal F - Planlagt uttak uke 36
WCE - B3 - #6 ICSI - gonal-f - Hausken
Gravid
Minitrille - #B1 - #1 IVF - Gonal-F/Orgalutran/Ovitrelle/Crinone - Rikshospitalet - uttak 29.08 - 18 egg, 12 befruktet - innsett 01.09
Ikke gravid
Totalfrys
Arytai - B2 - fostimon/gonal-f/orgalutran/albyl-e/lutinus - UNN Tromsø
Laufey - B1 - #2 - ICSI - bemfola/cetrotide/Ovitrelle - St Olavs
Lille-M - B1 - #1 - ICSI/IVF - Puregon/Cetrotide - Haukeland
Avbrutt
Nord84 - B1 - #2 (hatt 2 avbrutte og 1 negativt) - Fostimon, Gonal-F og Orgalutran, UNN Tromsø
Ikke oppdatert
![]()
Å nei, så kjedelig! Hva skedde?
Å neihva skjedde?
Huff da, nå ble jeg lei meg, det skulle det jo ikke bli, formen din var jo så bra [emoji26]
Leste dagboka de og så hva som hadde skjedd, kjenner jeg blir skikkelig sint over at de klarer å behandle folk på den måten, det er rett og slett ikke greit. Å insinuerer at du ikke har forstått totalfrys, du vet jo godt hva det er og fikk jo satt opp time til sjekk før eventuell innsett så det er jo åpenbart ikke du som har misforstått men noen der som har rota. Jeg ville sendt en klage på denne hendelsen så de får seg en smekk i forhold til å måtte se på rutinene sine! Og at de ikke virker å forstå den bunnløse skuffelsen de utsetter deg for heller, det er helt utrolig [emoji35] Håper virkelig du får sette igang med fryseforsøk om ikke så altfor lenge, her bør de faktisk få deg inn der det passer din syklus og ikke når det passer deres timebøker, sånn som de har rot det til. Tenker på deg og føler så inderlig med deg [emoji173]Møtte opp til avtalt tid, rundt 20 minutter etter vi skulle hatt time så ringte plutselig laben og sa de hadde frosset de tre blastoene som hadde overlevd til da. Det var jo ikke det som var planlagt, planen var å sjekke om jeg var overstimulert, og hvis ikke var det så ble det innsett. Hverken jeg eller hun på lab skjønte noenting, men hun skulle snakke med de andre. Etter et kvarter til eller noe så kom til slutt en lege og kalte oss inn, og sa at vi hadde misforstått hva totalfrys var, og begynte å prate om fryseforsøk. Klarte til slutt å overtale lege til en undersøkelse, men da viste det seg at eggstokkene er nærmere 8 cm, og slimhinnen var og påvirket. Kjemperart, for jeg kjenner fremdeles ingenting, det ble bare feid bort med at jeg tydeligvis har høy smerteterskel..
Siden det ikke var tvil om at det ikke ble innsett, og jeg har vært gjennom to fryseforsøk før og kan rutinene, ba jeg om å få gå i stedet for å høre hele greia igjen. Vanligvis kan de ikke få meg ut døra fort nok, men denne gangen måtte jeg be om å få gå intet mindre enn fem ganger, den siste med tårene strømmende. Hele prosessen med IVF har vært kjip og jeg har ikke vært veldig begeistret for behandlingen mange av de på st Olavs gir, men noe så nedverdigende, overkjørende og fælt som det i går har jeg aldri vært med på før. Selv mannen var sjokkert..
Så nå vet jeg ikke hva som skjer. Det spørs helt når neste mens kommer, og om det passer med programmet resten av høsten, i verste fall blir det ikke før i januar...
Da er jeg rugerTestetdato 24/9.
Så flott uttakblir spennande å sjå utviklinga! Når skal du setta inn?
![]()
Så bra! Krysser fingrene for at vi begge blir gravide og bærer terminspirer!!! [emoji120][emoji170][emoji256]Lykke til i rugetiden [emoji5] Jeg får innsett imorgen. Da blir det sikkert test dato 24.09! Fire dager etter deg! Vi får håpe begge blir gravide [emoji4]
Møtte opp til avtalt tid, rundt 20 minutter etter vi skulle hatt time så ringte plutselig laben og sa de hadde frosset de tre blastoene som hadde overlevd til da. Det var jo ikke det som var planlagt, planen var å sjekke om jeg var overstimulert, og hvis ikke var det så ble det innsett. Hverken jeg eller hun på lab skjønte noenting, men hun skulle snakke med de andre. Etter et kvarter til eller noe så kom til slutt en lege og kalte oss inn, og sa at vi hadde misforstått hva totalfrys var, og begynte å prate om fryseforsøk. Klarte til slutt å overtale lege til en undersøkelse, men da viste det seg at eggstokkene er nærmere 8 cm, og slimhinnen var og påvirket. Kjemperart, for jeg kjenner fremdeles ingenting, det ble bare feid bort med at jeg tydeligvis har høy smerteterskel..
Siden det ikke var tvil om at det ikke ble innsett, og jeg har vært gjennom to fryseforsøk før og kan rutinene, ba jeg om å få gå i stedet for å høre hele greia igjen. Vanligvis kan de ikke få meg ut døra fort nok, men denne gangen måtte jeg be om å få gå intet mindre enn fem ganger, den siste med tårene strømmende. Hele prosessen med IVF har vært kjip og jeg har ikke vært veldig begeistret for behandlingen mange av de på st Olavs gir, men noe så nedverdigende, overkjørende og fælt som det i går har jeg aldri vært med på før. Selv mannen var sjokkert..
Så nå vet jeg ikke hva som skjer. Det spørs helt når neste mens kommer, og om det passer med programmet resten av høsten, i verste fall blir det ikke før i januar...
Det blir innsett av to befruktede egg imorgen. Det blir muligens 2 på frys også. [emoji4]Gleder meg til å bli ruger igjen og håper det sitter en sikker spire denne gangen. [emoji5]
Så bra! Krysser fingrene for at vi begge blir gravide og bærer terminspirer!!! [emoji120][emoji170][emoji256]