ORIGINAL: Lissyjane
ORIGINAL: Fridasinmamma
ORIGINAL: Lissyjane
ORIGINAL: Fridasinmamma
Dere som "forsvarer" selvmord:
Hva synes dere om de som bevisst krasjer med en trailer? Med de som henger seg i skogen? Med de som henger seg i utstillingsvinduet sitt i butikken sin? De som blåser hodet av seg? De som kveler seg selv med en plaspose?
De som bevisst krasjer med en trailer kan jo ikke sammenlignes med en som henger seg i skogen. Han som krasjer med traileren kan ha unlatt å skrive brev til de etterlatte,så det kan bli spm om det var sjåføren sin feil. En som henger seg i skogen,gjør det kanskje for å få fred med seg selv. Han går kanskje til et sted han vet han kan få tid til seg selv og sine tanker før han skal dø. Kanskje det er der han føler han får sjelefred. Og der blir han i allefall funnet[;)] Og en som skyter seg i hodet,tenker vel mest sannsynlig at det er den raskestte veien og den minst smertefulle. Og at sjansen for å overleve er lik 1.
Mange mange mange som overlever skuddskader.. Så det er ikke bombesikkert nei
Man kan kanskje ikke sammenligne det å krasje med en trailer med feks en som henger seg i skogen.. men disse som finner vedkommende vil også få traumer i løpet av livet..
Du snakket om å blåse hodet av seg. Og det er ikke mange mange mange som overlever når de skyter seg selv i hodet nei[;)] Og disse som finner vedkommende vil få sjokk ja,men ikke nødvendigvis traumer resten av livet. Og hvis jeg hadde funnet en som hang fra ett tre,så ville jeg aldri VÅGET og fremlegge det som om det var meg det var synd i. Jeg hadde tenkt på de etterlatte og denne stakkars personen som ikke fant en annen utvei[;)]
Skyte seg selv i ansiktet da.. ikke nødvendigvis blåse av seg hodet.. mange mange mange som skyter seg i ansiktet overlever..
Jeg synes det er en grusom måte å ta selvmord på! At man gjør det offentlig sånn at andre blir drapsmenn.. eller utsetter andre for å finne enselv