Niiiitah87
Elsker forumet
ORIGINAL: *Lill
kan dere som sier det er egoistisk, si hvorfor?
Det e ein egoistiske handling, vanskeligere e det ikkje!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: *Lill
kan dere som sier det er egoistisk, si hvorfor?
ORIGINAL: Lissyjane
Nei det synes jeg ikke. Man tenker rett og slett ikke klart når man vurderer å ta selvmord. Man tror man gjør omverden en tjeneste ved å forlate dem og lette dem fra byrden man tror man er[;)] Så faktisk finnes ikke selvmord egoistisk. Man er overbevist om at alle har det bedre uten deg og man er nesten alltid overbevist om at folk ikke engang ville stille i begravelsen. Man er så inntyllet i seg selv og sine egne problemer at man ikke ser noen annen utvei. Den minste ting kan bli et kjempproblem og man er sikker på at hele verden motarbeider en. Jeg synes man skal vise mer forståelse og empati for dem som velger å ta sitt eget liv. Uansett mann,kone,kjæreste,barn,foreldre, Det er ikke dem rundt det dreier seg om. Det dreier seg om en person som rett og slett ikke orker å leve mer og ikke ser noen annen utvei enn å forlate denne jorden.
ORIGINAL: Mikke
Selvfølgelig er det egoistisk. Men veldig tragisk.
Det handler jo om at noen er veldig langt nede og ikke klarer å se noen utvei, men ingen tar selvmord av hensyn til andre, man gjør det av eget valg og pga egen depresjon. Så ja jeg syns det er veldig egoistisk, men syns kanskje det er litt vanskelig å bruke det ordet likevel.
Det stemmer ikke. De aller fleste tar selvmord i hensyn til andre[;)]
ORIGINAL: tafas
ORIGINAL: Mikke
Selvfølgelig er det egoistisk. Men veldig tragisk.
Det handler jo om at noen er veldig langt nede og ikke klarer å se noen utvei, men ingen tar selvmord av hensyn til andre, man gjør det av eget valg og pga egen depresjon. Så ja jeg syns det er veldig egoistisk, men syns kanskje det er litt vanskelig å bruke det ordet likevel.
Det stemmer ikke. De aller fleste tar selvmord i hensyn til andre[;)]
og noen gjør det for å sraffe andre[&:]
Nei det synes jeg ikke. Man tenker rett og slett ikke klart når man vurderer å ta selvmord. Man tror man gjør omverden en tjeneste ved å forlate dem og lette dem fra byrden man tror man er[;)] Så faktisk finnes ikke selvmord egoistisk. Man er overbevist om at alle har det bedre uten deg og man er nesten alltid overbevist om at folk ikke engang ville stille i begravelsen. Man er så inntyllet i seg selv og sine egne problemer at man ikke ser noen annen utvei. Den minste ting kan bli et kjempproblem og man er sikker på at hele verden motarbeider en. Jeg synes man skal vise mer forståelse og empati for dem som velger å ta sitt eget liv. Uansett mann,kone,kjæreste,barn,foreldre, Det er ikke dem rundt det dreier seg om. Det dreier seg om en person som rett og slett ikke orker å leve mer og ikke ser noen annen utvei enn å forlate denne jorden.
ORIGINAL: MarensMamma
Overhodet ikke egoistisk! Man skal ikke leve livet sitt for andre!
ORIGINAL: Woolfmother
ORIGINAL: Niiiitah87
ORIGINAL: MarensMamma
Overhodet ikke egoistisk! Man skal ikke leve livet sitt for andre!
Jo, faktisk.
Eg leve ikkje livet mitt kun for meg sjøl, eg vil ikkje at foreldrene mine sga måtta begrave meg!
Og eg vil og sei at eg leve mer for sønnen min enn eg leve for min egen del!
Hvis man er 100% overbevist om at alle rundt deg syns du er i veien, og at ved å ta ditt eget liv så løser du så mange problemer for andre. Så er det ikke egoistisk.
Men sannsynligvis kan du ikke i din villeste fantasi skjønne hva det innebærer, og det er jo egentlig godt for din del!
Men å "rakke" ned på andre som har valgt å gå den veien syns jeg blir stupid.