September 2018

Takk for det. Det gikk dessverre dårlig for meg i dag[emoji17] De to eggene som var befruktet på lørdag stoppet å utvikle seg i dag.
Hadde samtale med gynekologen og snakket litt rundt det og hva årsak kunne være til dette. Blir jo befruktet, men så stopper det helt opp etter det.
Gynekologen spurte meg til og med om jeg hadde forslag til hva jeg ønsket å prøve neste gang. Hørtes ikke ut som om det var noe med lab’en, for de andre sine egg hadde ikke stoppet opp.
Vet ikke helt hva jeg skal gjøre og hva jeg skal tenke... noen ganger har jeg tenkt at det ikke kommer til å gå bra i det hele tatt, og at man kanskje til slutt må ta et standpunkt om å la være.
Snakket litt om eventuell laparaskopi dersom
neste forsøk blir like mislykket det også.
Hvordan har du det forresten? Nå ble det veldig mye om meg[emoji51]

Bare et lite tips fra sniken meg. Sjekk Eddiwens dagbok og hva hun tok av tilskudd for å forbedre eggkvaliteten før forsøket. Det har fungert for flere av oss her inne. Det krever litt tid å få gjennomført men absolutt verd det. Ellers kan kanskje en privatklinikk hjelpe deg med DHEA? Jeg vet Hausken har stor tro på det. Endometriose kan også påvirke kvaliteten, så kan være verd å få sjekka ut.

Og du, stå på krava om ICSI neste gang! Du skal slippe å kaste bort forsøk fordi sykehuset sitter med hode opp en mørk plass.

Ønsker deg all lykke til med neste forsøk ❤

Kan hende at ICSI er det som skal til da, kjipt at de gikk bort fra det denne gangen..
Men det er så mange ting som kan påvirke et forsøk, det er jo mulig dere bare har maks uflaks!
Kanskje andre medisiner er det som skal til, menopur fungerte i overkant bra her hvertfall.

Her går det greit, er litt støl i magen i dag. Om det skyldes gårdagens maling, forstoppelse, eller faktisk overstimulering det vet jeg ikke, men jeg satser på en av de to første.
Så langt ingen telefon heller, så da henger hvertfall ett egg med fremdeles :)

Ja, håper det. Føler iallefall det er for tidlig å gi opp. Vi er jo bare det andre forsøket tross 4 uttak da. Hadde jeg bare fått inn de to blastocystene på første forsøk... men kan jo ikke tenke sånn[emoji38]
Har ikke prøvd menopur, så tenker at det er verdt det iallefall.

Jeg har også vært støl etter uttaket og er enda det, men tror jeg er på bedringens vei. Synes dagene etter uttak er mye verre enn selve uttaket. Merker også at det er lett å bli forstoppet etter uttak, så det i kombinasjon med smerter etter selve uttak er ikke spesielt godt[emoji57]
Krysser fingrene for at du slipper å få noen telefon og at det blir innsett. Er det i morgen eller onsdag?

Det var ganske likt som mitt avbrutte forsøk før sommeren. Var forberedt da jeg fikk beskjed om dårlig utvikling på lørdagen og da mandagen kom og det ble bekreftet at ingen utviklet seg var jeg veldig forberedt på det. Jeg gikk på Menopur det forsøket som ble avbrutt og pergoveris gangen før der. Håper en kombinasjon gjør susen for deg! Er det november fordi du må ha en syklus i mellom? Du slipper vel å vente to sykluser?

Hvordan gikk forsøket der du brukte pergoveris?
Jeg skal bruke disse to i kombinasjon. Trenger ikke bli bedre for Martha mente de medisinene jeg hadde brukt skulle være bra nok. Men heldigvis var hun enig i at det blir ICSI neste gang, vil jo prøve det som prøves kan.
De får jo så vondt av oss når det ikke går. Føler meg heldigvis både hørt og ivaretatt av de der, og det er jo ikke en selvfølge. Martha spøkte med at når hun er 90 så kommer hun sikkert til å sitte i en gyngestol å tenke: «hvorfor prøvde vi ikke det eller det»...måtte le litt, for hun er jo egentlig litt søt[emoji23]

Ja, må nok vente på blødning etter dette forsøket, og så må jeg ha en normal mensen før jeg kan starte, så regner med det blir november da. Må prøve å finne ut hvilke tiltak jeg kan gjøre i mellomtiden. Har du noen forslag? Hvordan livsstil lever du?

Da var jeg ferdig med uttak. 6 egg ut. Vil ikke si at jeg er direkte skuffet over antall egg, men hadde håpet på fler. Iallfall med tanke på at jeg fikk ut 14 sist... men det trengs kun et gullegg, så satser på at det er blandt de eggene!

Ja, håper det. Føler iallefall det er for tidlig å gi opp. Vi er jo bare det andre forsøket tross 4 uttak da. Hadde jeg bare fått inn de to blastocystene på første forsøk... men kan jo ikke tenke sånn[emoji38]
Har ikke prøvd menopur, så tenker at det er verdt det iallefall.

Jeg har også vært støl etter uttaket og er enda det, men tror jeg er på bedringens vei. Synes dagene etter uttak er mye verre enn selve uttaket. Merker også at det er lett å bli forstoppet etter uttak, så det i kombinasjon med smerter etter selve uttak er ikke spesielt godt[emoji57]
Krysser fingrene for at du slipper å få noen telefon og at det blir innsett. Er det i morgen eller onsdag?
Hvordan har dere klart 4 uttak på 2 forsøk? Noe om avbrutte som ikke teller?
ICSI funket bra her, nå har vi jo aldri prøvd vanlig IVF, men snart 2,5 år med ikke så mye som en eneste antydning til positiv test av oss selv så var det heller ikke et valg heller.. Men ICSI er bra, går for det :) Det vanskeligste synes jeg er når det ikke er noen klare tegn på hva som er galt, for da kan man ikke fikse det. Da vi etter tre innsett sendte prøve til Athen og fikk masse funn der, så føltes det litt som om noe kunne gjøres hvertfall. Og det er litt bedre enn uvitenhet..

Jeg var forstoppet alt til uttaket, noe har skjedd med min ellers så trivelig tarm. Nå løsner det sporadisk, men ellers er det masse romling, bevegelse, og ingenting som kommer ut. Det er egentlig bare slitsomt :shifty: Men ellers er formen nærmeste uforskammet god, jeg er helt sjokkert over at det går an å føle seg så bra etter et uttak, jeg trodde forrige gang var normalen..

Innsett er planlagt onsdag, da skal det forhåpentligvis være noen fine blastoer der. Det er vel fremdeles 2,5 time igjen av dagens telefontid på St Olavs, men det er hvertfall håp :) Men jeg vet ingenting om befruktning eller noe, det kan være alt fra ingen til 15.. Kjipt å ikke vite, selv om det da fremdeles er håp..

Da var jeg ferdig med uttak. 6 egg ut. Vil ikke si at jeg er direkte skuffet over antall egg, men hadde håpet på fler. Iallfall med tanke på at jeg fikk ut 14 sist... men det trengs kun et gullegg, så satser på at det er blandt de eggene!
Gratulerer med overstått uttak :) Seks egg er jo fint det, kvalitet over kvantitet :)
Innsett onsdag?

Gratulerer med overstått uttak :) Seks egg er jo fint det, kvalitet over kvantitet :)
Innsett onsdag?
Satser på 6 egg i super kvalitet ;) ja, insett onsdag om de lar seg befrukte

Uttak ferdig. 27 egg ut!

Uttaket var veldig, veldig vondt! Håper at noen av de 27 blir gode nok til frys ila. uken, og at jeg slipper å gjøre flere uttak.

Satser på 6 egg i super kvalitet ;) ja, insett onsdag om de lar seg befrukte
Du er ikke i umiddelbar fare for overstimulering, og det blir ikke totalfrys, det er jo positivt :D

Onsdag er en flott dag for innsett, kanskje den beste noensinne (sa hun som håper på innsett onsdag :p)

Uttak ferdig. 27 egg ut!

Uttaket var veldig, veldig vondt! Håper at noen av de 27 blir gode nok til frys ila. uken, og at jeg slipper å gjøre flere uttak.
Det var mer enn meg jeg fikk ut 26 egg. Dette uttaket var ikke så vondt , men da jeg fikk ut 20 egg var det sikkelig vondt.

De sa de meg at de var mest fornøyd med uttaket der jeg fikk ut 7 egg. Har tidligere fått 20,3 og 26egg ut. Så det er ikke noe negativt med 6 egg. Gullegget er helt sikkert blandt de:happy:

Last edited:
Dagen i dag har gått fort. Selv om jeg grugleder meg til i morgen.
Tenk om det er sprøytestart allerede i morgen :wideyed::woot:

Hvordan har dere klart 4 uttak på 2 forsøk? Noe om avbrutte som ikke teller?
ICSI funket bra her, nå har vi jo aldri prøvd vanlig IVF, men snart 2,5 år med ikke så mye som en eneste antydning til positiv test av oss selv så var det heller ikke et valg heller.. Men ICSI er bra, går for det :) Det vanskeligste synes jeg er når det ikke er noen klare tegn på hva som er galt, for da kan man ikke fikse det. Da vi etter tre innsett sendte prøve til Athen og fikk masse funn der, så føltes det litt som om noe kunne gjøres hvertfall. Og det er litt bedre enn uvitenhet..

Jeg var forstoppet alt til uttaket, noe har skjedd med min ellers så trivelig tarm. Nå løsner det sporadisk, men ellers er det masse romling, bevegelse, og ingenting som kommer ut. Det er egentlig bare slitsomt :shifty: Men ellers er formen nærmeste uforskammet god, jeg er helt sjokkert over at det går an å føle seg så bra etter et uttak, jeg trodde forrige gang var normalen..

Innsett er planlagt onsdag, da skal det forhåpentligvis være noen fine blastoer der. Det er vel fremdeles 2,5 time igjen av dagens telefontid på St Olavs, men det er hvertfall håp :) Men jeg vet ingenting om befruktning eller noe, det kan være alt fra ingen til 15.. Kjipt å ikke vite, selv om det da fremdeles er håp..

Har to avbrutte forsøk pga manglende utvikling på dag 3. Ett innsett på dag 2 som endte negativt (teller som forsøk 1), et avbrutt forsøk pga de fant ingen egg ved uttak.
Så må si jeg er passe lei av å ligge der med beina til værs og ha vondt i dagevis til ingen nytte.
Gikk du/dere på kur etter prøvesvar fra Athen? Evt lenge siden? Har mannen din normal kvalitet?
Håper ICSI kan gi bedre resultat, men tør ikke ha for store forhåpninger. Tyder nesten på at min eggkvalitet er begynt å blir dårligere eller at vår kjemi ikke stemmer helt.

Ja, det med romling og mye bevegelse hadde jeg masse av forrige uke, trodde hele tiden det var noe jeg hadde spist[emoji85] Bortsett fra smerter så har formen vært fin. Hatt besøk i helga av en familie på 4, og så var vi i en barnedåp i går. Paracet har hjulpet veldig.

Krysser alt jeg har for at det blir mange fine blastoer på dere. Unner virkelig alle å lykkes, for dette er ikke gøy.

Nå gjenstår bare alt papirarbeidet til HELFO og Pasientreiser for dette forsøket, så blir det å vente på neste[emoji5]

Gratulerer med vel overstått uttak[emoji173]️Krysser fingrene for ordentlige kvalitetsegg[emoji5]

Bare et lite tips fra sniken meg. Sjekk Eddiwens dagbok og hva hun tok av tilskudd for å forbedre eggkvaliteten før forsøket. Det har fungert for flere av oss her inne. Det krever litt tid å få gjennomført men absolutt verd det. Ellers kan kanskje en privatklinikk hjelpe deg med DHEA? Jeg vet Hausken har stor tro på det. Endometriose kan også påvirke kvaliteten, så kan være verd å få sjekka ut.

Og du, stå på krava om ICSI neste gang! Du skal slippe å kaste bort forsøk fordi sykehuset sitter med hode opp en mørk plass.

Ønsker deg all lykke til med neste forsøk [emoji173]

Tusen takk Evlina[emoji173]️
Jeg skal sjekke ut dagboken og bestille tilskudd til neste gang. Noe må jeg gjøre[emoji5]
Hvor får man tak i DHEA? Eller, hvor fikk du tak i det?
Har aldri tidligere hatt tegn på endometriose og har hatt regelmessig menstruasjon og lite smerter i forbindelse med det helt siden jeg fikk mensen. Vi ble enige på samtalen i dag om at jeg skal tenke på om jeg ønsker laparaskopi. Isåfall tenker jeg vente til etter neste forsøk. Litt kjipt å tenke på om jeg må opereres på sykehuset her, for jeg kjenner de som jobber der... jobber som opr.sykepleier selv[emoji85]
Tror gynekologen ble litt irritert på lab’en i dag siden de ikke gjorde ICSI, for det var egentlig avtalen. Men hun var ikke på jobb på fredag og de på lab’en mente at siden sæden var så bra så hadde det ingen hensikt[emoji17]

Forresten, hvordan går det med deg?

Har to avbrutte forsøk pga manglende utvikling på dag 3. Ett innsett på dag 2 som endte negativt (teller som forsøk 1), et avbrutt forsøk pga de fant ingen egg ved uttak.
Så må si jeg er passe lei av å ligge der med beina til værs og ha vondt i dagevis til ingen nytte.
Gikk du/dere på kur etter prøvesvar fra Athen? Evt lenge siden? Har mannen din normal kvalitet?
Håper ICSI kan gi bedre resultat, men tør ikke ha for store forhåpninger. Tyder nesten på at min eggkvalitet er begynt å blir dårligere eller at vår kjemi ikke stemmer helt.

Ja, det med romling og mye bevegelse hadde jeg masse av forrige uke, trodde hele tiden det var noe jeg hadde spist[emoji85] Bortsett fra smerter så har formen vært fin. Hatt besøk i helga av en familie på 4, og så var vi i en barnedåp i går. Paracet har hjulpet veldig.

Krysser alt jeg har for at det blir mange fine blastoer på dere. Unner virkelig alle å lykkes, for dette er ikke gøy.

Nå gjenstår bare alt papirarbeidet til HELFO og Pasientreiser for dette forsøket, så blir det å vente på neste[emoji5]
Kan se ut til at noe ikke er helt optimalt siden utviklingen stopper.. Noen faller jo fra uansett, men så mange avbrutte forsøk er brutalt. Håper du har noen som støtter deg mentalt gjennom alt dette :Heartred

Vi sendte inn prøve i slutten av juni, og de fant både bacterial load, en eller annne form for chlamydia, og ureaplasma. Ble kur på oss begge to, jeg var ferdig i midten av august omtrent, mannen i slutten. Her er det mannlig faktor, så vi hadde trodd at bare eggene ble befruktet så ble alt bra. Men etter tre innsett følte vi det var verdt et forsøk med Athen. Håper at kurene har gjort noe positivt for oss begge. Mannens prøver var faktisk dårligere enn noensinne nå på fredag, men siden jeg ikke hørte noe i dag vil jeg tro at noen henger med fremdeles...

Har dere tenkt på prøve til Athen? Hvis økonomien tillater det kan det jo kanskje hjelpe?
Med neste forsøk i november så er det jo nok tid til en eventuell kur..

Koselig med besøk og dåp da, så får man tankene litt bort fra hele IVF-greia :)
Papirarbeid er kjedelig.. Men veldig greit hvis man får igjen penger, IVF er hardt for lommeboka :hungover:

Hvordan gikk forsøket der du brukte pergoveris?
Jeg skal bruke disse to i kombinasjon. Trenger ikke bli bedre for Martha mente de medisinene jeg hadde brukt skulle være bra nok. Men heldigvis var hun enig i at det blir ICSI neste gang, vil jo prøve det som prøves kan.
De får jo så vondt av oss når det ikke går. Føler meg heldigvis både hørt og ivaretatt av de der, og det er jo ikke en selvfølge. Martha spøkte med at når hun er 90 så kommer hun sikkert til å sitte i en gyngestol å tenke: «hvorfor prøvde vi ikke det eller det»...måtte le litt, for hun er jo egentlig litt søt[emoji23]

Ja, må nok vente på blødning etter dette forsøket, og så må jeg ha en normal mensen før jeg kan starte, så regner med det blir november da. Må prøve å finne ut hvilke tiltak jeg kan gjøre i mellomtiden. Har du noen forslag? Hvordan livsstil lever du?
Brukte pergoveris mitt første forsøk og det ble 11 egg fra min enslige eggstokk og to innsett av 2/3dagers embryo, med negativt resultat. Så bra de vil prøve ICSI neste gang! Så bra du føler deg i ivaretatt, det har jeg også gjort, bortsett fra i dag. Ble en litt spesiell opplevelse, står i dagboken min. Eiddwen her inne har oversikt over vitaminer og tilskudd som kan bedre eggkvaliteten . Se på august og i hennes dagbok. Jeg vil nok prøve tilskudd hvis vi ikke lykkes nå. Ellers sier de jo "lev som normalt ", men denne gangen kuttet jeg ut alkohol fra sprøytestart. En selvfølge for mange, mens jeg pleier å kose meg med ett glass vin på fredagskvelden. Ellers har jeg ikke gjort noe forandringer. Spiser sunt i ukedagene og skeier ut i helgene, men alt med måte.

Last edited:
Takk for det. Det gikk dessverre dårlig for meg i dag[emoji17] De to eggene som var befruktet på lørdag stoppet å utvikle seg i dag.
Hadde samtale med gynekologen og snakket litt rundt det og hva årsak kunne være til dette. Blir jo befruktet, men så stopper det helt opp etter det.
Gynekologen spurte meg til og med om jeg hadde forslag til hva jeg ønsket å prøve neste gang. Hørtes ikke ut som om det var noe med lab’en, for de andre sine egg hadde ikke stoppet opp.
Vet ikke helt hva jeg skal gjøre og hva jeg skal tenke... noen ganger har jeg tenkt at det ikke kommer til å gå bra i det hele tatt, og at man kanskje til slutt må ta et standpunkt om å la være.
Snakket litt om eventuell laparaskopi dersom
neste forsøk blir like mislykket det også.
Hvordan har du det forresten? Nå ble det veldig mye om meg[emoji51]
Hei vi sliter også med at de stopper opp . Jeg har hatt fått ut ca 60 egg hvor kun et av disse har vært bra nok til å sette inn. Jeg har et barn fra før så vet det kan gå.❤️ Så ikke gi opp.

Hei vi sliter også med at de stopper opp . Jeg har hatt fått ut ca 60 egg hvor kun et av disse har vært bra nok til å sette inn. Jeg har et barn fra før så vet det kan gå.[emoji173]️ Så ikke gi opp.

Takk for oppmuntringen[emoji173]️ Hvilket sykehus/klinikk holder du til?
Jeg har svært lite lyst å gi opp, så kommer til å kjøre på til det ikke er håp lengre[emoji1317] Har dere noen årsak til deres problem?

Back
Topp