September 2018

Blir nok ingen junibaby på oss...

Kontroll i dag. Legen registrerte 20 egg, 10 i hver eggstokk, alle over 11mm. Både det og blodprøve viser tegn på overstimulering. Uttak blir ikke før mandag, siden bare ett egg så modent ut nå, og da vil jo sjansene for overstimulering øke enda mer siden jeg må gå på medisin tre dager til... Legen ba oss derfor forberede oss på totalfrys og 2-3 mnd ventetid på innsett :( Får endelig beskjed på fredag, etter ny blodprøve, men ser veldig dårlig ut for innsett.
Jeg er sååå lei meg nå, og føler meg sinnsykt mislykket. :(
Jeg hadde også det noe alla det antallet , jeg var helt sikker på det ikke skulle gå. Det ble innsett på meg i går ,skal du sette ovitrelle?

Slenger meg med de andre og håper virkelig dette er feil! synes det høres så rart og firkantet ut at 15 egg er en absolutt grense. Det er så mye mer enn antall egg som spiller inn ifht overstimulering!
Beklageligvis er St Olavs kjent for å være nettopp firkanta. De driver ikke på med vurdering, har noen sagt at 15 egg er totalfrys så er det det, helt uavhengig av andre ting.. Men det føles litt feil, for jeg føler meg langt bedre enn sist, ingenting som tyder på overstimulering bortsett fra antallet :(

Men vi får håpe hun tar feil. Eller at min vandring hjem fra UL i sinne klarte å poppe et av dem eller noe..

Hun sa ikke noe om væske, og jeg føler meg langt bedre enn forrige runde :wideyed:
Så nå skjønner jeg ingenting :(
Nei høres rart ut. De registrerte væske hos meg og skal bestemme innsett fredag. Du får vente å se. Krysser fingra for deg!

Kontroll i dag. Legen registrerte 20 egg, 10 i hver eggstokk, alle over 11mm. Både det og blodprøve viser tegn på overstimulering. Uttak blir ikke før mandag, siden bare ett egg så modent ut nå, og da vil jo sjansene for overstimulering øke enda mer siden jeg må gå på medisin tre dager til... Legen ba oss derfor forberede oss på totalfrys og 2-3 mnd ventetid på innsett :( Får endelig beskjed på fredag, etter ny blodprøve, men ser veldig dårlig ut for innsett.
Det er jo ikke den beskjeden man håper å få på kontroll. Føler det deg. Det positive med dette er at dere mest sannsynlig får en del embryo på frys. Og det er kanskje bare det ene uttaket du trenger noen gang. Og 2-3 mndr er ikke så lenge til, hvertfall ikke i den store sammenhengen! Du vil nok se lysere på ting etterhvert som du får endelig beskjed og vet planen videre.

Nei høres rart ut. De registrerte væske hos meg og skal bestemme innsett fredag. Du får vente å se. Krysser fingra for deg!
Hun sa ikke noe om væske, hele kontrollen var akkurat sånn som alle de andre. Hun sjekket slimhinna, målte 3-4 egg på hver side, og sa det var noen flere små, sa at uttaket ble fredag, og så plutselig kom det med at det var for mange og ble totalfrys.. Jeg skjønner ingenting..

Men vi får håpe det ser annerledes ut på fredag, for oss begge :Heartred

Hvis det er noen som helst slags trøst så fikk jeg samme beskjed i dag. Ingen blodprøve da, men over 15 egg.. Men augustbabyer er veldig bra de og (jeg var en selv)! Vi får bare håpe at vi får mange på frys om ikke annet :Heartred

Beklageligvis er St Olavs kjent for å være nettopp firkanta. De driver ikke på med vurdering, har noen sagt at 15 egg er totalfrys så er det det, helt uavhengig av andre ting.. Men det føles litt feil, for jeg føler meg langt bedre enn sist, ingenting som tyder på overstimulering bortsett fra antallet :(

Men vi får håpe hun tar feil. Eller at min vandring hjem fra UL i sinne klarte å poppe et av dem eller noe..

Synes det er så merkelig at de tar den vurderingen allerede før uttak[emoji848] Jeg hadde 16 egg ut en gang, men hørte ikke noe om totalfrys. Var snakk om overstimulering, men da fikk jeg fragmin.
Satser på at de vet hva de gjør og at det ordner seg uansett før eller siden. Tror det er ganske heftig hvis man er overstimulert og får satt inn egg. Da kan man jo bli skikkelig dårlig[emoji17]

Jeg hadde også det noe alla det antallet , jeg var helt sikker på det ikke skulle gå. Det ble innsett på meg i går ,skal du sette ovitrelle?

Ny blodprøve på fredag. Da blir det endelig bestemt om jeg skal sette Ovitrelle eller den andre sprøyten.

Synes det er så merkelig at de tar den vurderingen allerede før uttak[emoji848] Jeg hadde 16 egg ut en gang, men hørte ikke noe om totalfrys. Var snakk om overstimulering, men da fikk jeg fragmin.
Satser på at de vet hva de gjør og at det ordner seg uansett før eller siden. Tror det er ganske heftig hvis man er overstimulert og får satt inn egg. Da kan man jo bli skikkelig dårlig[emoji17]
Ja nei jeg vet ikke, hele undersøkelsen virker helt lik alle de andre i forhold til kommentarer og alt, men plutselig så kom bare beskjeden. Selvfølgelig skal man ta overstimulering på alvor, det bare føles som en veldig merkelig beskjed å få siden jeg i langt bedre form denne gangen, og det gikk fra treig understimulering til totalfrys.. Det er og litt rart at det utelukkende er antall egg som avgjør om det skal totalfryses eller ikke, siden det tydeligvis er en del forskjellig praksis ute og går. De tar heller ingen blodprøver eller sjekker noe annet, det er bare antallet det går på..

Så merker jeg jo helt klart at min holdning til St Olavs er ganske farget av at jeg ikke synes det er greit å bli snakket til som om jeg er fire år, noe jeg i grunn føler jeg har blitt hele veien..

De siste 5 dagene har vært så nervepirrende at jeg ikke har klart å forholde meg til noe eller noen. Fikk telefon på fredagen om at kun 8 av de 19 eggene jeg fikk ut på torsdagen var befruktet og jeg ble egentlig ganske skuffet siden jeg har pleid å få en mye høyere andel befruktede egg. At det da var kun 8 som skulle dyrkes helt til dag 5 var helt grusom. Jeg har ingen historikk med god overlevelsesrate til dag 5 så jeg var konstant nervøs hele helgen og mandagen. Visste at dersom ingen overlevde helgen ville vi få beskjed mandag og var ganske innstilt på telefon i løpet av dagen. MEN ingen telefon kom og innsett i går ble det :D

Det var 2 av 8 som fortsatt hang med i går og begge blastoene ble satt inn :-) Så nå må minst et av de bare se til å klore seg fast!!

Gratulerer så mye som dobbeltruger! [emoji173]️ Måtte det bli en eller to terminspirer nå [emoji1374]

Her gikk det fra "for dårlig stimulering, kanskje ikke uttak før neste mandag " på mandag til "overstimulering og totalfrys" i dag :( St Olavs totalfryser hvis man får 15 egg eller mer ut, uten diskusjon. Og det var det visst veldig store sjanser for at det ble.

Så ja.. Ser visst dårlig ut for junibaby 2019 for min del :(

Nei så leit, Laufey!! [emoji17] Det var jo ikke slik det skulle gå denne gang. Når kan dere gå igang med fryseforsøk dersom dere får overlevelse til frys?

Da ruger jeg på et 2-dagers 4-delt embryo, så nå er det bare å vente og håpe på det beste.:rolleyes:

Oppdatering fra meg da:
#1 ICSI/TESA B1 Synarela/Gonal f/ovitrelle/crinone Rikshospitalet uttak 3/9; 19 ut, 11 befruktede, 1 inn, 5 på frys. TD 17/9

Gratulerer så mye som ruger! [emoji173]️ Måtte det bli en sommerbaby 2019 av dette [emoji1374]

Nei så leit altså!! [emoji17][emoji17] Sender deg en stor klem [emoji173]️ Ufattelig leit å havne i totalfrys når en er så innstilt på at det skal bli innsett når man er i gang.

Nei så leit, Laufey!! [emoji17] Det var jo ikke slik det skulle gå denne gang. Når kan dere gå igang med fryseforsøk dersom dere får overlevelse til frys?
I know :sad010
Vel, må gå en syklus uten noe, og hvis det blir som forrige gang så blir hele syklusen noe forstyrret. Med all ventingen så kanskje i begynnelsen av November en gang, hvis de har tid? :(

Ny blodprøve på fredag. Da blir det endelig bestemt om jeg skal sette Ovitrelle eller den andre sprøyten.
OK så kjedelig, da krysser jeg alt jeg har for at prøvene er bra.Jeg måte ha gonapeptyl det ene forsøket, jeg kunne vist ikke bruke den nå pga sprayen.

Back
Topp