September 2018

Syns egentlig du skal ta en tur til legevakten. Sikkert ikke noe farlig, men jeg fikk streng beskjed om å ringe legevakten om jeg ble værre. De sa det var veldig viktig at de på legevakten ikke skulle klemme på magen for da kunne eggstokkene vri seg. Føler nesten løpet er kjørt her siden jeg er helt fin igjen jeg.
Mja, jeg vurderte det sent igår kveld men sist jeg var der med gallesteinsanfall (som var dag 4 på sprøyter mener jeg) klemte de så hardt på magen at jeg trodde de skulle sprekke eggposene [emoji21] føler liksom ikke de har helt greie på dette der nede så så lenge det ikke er så altfor ille og allmemmtilstanden fortsatt er grei så avventer jeg til jeg kan snakke med spesialistene på riksen.

Hvorfor full blære ved innsett??
Livmoren ligger "rundt" blæra, så hvis blæra er full så dytter den livmoren ut i en posisjon som gjør det lettere å sette inn egget. Av ukjente årsaker varierer dette fra sykehus til sykehus, noen vil ha tom blære. Jeg har prøvd begge deler (ble plutselig ropt opp lenge før timen min, så rakk ikke drikke ferdig) og det var stor forskjell i forhold til hvor enkelt innsettet var :)

Livmoren ligger "rundt" blæra, så hvis blæra er full så dytter den livmoren ut i en posisjon som gjør det lettere å sette inn egget. Av ukjente årsaker varierer dette fra sykehus til sykehus, noen vil ha tom blære. Jeg har prøvd begge deler (ble plutselig ropt opp lenge før timen min, så rakk ikke drikke ferdig) og det var stor forskjell i forhold til hvor enkelt innsettet var :)

Aha [emoji5] Så det stod i skrivet vi fikk og [emoji5]

Jeg kommer også etter sammen med deg[emoji23][emoji173]️
Det er bra det :) Så danner vi ettertroppen i september gruppa :)
Morsomt å se at flere og flere ruger, men kjenner jeg snart vil at det er min tur også :oops:
Lenge leve tålmodigheten :hilarious:

Er det noen som går på Progynova som har hatt smerter? Helt nederst, nesten som menssmerter.. Er det vanlig? [emoji28]

Jeg tar progynova nå, og har ikke merket noe smerter eller bivirkninger. Men er jo sikkert veldig individuelt. Så at det var oppramset en del vanlige bivirkninger i pakningsvedlegget. Ser at magesmerter står som en av de vanlige

Tenker på deg i dag. Håper du har gode nyheter

Takk for det. Det gikk dessverre dårlig for meg i dag[emoji17] De to eggene som var befruktet på lørdag stoppet å utvikle seg i dag.
Hadde samtale med gynekologen og snakket litt rundt det og hva årsak kunne være til dette. Blir jo befruktet, men så stopper det helt opp etter det.
Gynekologen spurte meg til og med om jeg hadde forslag til hva jeg ønsket å prøve neste gang. Hørtes ikke ut som om det var noe med lab’en, for de andre sine egg hadde ikke stoppet opp.
Vet ikke helt hva jeg skal gjøre og hva jeg skal tenke... noen ganger har jeg tenkt at det ikke kommer til å gå bra i det hele tatt, og at man kanskje til slutt må ta et standpunkt om å la være.
Snakket litt om eventuell laparaskopi dersom
neste forsøk blir like mislykket det også.
Hvordan har du det forresten? Nå ble det veldig mye om meg[emoji51]

Takk for det. Det gikk dessverre dårlig for meg i dag[emoji17] De to eggene som var befruktet på lørdag stoppet å utvikle seg i dag.
Hadde samtale med gynekologen og snakket litt rundt det og hva årsak kunne være til dette. Blir jo befruktet, men så stopper det helt opp etter det.
Gynekologen spurte meg til og med om jeg hadde forslag til hva jeg ønsket å prøve neste gang. Hørtes ikke ut som om det var noe med lab’en, for de andre sine egg hadde ikke stoppet opp.
Vet ikke helt hva jeg skal gjøre og hva jeg skal tenke... noen ganger har jeg tenkt at det ikke kommer til å gå bra i det hele tatt, og at man kanskje til slutt må ta et standpunkt om å la være.
Nei så trasig :sad010
Brukte de vanlig IVF eller ICSI? Kanskje ICSI kunne ført til bedre befruktning, hvis de ikke brukte den metoden?

Er eventuelt eggdonor en mulighet?
Ikke gi opp :Heartred
Stor klem til deg :Heartred

Nei så trist! Huff, hvordan tar du det? Du skal bare sende meg melding hvis du vil. Sier de noe om hva de tror årsaken er? Har de noen forslag til hva som kan gjøres annerledes neste gang? Har dere planlagt nytt forsøk?

Her er det ikke noe nytt før kontroll senere i dag..

Nei så trasig :sad010
Brukte de vanlig IVF eller ICSI? Kanskje ICSI kunne ført til bedre befruktning, hvis de ikke brukte den metoden?

Er eventuelt eggdonor en mulighet?
Ikke gi opp :Heartred
Stor klem til deg :Heartred

Tusen takk[emoji173]️ Ja, var trist at det skjedde enda en gang... de brukte IVF, selv om de egentlig hadde sagt de skulle gjøre ICSI. Neste gang blir det ICSI.
Foreløpig er ikke eggdonor aktuelt, men hvem vet. Hadde ikke trodd at eggene mine er så dårlig da alle blodprøver er normale og syklus er stabil hver mnd.
Skal prøve å ikke gi opp, men kjenner det er en enorm påkjenning.
Hvordan står det til med deg?

Nei så trist! Huff, hvordan tar du det? Du skal bare sende meg melding hvis du vil. Sier de noe om hva de tror årsaken er? Har de noen forslag til hva som kan gjøres annerledes neste gang? Har dere planlagt nytt forsøk?

Her er det ikke noe nytt før kontroll senere i dag..

Ja, var nedtur, men samtidig ble jeg mest lei meg på lørdag når befruktningen var så dårlig.
Tror de synes det er vanskelig å si noe om årsak da det kan være både eggkvalitet og kjemi mellom egg/sæd osv... er jo ikke så gammel da[emoji85]
For å si det sånn så tror jeg de klør seg litt i hodet og vet ikke helt hva de skal gjøre.
Neste gang ble vi enige om å teste ut menopur og pergoveris, har du noen erfaring med disse?
Neste forsøk blir vel i november tipper jeg.
Håper det går mye bedre med dere andre her inne[emoji173]️

Tusen takk[emoji173]️ Ja, var trist at det skjedde enda en gang... de brukte IVF, selv om de egentlig hadde sagt de skulle gjøre ICSI. Neste gang blir det ICSI.
Foreløpig er ikke eggdonor aktuelt, men hvem vet. Hadde ikke trodd at eggene mine er så dårlig da alle blodprøver er normale og syklus er stabil hver mnd.
Skal prøve å ikke gi opp, men kjenner det er en enorm påkjenning.
Hvordan står det til med deg?
Kan hende at ICSI er det som skal til da, kjipt at de gikk bort fra det denne gangen..
Men det er så mange ting som kan påvirke et forsøk, det er jo mulig dere bare har maks uflaks!
Kanskje andre medisiner er det som skal til, menopur fungerte i overkant bra her hvertfall.

Her går det greit, er litt støl i magen i dag. Om det skyldes gårdagens maling, forstoppelse, eller faktisk overstimulering det vet jeg ikke, men jeg satser på en av de to første.
Så langt ingen telefon heller, så da henger hvertfall ett egg med fremdeles :)

Ja, var nedtur, men samtidig ble jeg mest lei meg på lørdag når befruktningen var så dårlig.
Tror de synes det er vanskelig å si noe om årsak da det kan være både eggkvalitet og kjemi mellom egg/sæd osv... er jo ikke så gammel da[emoji85]
For å si det sånn så tror jeg de klør seg litt i hodet og vet ikke helt hva de skal gjøre.
Neste gang ble vi enige om å teste ut menopur og pergoveris, har du noen erfaring med disse?
Neste forsøk blir vel i november tipper jeg.
Håper det går mye bedre med dere andre her inne[emoji173]️
Det var ganske likt som mitt avbrutte forsøk før sommeren. Var forberedt da jeg fikk beskjed om dårlig utvikling på lørdagen og da mandagen kom og det ble bekreftet at ingen utviklet seg var jeg veldig forberedt på det. Jeg gikk på Menopur det forsøket som ble avbrutt og pergoveris gangen før der. Håper en kombinasjon gjør susen for deg! Er det november fordi du må ha en syklus i mellom? Du slipper vel å vente to sykluser?

Back
Topp