September 2016

Leste nettopp dette hos Klinikk Hausken under Praktisk info->Blodprøver: Alle må ha tatt blodprøver vedrørende HIV, Hepatitt B og C + antistoff mot røde hunder (kun kvinnene) før behandling kan starte.

*puster lettet ut*

God morgen! Jeg lurer på... Mens starter i dag, og hvis de ikke rekker å ringe tilbake i dag, når stikker jeg om dette er tilfellet?? Og har det mye å si at den er et par dager tidlig ute? :)

Last edited:
Melder meg ut herifra og får gå inn i november senere.. Ingen egg ble befruktet og forsøk avbrutt :( :( :( :(

Jeg har aldri vært hos Hausken, så kan ikke si noe der, men vet at Grete tidligere var på Haugesund sykehus, og jeg kan godt tenke meg at de har en helt annenn praksis der enn på en privat klinikk med å anslå prosent for å bli gravid. Det er henne vi også har vært hos på forsamtale, og synes selv hun er behagelig å snakke med, og skal inn til UL neste fredag for å sjekke når uttak er, men tror det er Hausken eller Holst-Larsen som utfører selve uttaket.

Jeg antar at vi har helt frem til uttaksdagen for å bestemme oss om 1 eller 3 forsøk? Vet noen praksis rundt dette på klinikk Hausken? For i tilfelle, så er det jo fint å snakke med den som utfører uttaket også om hva de anbefaler?
Vi bestemte oss også for 1 forsøk. Da både gynekologen ( holst-larsen) og sykepleieren anbefalte det.
Dere betaler før uttaket..altså når dere kommer til klinikken på eggeuttakingsdagen.. så dere bør bestemme dere på forhånd. Evt ring og snakk med sykepleierene. De er veldig greie.
Vi skal ha innsett i dag.. krysser fingrene. Kommer vel til å angre på at vi ikke valgte 3 hvis det ikke funker. Men man kan jo aldri vite.

God morgen! Jeg lurer på... Mens starter i dag, og hvis de ikke rekker å ringe tilbake i dag, når stikker jeg om dette er tilfellet?? Og har det mye å si at den er et par dager tidlig ute? :)
Jeg pleier å starte på dag 2 av mensen, går fint med dag 3 også. Har aldri opplevd at St.Olavs ikke ringer opp samme dag da:)

Han gav ikke anbefalingen før jeg spurte. Men han sa også at vi er av de letteste å hjelpe siden vi har et barn fra før, slik at jeg har jo vert gravid før, og den lave sædkvaliteten er på en måte lett å ordne sa han. Så derfor hadde han veldig trua.

Jeg skjønner hva du mener ang henne. Ho er koselig ho, men jeg er glad jeg hadde nysamtalen med Jon Hausken, for han informerte godt og gjorde oss på en måte veldig trygge. Har gått på UL kontroller hos henne, og da går jeg alltid derfra med 1000 spørsmål, og undrer og bekymrer meg, mens etter samtalen med han hadde vi liksom ingenting vi lurte på for vi følte oss godt informerte...

Og litt rart det med rubella vaksinen din? Min var i grenseland, men de anbefalte meg å vente til etter barnet var født, ellers måtte jeg vente 3 mnd på å få gjennomføre behandlingen... Skjønner du ikke var klar for den altså... Tenk om alt hadde gått knirkefritt:)
Det virker som det er litt lettere å vite eksakt hva som er problemet når det er gutta, enn når det er oss jenter som har problemer. Egentlig så likte jeg ganske godt at Dale har en litt ærlig stil. Det eneste var akkurat det med at vi gjerne ville vite litt mer om sannsynlighet ift hvilken pakke vi skal gå for. Vi forstår jo at det ikke innebærer noen garantier uansett. Vi har bestemt oss for å ikke bry oss om rubella vaksinen. Det er jo så og si utryddet i Norge og jeg har framdeles noe beskyttelse. Vi får heller la være å dra til land hvor de ikke vaksinerer, dersom jeg blir gravid. :) Håper ul i dag går bra for deg! :) Spent på oppdatering!

Men, gått ut? En skal vel bare ta den vaksinen to ganger, er gang ved ca. 2 års alder og en gang til 10 år senere? Jeg har ikke tatt noe mer enn det.. :eek:

Sjekket vaksinasjonsprogrammet også på folkehelseinstituttet: https://www.fhi.no/nettpub/vaksinas...kdommene/aktuelle-kombinasjonsvaksinasjoner-/
Ser du fikk svar på dette. :) Søsteren min som er gravid har også fått beskjed om at hun er under grenseverdien for immunitet, så det kan ikke være helt unormalt (kan sef være genetisk, det vet jeg ikke).

Jeg har aldri vært hos Hausken, så kan ikke si noe der, men vet at Grete tidligere var på Haugesund sykehus, og jeg kan godt tenke meg at de har en helt annenn praksis der enn på en privat klinikk med å anslå prosent for å bli gravid. Det er henne vi også har vært hos på forsamtale, og synes selv hun er behagelig å snakke med, og skal inn til UL neste fredag for å sjekke når uttak er, men tror det er Hausken eller Holst-Larsen som utfører selve uttaket.

Jeg antar at vi har helt frem til uttaksdagen for å bestemme oss om 1 eller 3 forsøk? Vet noen praksis rundt dette på klinikk Hausken? For i tilfelle, så er det jo fint å snakke med den som utfører uttaket også om hva de anbefaler?
Ser du fikk svar på dette. Jeg tenker å snakke med legen om det på UL, siden vi ikke må bestemme oss før uttak. :)

Det virker som det er litt lettere å vite eksakt hva som er problemet når det er gutta, enn når det er oss jenter som har problemer. Egentlig så likte jeg ganske godt at Dale har en litt ærlig stil. Det eneste var akkurat det med at vi gjerne ville vite litt mer om sannsynlighet ift hvilken pakke vi skal gå for. Vi forstår jo at det ikke innebærer noen garantier uansett. Vi har bestemt oss for å ikke bry oss om rubella vaksinen. Det er jo så og si utryddet i Norge og jeg har framdeles noe beskyttelse. Vi får heller la være å dra til land hvor de ikke vaksinerer, dersom jeg blir gravid. :) Håper ul i dag går bra for deg! :) Spent på oppdatering!
Jeg tror egentlig Dale var litt usikker på hva ho skulle gjøre med meg, siden eggene ikke vokste så mye. Så merket jeg usikkerheten hennes og ble veldig usikker selv... Så var det veldig stor forskjell på henne og Hausken, så det var bare det:) ho er flink i jobben sin, var ikke det jeg mente:)

Skjønner dere kunne tenkt dere å vite litt mere om sjansene, selv om de ikke kan love noe! Har dere bestemt dere enda eller?:)

Enig i forhold til rubella, vi blir i Norge dersom vi blir gravide nå:)

UL gikk fint:) eggene hadde vokst, men ikke nok for uttak mandag. Så han valgte å gi meg menopur i tillegg til bemfola:) så går jeg og på klexane og selvfølgelig orgalutran. Så 4 stikk i dag

Satt inn 1 embryo i dag :-) Helt forferdelig spennende dette her...!!
Vi satt inn embryoet med best kvalitet,de hadde 2 stk som de skulle dyrke til over helga som muligens kan kvalifesere til frys.
Nå må vi bare fyĺle dagene med ting som gjør at vi ikke tenker såå mye på ruginga :D

Satt inn 1 embryo i dag :-) Helt forferdelig spennende dette her...!!
Vi satt inn embryoet med best kvalitet,de hadde 2 stk som de skulle dyrke til over helga som muligens kan kvalifesere til frys.
Nå må vi bare fyĺle dagene med ting som gjør at vi ikke tenker såå mye på ruginga :D
Så spennende:) lykke til og gratulerer som ruger ❤️

Back
Topp