September 2018

Så hyggelig at du har lest dagboka:Heartred Den ligger litt brakk for tida mens vi venter, venter og venter..
Skjønner sjokket kjempegodt! Jeg tok det skikkelig tungt selv, og jeg hadde jo ikke vært «understimulert», men fikk beskjed om «passe antall, nok men absolutt ikke for mange» to dager før. Og hun sa liksom ingen ting før etter selve ultralyden, trodde alt var fint til hun plutselig sa «det blir vel totalfrys da». Helt forferdelig! Men det er fortsatt håp som du sier. Og hvis ikke kommer du til å klare å omstille deg, men det er veldig liv å være skuffa og bekymra i dag:Heartred
Akkurat sånn var det her og! Alt var helt fint og som det skulle være og så bare "Totalfrys!".
Det var ingen tegn i den retning, så det kom litt som et sjokk..

Det kommer til å gå bra, det må bare omstilles litt i hodet :)
Min dagbok lå og ganske brakk fra mai og fram til nå, så jeg ser absolutt den. Det er liksom ikke så mye å oppdatere mens man venter.. Men snart blir det din tur :)

Akkurat sånn var det her og! Alt var helt fint og som det skulle være og så bare "Totalfrys!".
Det var ingen tegn i den retning, så det kom litt som et sjokk..

Det kommer til å gå bra, det må bare omstilles litt i hodet :)
Min dagbok lå og ganske brakk fra mai og fram til nå, så jeg ser absolutt den. Det er liksom ikke så mye å oppdatere mens man venter.. Men snart blir det din tur :)

Jaa, antagelig «bare» 10 dager til sprøytestart nå! Så det nærmer seg:) Masse masse lykke til på fredag hvertfall, skal følge spent med!

Jaa, antagelig «bare» 10 dager til sprøytestart nå! Så det nærmer seg:) Masse masse lykke til på fredag hvertfall, skal følge spent med!
Det er ikke lenge til! Det blir spennende :)
Tusen takk :Heartred

Da er Ovitrelle satt og nå skal morgendagen nytes uten en eneste sprøyte[emoji1][emoji382]
Woop woop! :D
Jeg er da rundt 20 minutter bak deg :D

Når du har brukt opp alle eggene på frys, regnes det som ett forsøk [emoji5] Man får 3 forsøk av det offentlige, og i ett forsøk regnes stimulering, uttak + tilbakeføring av egg / alle fryseegg som kom ut ved det ene uttaket.

Vi fikk feks ingen på frys ved forrige forsøk, men ett egg tilbakeført. Siden det ikke lykkes og vi ikke har egg på frys, er vi nå på vårt andre forsøk. Hadde vi hatt eskimoer på frys og dette var et fryseforsøk, hadde vi fortsatt vært på vårt første forsøk slik det regnes i det offentlige.

Fryseforsøk skal ikke telles som et forsøk. Mitt første forsøk endte i avbrutt, men så var det likevel 2 egg som utviklet seg videre og ble frosset ned. Jeg hadde da et fryseforsøk etter et par mnd, men ble ikke regnet som et forsøk. Har ihvertfall blitt forklart at et forsøk telles kun når du har uttak og innsett på samme «syklus».

Fryseforsøk skal ikke telles som et forsøk. Mitt første forsøk endte i avbrutt, men så var det likevel 2 egg som utviklet seg videre og ble frosset ned. Jeg hadde da et fryseforsøk etter et par mnd, men ble ikke regnet som et forsøk. Har ihvertfall blitt forklart at et forsøk telles kun når du har uttak og innsett på samme «syklus».

Det første innsettet etter et uttak må telle med som det første forsøket, selv om det er innsett av fryste egg. Ellers kunne man jo holdt på i det "uendelige" dersom det ble totalfrys hver gang fordi man får innsettet i en annen syklus... Men videre fryseforsøk etter det første innsettet teller ikke som forsøk, neste forsøk blir neste uttak.

Tenkte vi trengte en tråd for september 2018, selv om det er lenge til :)
Oppdateres fortløpende (-ish) :)

Nick - barn # - forsøk # - IVF/ICSI/FER - medisiner - klinikk - uttak/innsett - antall egg
(Denne kan også oppdateres, jeg kom ikke på mer :p )

:Heartred Venter på oppstart
Alvea - B2 - #2 FER (#1 IVF) - 5 blasto på frys - Ikke planlagt innsett enda
Border - B2 - #1 IVF - Menopur og Orgalutran - Porsgrunn - Oppstart midten av sept.
førstings - B1 - #1 ICSI - Menopur, Orgalutran, ovitrelle, overstimulert, 20 egg ut, 6 på frys
Krissy136 - B1 - #1 IVF - Gonal F og Orgalutran - Rikshospitalet - Venter på ny syklus
L - B1 - #2 - FER - Fertilitetsklinikken Sør
Lean - B1 - #1 - IVF - bemfola/cetrotide - St.Olavs
Leverihåpet #5 - IVF - Synarlera, Pergovertis, Klexane - Oppstart september/ uttak oktober - Haugesund sykehus :)
Lil-17 - B3 - #1 - FER - Lutinus(?) - Haukeland
Lykkesol - #2 IVF - bemfola225/cetrotide/Ovitrelle - St Olavs
Sanndy91 - B1 - #1 - forsamtale 3.9 - Porsgrunn
Sitrus - B1 - #2 IVF(/ICSI?) - kort protokoll med Menopur og Cetrotide, planlagt oppstart ca 14.september, uttak uke 39 - St. Olavs

:Heartred Stimulerer
Athena85 - B1 - #2 FER (#1 IVF) Progynova - Riksen
Arytai - B2 - fostimon/gonal-f/orgalutran/albyl-e/lutinus - UNN Tromsø
Dårris - B2 - #8 - ICSI på fertilitetssenteret - oppstart med suprecur 6/8 - Sprøytestart 23/8, kontroll 31/8, sannsynlig uttak/innsett uke 36
Evis84 - B2 - #2 ICSI - puregon, Ovitrelle, Orgalutran - IVF klinikken Oslo
FruAlve - B2 - #3 IVF - Kort protokoll Gonal F og Orgalutran - UNN Tromsø.
Fruflis - B1 - #2 ICSI - Haukeland - Menopur / Cetrotide - Sprøytestart uke 36.
Googlimoogli - B1 - #3 IVF - Synarela/Menopur/Ovitrelle - Riksen - uttak uke 37 (?)
Laufey - B1 - #2 - ICSI - bemfola/cetrotide/Ovitrelle - St Olavs
Lille-M - B1 - #1 - ICSI/IVF - Puregon/Cetrotide - Haukeland
Nord24 - B1 - #2 (hatt 2 avbrutte og 1 negativt) - Fostimon, Gonal-F og Orgalutran, UNN Tromsø
Veslejinta - #1 - IVF - Riksen
Vifvik - B2 - #2 ICSI - Riksen - Synarela / Gonal F - Planlagt uttak uke 36
WCE - B3 - #6 ICSI - gonal-f - Hausken

:Heartred Ruger
Krøllefløff - b4 - #2 ( fryseforsøk ) - naturlig syklus - hausken lysaker - innsett av blasto 3 september
LittleMouse - #1 ICSI/TESA B1 Synarela/Gonal f/ovitrelle/crinone Rikshospitalet uttak 3/9; 19 ut, 11 befruktede, 1 inn, 5 på frys. TD 17/9
Minitrille - #B1 - #1 IVF - Gonal-F/Orgalutran/Ovitrelle/Crinone - Rikshospitalet - uttak 29.08 - 18 egg, 12 befruktet - innsett 01.09
Prikkeliten - B2 - #4 ICSI - menopur - uttak 30.08.
Prøverpåen - B2 - #6 - menopour og synarela - uttak 30.08: 26 ut, 19 befruktede, 1 blasto inn 4/9. 0 på frys.

:Heartred Gravid

:Heartred Ikke gravid

:Heartred Avbrutt

:Heartred Ikke oppdatert

:flower

ENDELIG kan jeg settes på «stimulerer» [emoji322][emoji322][emoji322][emoji173]️

De siste 5 dagene har vært så nervepirrende at jeg ikke har klart å forholde meg til noe eller noen. Fikk telefon på fredagen om at kun 8 av de 19 eggene jeg fikk ut på torsdagen var befruktet og jeg ble egentlig ganske skuffet siden jeg har pleid å få en mye høyere andel befruktede egg. At det da var kun 8 som skulle dyrkes helt til dag 5 var helt grusom. Jeg har ingen historikk med god overlevelsesrate til dag 5 så jeg var konstant nervøs hele helgen og mandagen. Visste at dersom ingen overlevde helgen ville vi få beskjed mandag og var ganske innstilt på telefon i løpet av dagen. MEN ingen telefon kom og innsett i går ble det :D

Det var 2 av 8 som fortsatt hang med i går og begge blastoene ble satt inn :) Så nå må minst et av de bare se til å klore seg fast!!
Så herlig! Skjønna at d var ei nervepirrande helg!!! Gratulera med innsett! Detta blir ei spennande rugetid :)

Det første innsettet etter et uttak må telle med som det første forsøket, selv om det er innsett av fryste egg. Ellers kunne man jo holdt på i det "uendelige" dersom det ble totalfrys hver gang fordi man får innsettet i en annen syklus... Men videre fryseforsøk etter det første innsettet teller ikke som forsøk, neste forsøk blir neste uttak.
Det hadde jo vært genialt:D

Er det bare 5 dagers man får tilbud om å fryse eller fryser de også 2 dagers embryo?
Jeg har 5 todagers på frys fra igår. Angående menopur og bading tror jeg ikke det har noe å si, jeg badet i badekar mens jeg tok Gonal f så håper ikke det ihvertfall...ingen som sa noe om det. Men etter uttak skal man holde seg unna karbad i 11 dager, og mener jeg har lest man ikke skal bade etter ovitrelle

Back
Topp