Sensommer-skravle, august.

Nydelig start på dagen her med ett barn som halvveis hadde greit å ta sv bleien og bæsjet i tillegg ble doen tett….kan vel bare bli bedre heretter…

Nydelig start på dagen her med ett barn som halvveis hadde greit å ta sv bleien og bæsjet i tillegg ble doen tett….kan vel bare bli bedre heretter…
Da kan vel dagen bare bli bedre, ja. Håper du får en fin dag videre.

Å tusle rundt på kjøkkenet for å lage til frokost klokken 7 om morgenen på en lørdag føles feil.

Det er bare det at det er oppmøte sånn ca 9 for en fotballturnering for minst tre i husstanden. Far i huset er kampvert /dommer (for kampvert er vikar for dommer. Og ingen dommere kommer. For det er cup for eldre barn også denne helga. Alle er opptatt der. Oppdaget man sånn ca i går)
Derved er han opptatt, så jeg skal følge jentungen. Minstemor skal altså spille.

Så da må vi opp og igang.
Føler med deg at stå opp så tidlig en lørdags morgen. Stå selv opp kl 7 frukost matpakke på med fotball klær på eldste og de kjørte kl 8:15. liker ikke de helgene når det er turnering så tidlig

Så var det bare å stå opp i dag igjen da. Ikke helt like tidlig i dag, en time senere oppmøte. Minstemor skal synge i kirka, så oppmøte 1015. Resten av oss trenger egentlig ikke komme før 1045, så om vi skall droppe av henne først får vurderes.

De to eldste skal dra i speiderskjorte og skjerf, så vi må finne frem det. Eller i alle fall skjef, usikker på hvem som har passelig skjorte. De skal nemlig være med på speiderens opplegg på kirkebakken etterpå, det er ulike organisasjoner som lager ulike poster utenfor også grilles det pølser. Koselig opplegg.

Det absurde er: det gjør den nok her jeg bor også. For hele døgnet altså. Samlet. I dag er den estimert til ca 8,50+ nettleie.

Det føles sykt urettferdig. Ikke særlig motivert til å spare på strømmen heller. Bruker vi mer så koster døgetn 9,50 liksom? Spare solidarisk siden Europa mangler strøm? Tja, det er bare det at vårt lokale everk, det renner vannet bokstavelig talt over, rett ut av demningen fordi det er for mye vann. Strømmen de lager her finnes ikke ledninger nok til å eksportere til andre steder. Det går ledning sørover, men for liten kapasitet. Det går en til Sverige også, vet ikke kapasiteten der jeg, men åpenbart ikke så stor, for det går ikke så mye ut der at de klarer sende så mye at de kan lage strøm av alt vannet som kommer. Her regner jo støtt og stadig.

For et par år siden booket vi lokale til konfirmasjon til guttungen, og fortalte ham at det betydde konf i kirka på indre del av øya. Vi bor ca midt på. Ingen problem. To år senere, det begynner å nærme seg. Guttungen han muligens snakket med noen i klassen. Og brått, en time etter legging, så sto han er og var lei seg, feil kirke.

Feil? Vi bruker begge like mye (eller lite...) og det var da lokalet var ledig. Ja. Lokalet ville han ha. Men.

Vel. Vi ble enige om at tanker om natten ikke teller, for da vokser alle ting seg så store, så dette kan vi snakke om en annen dag. Frist for å søke endring er 1.10 så vi kan finne ut av dette, men da blir der muligens fest hjemme, for jeg vet ikke hva annet som er ledig bare et år i forveien. Jeg begynner å stresse ned at vi ikke har booket for søstra jeg, og det er ene og alene fordi vi må avklare med min bror og svigerinne, for min niese er samme kull. De går pr nå i samme klasse på ny skole.

Nå ja. Alt skal nå ordne seg. Men jeg satser på at han er tilbake på at det er greit med den kirken, for joda. Jeg skjønner på en måte at den andre er førstevalget, men det er et Sogn, to kirker, valgfritt hvilken man bruker og vi bare bor i midten. Historisk sett har bygda trykket mot ytre, men i nyere tid er midtre vel så mye mot indre.

Samma det. Konfirmasjon er en festdag. Jeg er selv konfirmert i en kirke som minner om den han skal konfirmeres i. En arbeidskirke, ikke en gammel kors-formet en. Med stoler som kan flyttes heller enn faste benker. En høytidelig konfirmasjon uansett, en festdag. Og det blir det uansett når vi altså skal feire ham.

Vi får se hva følelsene sier når det er dagslys, om han virkelig vil bytte kirke, om det er viktig for ham så får vi se på hva vi kan gjøre.

Bananlapper med havregryn forsvant fort til kveldsmat. Så begynner meg og mannen snakke om avokado. Sko ønske vi kunne bruke det i lapper elller pannekaker da mine barn ikke spiser avokado. Noen her inne som har prøvd eller har oppskrift ?

Jeg skall prøve forklare så godt jeg kan kanskje noen skjønner hva jeg meiner.
Finns det bøker eller ark og hva heter desse . Alfabetet med sånne prikker/strek der man tegner/skriver etter for at få en bokstav. Prøver finne noe til 6 åringen som syns det er så vanskelig at skrive bokstaver.

JA, det finnes. Se på bokhandlere, aktivitetsbøker. Vi har hatt en med både bokstaver og tall. Men den er noen år gammel, men det finnes nok noe.

JA, det finnes. Se på bokhandlere, aktivitetsbøker. Vi har hatt en med både bokstaver og tall. Men den er noen år gammel, men det finnes nok noe.
Takk. Skall sjekke det. Finner bare ikke ut hva de heter.

Jeg skall prøve forklare så godt jeg kan kanskje noen skjønner hva jeg meiner.
Finns det bøker eller ark og hva heter desse . Alfabetet med sånne prikker/strek der man tegner/skriver etter for at få en bokstav. Prøver finne noe til 6 åringen som syns det er så vanskelig at skrive bokstaver.

Aktivitetshefte
Link:

Tusen takk. Da er den med bokstaver og tall på vei hjem til oss. Gleder meg til gutten kan begynne bruke de. Kanskje det underletter litt for han.
Har akurrat begynt i første klasse og som alreden leser flytande men skrive er litt vanskelig.

Bare hyggelig! Er litt morsommere med sånne hefter :) så får håpe det funker!

Fy søren, i dag er det vanskelig å motivere seg for de siste timene på jobb kjenner jeg. Hodet er egentlig helt i gang med den travle ettermiddagen, ikke jobb .

Back
Topp