September 2018

Takk for oppmuntringen[emoji173]️ Hvilket sykehus/klinikk holder du til?
Jeg har svært lite lyst å gi opp, så kommer til å kjøre på til det ikke er håp lengre[emoji1317] Har dere noen årsak til deres problem?
Nei de virker egentlig like forundret hver gang,hører til Porsgrunn

Kan se ut til at noe ikke er helt optimalt siden utviklingen stopper.. Noen faller jo fra uansett, men så mange avbrutte forsøk er brutalt. Håper du har noen som støtter deg mentalt gjennom alt dette :Heartred

Vi sendte inn prøve i slutten av juni, og de fant både bacterial load, en eller annne form for chlamydia, og ureaplasma. Ble kur på oss begge to, jeg var ferdig i midten av august omtrent, mannen i slutten. Her er det mannlig faktor, så vi hadde trodd at bare eggene ble befruktet så ble alt bra. Men etter tre innsett følte vi det var verdt et forsøk med Athen. Håper at kurene har gjort noe positivt for oss begge. Mannens prøver var faktisk dårligere enn noensinne nå på fredag, men siden jeg ikke hørte noe i dag vil jeg tro at noen henger med fremdeles...

Har dere tenkt på prøve til Athen? Hvis økonomien tillater det kan det jo kanskje hjelpe?
Med neste forsøk i november så er det jo nok tid til en eventuell kur..

Koselig med besøk og dåp da, så får man tankene litt bort fra hele IVF-greia :)
Papirarbeid er kjedelig.. Men veldig greit hvis man får igjen penger, IVF er hardt for lommeboka :hungover:

Det er nok det. Bare første forsøket at 2 egg utviklet seg til blasto. Ellers har alle stoppet opp på dag 3.
Ja, har heldigvis en snill samboer som er lett å snakke med om dette og som trøster meg. Har også fortalt det til mamma og svigermor denne runden og de har også veldig forståelse. Mamma slet litt før hun ble gravid, men ikke så veldig lenge. Og til slutt hadde hun fått 5 barn[emoji38]

Har lest mye om Athen, men har aldri nevnt det til samboeren min. Vet ikke helt hva han vil mene om det... hva måtte dere betale for dere begge?
Har sett en del som tar kuren uten å sende inn prøve, men da får man aldri svar heller på om det var noe galt. Hvor lenge «varer» en slik kur? Vil det komme tilbake igjen? Jobber evt med leger som jeg kan få til å skrive resepter til meg. Samboeren min har helt normale prøver og har 2 gutter fra før, så jeg tror vel egentlig at det er meg det står på her...

Ja, var koselig i dåp, men samtidig litt slitsomt å få besøk samme dag som uttaket var og hele helga... men med Paracet innabords gikk det veldig fint.

Blir heldigvis penger igjen for alle medisinene siden vi allerede har kommet over egenandelsgrensa. Får litt igjen på pasientreiser også, men noe tap blir det jo. Sånnsett har vi et veldig bra velferdssystem i Norge[emoji5]

Brukte pergoveris mitt første forsøk og det ble 11 egg fra min enslige eggstokk og to innsett av 2/3dagers embryo, med negativt resultat. Så bra de vil prøve ICSI neste gang! Så bra du føler deg i ivaretatt, det har jeg også gjort, bortsett fra i dag. Ble en litt spesiell opplevelse, står i dagboken min. Eiddwen her inne har oversikt over vitaminer og tilskudd som kan bedre eggkvaliteten . Se på august og i hennes dagbok. Jeg vil nok prøve tilskudd hvis vi ikke lykkes nå. Ellers sier de jo "lev som normalt ", men denne gangen kuttet jeg ut alkohol fra sprøytestart. En selvfølge for mange, mens jeg pleier å kose meg med ett glass vin på fredagskvelden. Ellers har jeg ikke gjort noe forandringer. Spiser sunt i ukedagene og skeier ut i helgene, men alt med måte.

Leste i dagboken din og så du hadde en uheldig opplevelse i dag. Håper det går bedre med deg nå. Denne IVF-reisa er mye tyngre og emosjonell enn jeg hadde forestilt meg. I dag følte jeg bare at de på avdelingen syntes synd på meg og ikke visste hva de kunne tilby. Er nok tøft for dem også vil jeg tro... De ønsker nok helst å ville hjelpe oss til det beste.

Hva er forresten Prednisolon godt for ift IVF?

Jeg har heller ikke drukket alkohol, annet enn et lite glass prosecco i helga etter uttak. Vurderer å kutte ut kaffe, men spent på om jeg klarer[emoji51]

Har du forsøkt tilskudd før?

De sa de meg at de var mest fornøyd med uttaket der jeg fikk ut 7 egg. Har tidligere fått 20,3 og 26egg ut. Så det er ikke noe negativt med 6 egg. Gullegget er helt sikkert blandt de:happy:
Satser på det :Heartred

Gratulerer med vel overstått uttak[emoji173]️Krysser fingrene for ordentlige kvalitetsegg[emoji5]
Håper på det :Heartred spent på telefon fra Riksen i morgen :talk030

Jeg kommer også etter sammen med deg[emoji23][emoji173]️
Det er bra det :) Så danner vi ettertroppen i september gruppa :)
Morsomt å se at flere og flere ruger, men kjenner jeg snart vil at det er min tur også :oops:
Lenge leve tålmodigheten :hilarious:

Jeg er også med i ettertroppen, starter ikke med sprøyter før kanskje til helga! Begynner å bli fryktelig utålmodig nå, men snaaart vår tur :rolleyes:

Jeg er også med i ettertroppen, starter ikke med sprøyter før kanskje til helga! Begynner å bli fryktelig utålmodig nå, men snaaart vår tur :rolleyes:
Hurra for ettertroppen! :D
Nå føler jeg meg ikke så treig lenger :hilarious:
Jeg får vite om 13 timer og cirka ett kvarter, får jeg dommen på når jeg starter på sprøyter. Herregud jeg er så spent :wideyed:

Venter på mens denna uka, så blir det sprøyte start på meg. Hadde håpa at den kom i dag, men den gang ei [emoji13]

Jeg har, det som kjennes ut, som EL smerter i dag. Men det kan jo ikke stemme...
I morgen er det 14.dager siden jeg starta på sprayen... Så det kan jo ikke stemme. Må være noe anna :wideyed:
Jeg skal jo ikke ha EL på spray

Ringer de dagen etter uttak uansett? Det gjør de iallefall i Tromsø, så får vi vite hvor mange som er befruktet. Håper så mye for deg at det går bra[emoji173]️
Ja, de ringer uansett mellom kl 9-10. Håper at alle eggene var modne og lot seg befrukte :) men tviler på så flaks. Om jeg får et inn og et eller to på frys er jeg også veldig fornøyd.

Du er ikke i umiddelbar fare for overstimulering, og det blir ikke totalfrys, det er jo positivt :D

Onsdag er en flott dag for innsett, kanskje den beste noensinne (sa hun som håper på innsett onsdag :p)
Btw, håper på innsett onsdag? Ble ikke du avbrutt?

Tenkte vi trengte en tråd for september 2018, selv om det er lenge til :)
Oppdateres fortløpende (-ish) :)

Nick - barn # - forsøk # - IVF/ICSI/FER - medisiner - klinikk - uttak/innsett - antall egg
(Denne kan også oppdateres, jeg kom ikke på mer :p )

:Heartred Venter på oppstart
Alvea - B2 - #2 FER (#1 IVF) - 5 blasto på frys - Ikke planlagt innsett enda
Border - B2 - #1 IVF - Menopur og Orgalutran - Porsgrunn - Oppstart midten av sept.
Elva - B2 - 1 søskenforsøk(FER) - Provera, Progynova, Lutinus, Klexane og Prednisolon - Hausken Bergen - har startet på provera for å få mens - 2 blastocyst på frys
førstings - B1 - #1 ICSI - Menopur, Orgalutran, ovitrelle, overstimulert, 20 egg ut, 6 på frys
Krissy136 - B1 - #1 IVF - Gonal F og Orgalutran - Rikshospitalet - Venter på ny syklus
L - B1 - #2 - FER - Fertilitetsklinikken Sør
Leverihåpet #5 - IVF - Synarlera, Pergovertis, Klexane - Oppstart september/ uttak oktober - Haugesund sykehus :)
Lil-17 - B3 - #2 FER (#1 ICSI) - naturlig syklus - planlagt innsett uke 38/39
Lykkesol - #2 IVF - bemfola225/cetrotide/Ovitrelle - St Olavs
Sanndy91 - B1 - #1 - forsamtale 3.9 - Porsgrunn
Sitrus - B1 - #2 IVF(/ICSI?) - kort protokoll med Menopur og Cetrotide, planlagt oppstart ca 14.september, uttak uke 39 - St. Olavs

:Heartred Stimulerer
Athena85 - B1 - #2 FER (#1 IVF) Progynova - Riksen
Evis84 - B2 - #2 ICSI - puregon, Ovitrelle, Orgalutran - IVF klinikken Oslo
FruAlve - B2 - #3 IVF - Kort protokoll Gonal F og Orgalutran - UNN Tromsø.
Fruflis - B1 - #2 ICSI - Haukeland - Menopur / Cetrotide - Sprøytestart uke 36.
Googlimoogli - B1 - #3 IVF - Synarela/Menopur/Ovitrelle - Riksen - uttak uke 37 (?)
Laufey - B1 - #2 - ICSI - bemfola/cetrotide/Ovitrelle - St Olavs
Lean - B1 - #1 - IVF - bemfola/cetrotide - St.Olavs
Lille-M - B1 - #1 - ICSI/IVF - Puregon/Cetrotide - Haukeland
Prøvemilla - B2 - #1 IVF - rekovelle/cetrotide - st.olavs - sprøyestart 09.09
Veslejinta - #1 - IVF - Riksen
Vifvik - B2 - #2 ICSI - Riksen - Synarela / Gonal F - Planlagt uttak uke 36

:Heartred Ruger
Dårris - B2 - #8 - ICSI på fertilitetssenteret - oppstart med suprecur 6/8 - Sprøytestart 23/8, kontroll 31/8, innsett 7/9
Krøllefløff - b4 - #2 ( fryseforsøk ) - naturlig syklus - hausken lysaker - innsett av blasto 3 september
LittleMouse - #1 ICSI/TESA B1 Synarela/Gonal f/ovitrelle/crinone Rikshospitalet uttak 3/9; 19 ut, 11 befruktede, 1 inn, 5 på frys. TD 17/9
Minitrille - #B1 - #1 IVF - Gonal-F/Orgalutran/Ovitrelle/Crinone - Rikshospitalet - uttak 29.08 - 18 egg, 12 befruktet - innsett 01.09
Prikkeliten - B2 - #4 ICSI - menopur - uttak 30.08.
Prøverpåen - B2 - #6 - menopour og synarela - uttak 30.08: 26 ut, 19 befruktede, 1 blasto inn 4/9. 0 på frys.
WCE - B3 - #6 ICSI - gonal-f - Hausken

:Heartred Gravid

:Heartred Ikke gravid

:Heartred Totalfrys
Arytai - B2 - fostimon/gonal-f/orgalutran/albyl-e/lutinus - UNN Tromsø

:Heartred Avbrutt
Nord84 - B1 - #2 (hatt 2 avbrutte og 1 negativt) - Fostimon, Gonal-F og Orgalutran, UNN Tromsø

:Heartred Ikke oppdatert

:flower

Jeg kan flyttes til totalfrys. Spent på telefon fra laben i morgen ang befruktning, og videre beskjed utover uka hvor mange som evt er gode nok til frys. 27 egg ut i dag.

Btw, håper på innsett onsdag? Ble ikke du avbrutt?
De skal avgjøre på onsdag! Hvis formen er fin og jeg ikke har væske i buken så skulle de sette inn :)

De skal avgjøre på onsdag! Hvis formen er fin og jeg ikke har væske i buken så skulle de sette inn :)
Da krysser jeg alt som er for at det blir innsett på oss begge på onsdag [emoji170][emoji120][emoji256]

Jeg kan flyttes til totalfrys. Spent på telefon fra laben i morgen ang befruktning, og videre beskjed utover uka hvor mange som evt er gode nok til frys. 27 egg ut i dag.
Flyttet. Håper du får mange på frys :Heartred

Da var jeg ferdig med uttak. 6 egg ut. Vil ikke si at jeg er direkte skuffet over antall egg, men hadde håpet på fler. Iallfall med tanke på at jeg fikk ut 14 sist... men det trengs kun et gullegg, så satser på at det er blandt de eggene!
Så bra du fikk ut 6 egg, det er kvaliteten som teller så der har du nok gullegget blant dem! [emoji6] Blir spennende imorgen! Krysser fingrene for minste ett fint befruktet, gjerne alle [emoji1]

Det blir spennende, må jo være noen gode frysbare kvalitetsegg blant de 27 tenker jeg. Lykke til! [emoji173] God bedring med overstimuleringen!

Back
Topp