Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tror frys også teller som forsøk altså. De sa hvert fall de ikke ville bruke opp et forsøk på å fryse noen egg de ikke var sikker påSant at det stemmer at vi ikke bruker opp et offentlig forsøk om innsett av fersk ikke blir noe av (totalfrys)? Ble plutselig så usikker...
Tror frys også teller som forsøk altså. De sa hvert fall de ikke ville bruke opp et forsøk på å fryse noen egg de ikke var sikker på![]()
Jeg som trodde st. Olavs var av de bedre som evnet å titte ut av den firkantede boksen sin... de har jo tross alt holdt på med dette siden 80-tallet ... kjenner jeg blir skuffet av å høre at det holdes på slik. Snakk om upersonlig pasientbehandling. Det er bare ikke greit og IVF-karusellen er mer enn nok følelsesladet fra før av. jeg er veldig klar over at en ikke skal ta lett på OHSS altså og skjønner at legene gjør sitt for å unngå det.. Hatt det selv og var innlagt i 3 uker. Natten før jeg ble innlagt trodde jeg at min siste time var kommet. MEN legene (og jeg) er enige om at det var flere faktorer som spilte inn den gangen det skjedde og så har vi justert for det i ettertid og det har gått greit - uavhengig av hvor mange egg jeg har fått ut. Æsj, nei, jeg blir bare så skuffet på dine vegne jeg!Beklageligvis er St Olavs kjent for å være nettopp firkanta. De driver ikke på med vurdering, har noen sagt at 15 egg er totalfrys så er det det, helt uavhengig av andre ting.. Men det føles litt feil, for jeg føler meg langt bedre enn sist, ingenting som tyder på overstimulering bortsett fra antallet
Men vi får håpe hun tar feil. Eller at min vandring hjem fra UL i sinne klarte å poppe et av dem eller noe..
TakkGratulerer så mye som dobbeltruger! [emoji173]️ Måtte det bli en eller to terminspirer nå [emoji1374]
TIN-forsøk kommer i tillegg til de 3 forsøkene fra de offentlige, så man får 3 forsøk pluss alle eventuelle innsett av frosne embryo, men mulig det fortsatt telles som første forsøk når det er totalfrys siden du har uttak i forkant.....Det er nok sånn at man får regne uttakene som forsøk, dvs man får dekket 3 uttak.Sant at det stemmer at vi ikke bruker opp et offentlig forsøk om innsett av fersk ikke blir noe av (totalfrys)? Ble plutselig så usikker...
Får ikke til å redigere eget innlegg, men fant info på helsenorge nå. Ett forsøk regnes som uttak + tilbakeføring av egg. Så da teller nok fryseegg også.
Og selv om det tar tid kan sjangsen altså være enda bedre neste gang, fordi man får dyrke til blasto og sette inn under gode forhold.Tror det er som skrevet under her:På forsamtalen fikk jeg inntrykk av at ett forsøk er stimulering pluss innsett av ferskt egg. Men godt mulig det er noe jeg har diktet opp at jeg har hørt..
Når du har brukt opp alle eggene på frys, regnes det som ett forsøk [emoji5] Man får 3 forsøk av det offentlige, og i ett forsøk regnes stimulering, uttak + tilbakeføring av egg / alle fryseegg som kom ut ved det ene uttaket.
Vi fikk feks ingen på frys ved forrige forsøk, men ett egg tilbakeført. Siden det ikke lykkes og vi ikke har egg på frys, er vi nå på vårt andre forsøk. Hadde vi hatt eskimoer på frys og dette var et fryseforsøk, hadde vi fortsatt vært på vårt første forsøk slik det regnes i det offentlige.
Neinei, på ingen måte. De er vel heller motsatt. De kjører fast løp og viker ikke en millimeter. De er flinke, men særdeles rigide og ikke egentlig så veldig interessert i å snakke om ting..Jeg som trodde st. Olavs var av de bedre som evnet å titte ut av den firkantede boksen sin... de har jo tross alt holdt på med dette siden 80-tallet ... kjenner jeg blir skuffet av å høre at det holdes på slik. Snakk om upersonlig pasientbehandling. Det er bare ikke greit og IVF-karusellen er mer enn nok følelsesladet fra før av. jeg er veldig klar over at en ikke skal ta lett på OHSS altså og skjønner at legene gjør sitt for å unngå det.. Hatt det selv og var innlagt i 3 uker. Natten før jeg ble innlagt trodde jeg at min siste time var kommet. MEN legene (og jeg) er enige om at det var flere faktorer som spilte inn den gangen det skjedde og så har vi justert for det i ettertid og det har gått greit - uavhengig av hvor mange egg jeg har fått ut. Æsj, nei, jeg blir bare så skuffet på dine vegne jeg!
Jeg leste nettopp gjennom dagboken din, fryktelig at det endte sånnLeit å høre om dere som kan ende med totalfrys! Det er en skikkelig drittbeskjed å få.. Men ville bare si at siden det skjedde meg på forrige runde leste jeg masse om det. Og internasjonalt blir det mer og mer vanlig med totalfrys, selv ved lav mistanke om ohss, fordi man ser at implantasjonsraten er nedsatt hvis livmoren er for «påvirket» av stimulering. Så selv om man kanskje ikke har så mye tegn på overstimulering så vil man ikke potensielt «kaste bort» et bra embryo før man lar livmoren «hvile» en runde og forholdene ligger bedre til rette for implantasjon. Brukes til og med hos en del som får ut ganske få egg, dersom de plages med såkalt «implantation failiure». Hjalp litt for meg å tenke på dette når det skjedde oss! (Google «freeze all» hvis noen vil lese mer). Dårlig av St.Olavs å ikke si noe om det da, for man får jo veldig følelsen av at de er utrolig firkanta og ikke gjør kliniske vurderinger..
Uansett, det er såå kjipt, så jeg håper dere ender opp med under 15 egg!! Vanskelig for dem å vite på forhånd så det er håpOg selv om det tar tid kan sjangsen altså være enda bedre neste gang, fordi man får dyrke til blasto og sette inn under gode forhold.
Krysser fingrene for dere i neste runde 
Ehhh, plutselig var det oppstart på nedregulering i morgen og det er blada følelser rundt det hele. Men siden et er flere år siden sist så lurte jeg på om noen vet om man skal ta en spray i hvert nesebor eller bare en gang i ett 3 ganger daglig?
Jeg leste nettopp gjennom dagboken din, fryktelig at det endte sånnKrysser fingrene for dere i neste runde
Jeg tror kanskje det var sjokket som tok hardest her. Det første hun sa da hun startet undersøkelsen i dag var "oi, for en flott livmor!". Deretter fortsatte hun i akkurat samme sporet som de to forrige undersøkelsene, med 3-4 egg på hver side. Alt har ligget godt til rette hele veien, bortsett fra at det var ikke nok stimulert på mandag. To lave doser menopur senere og plutselig er det overstimulering.. Jeg vet ikke, det var bare hele situasjonen som var litt overveldende, å gå fra bekymring om for dårlig reaksjon på stimulering til overstimulering på 48 timer. I tillegg føler jeg meg jo på ingen måte overstimulert, heller motsatt hvis jeg sammenligner med forrige runde, men da var alt i orden. Det bare føles så tilfeldig, som om antall egg er det eneste som betyr noe.. Men får bare håpe at kanskje legen tok feil og det blir ikke mer enn 15 egg. Og at livmoren har det bra (siden den har blitt scratchet og alt sånt). Og hvis ikke så får jeg scratche på nytt til et fryseforsøk så blir det augustbaby 2019 heller![]()
Den ligger litt brakk for tida mens vi venter, venter og venter.. 
Takk for svar. LItt tosk av meg å ikke lese i papirene som jeg gjorde etter jeg posta innleggetDet kommer helt an på hvordan legene har lagt opp løpet for akkurat deg. Du skal ha fått en ganske nøyaktig dosering av legen, har du ikke det? Om du har hentet ut sprayen bør det også stå på etiketten...
Jeg tok en spray i hvert nesebor to ganger om dagen fram til sprøytestart, da ble det 1 spray i ett nesebor to ganger om dagen fram til EL-sprøyta.
Et spørsmål tilSkal denne pergoveris oppbevares i kjøleskap etter dosen er satt eller kan jeg eks dra den med meg i veska hvis jeg er lengre ute av huset enn kl. 22:00?? Det fant jeg ikke noe svar på. Kun at den skal oppbevares i kjøleskap før brutt forsegling.
Dette preparatet er ny for meg![]()
FantastiskOppbevares i kjøleskap til du starter å bruke den, deretter oppbevarer du den i romtemperatur. Den er da holdbar i 28 dager.
Gratulerer som ruger!Da ruger jeg på et 2-dagers 4-delt embryo, så nå er det bare å vente og håpe på det beste.
Oppdatering fra meg da:
#1 ICSI/TESA B1 Synarela/Gonal f/ovitrelle/crinone Rikshospitalet uttak 3/9; 19 ut, 11 befruktede, 1 inn, 5 på frys. TD 17/9