Se hit om du har mistet tilgang på skjult forum!

Status
Stengt for ytterligere svar.
Håper virkelig ikke du deler helseopplysninger og bilder av barna dine på helt åpent internett fordi du tror du er trygg på en såkalt "skjult" gruppe, der hvem som helst som gidder kan melde seg inn. Altså, hallo. 2023 ringte, lurte på hvor nettvettet ble av.

Jeg forstår konseptet med skjult gruppe. Jeg forstår at man vil dele litt mer. Men jeg kan ikke forstå at noen vil publisere informasjon om barna sine på nett, til fremmede mennesker. Jeg tror ikke nødvendigvis at noen kommer og tar dem, jeg bare mener at barn har rett til å eie sin egen digitale identitet. Dagens foreldre må være mye mer bevisste på dette, enn noen gang tidligere i historien. Ingen aner hva denne "sharenting" - trenden har å si for "barna" om 10-20-30 år.
Nå tror jeg du siterte feil person.. men nei, jeg deler verken bilder eller helseinformasjon på skjult forum. Og det gjør ikke de andre i januar 2023 heller. Det Lou mente var at vi har en snapgruppe. Der deles det bilder til noen helt få. Men nå glir denne diskusjonen langt ut fra temaet. Du kan jo eventuelt lage en egen tråd om dette :)

Nå tror jeg du siterte feil person.. men nei, jeg deler verken bilder eller helseinformasjon på skjult forum. Og det gjør ikke de andre i januar 2023 heller. Det Lou mente var at vi har en snapgruppe. Der deles det bilder til noen helt få. Men nå glir denne diskusjonen langt ut fra temaet. Du kan jo eventuelt lage en egen tråd om dette :)
Åh, ja, da siterte jeg feil person! Beklager det.

Snapgruppe blir ikke akkurat relevant i denne diskusjonen, nei :rolleyes: Jeg trodde skjult januargruppe var dem som delte bilder og opplysninger om seg og babyene, og tenker at det kan da umulig være sånn det er ment. Nok om det!

Syntes dette er ganske trist.

For det første er denne regelen om krav for å beholde tilgang på skjult og hvordan man kan gjenvinne tilgang veldig basic og som går igjen i alle termingrupper her. Syntes flere her oppfører seg nedlatende mot oss som har funnet mye hjelp, omsorg og glede i forumet. Det er så trist for dere vet ikke hva slags fantastisk vennskap dere muligens mister her.

I vår januar 2023 skjult gruppe har vi et fantastisk samhold. Vi er ikke lenger anonyme mot hverandre, vi spør hverandre om hjelp og støtter hverandre i tunge tider. Vi har vært der for hverandre gjennom ultralyder på ultralyder, dårlig fosterbevegelser, fødsler (både enkle og tunge), barseltiden og nå babytiden. Praten går dag inn og dag ut. Vi deler bilder av de små og innblikk i den nye hverdagen. Vi snakker om mye som er sårbart og vi er der for hverandre. Hvis jeg lurer på noe er dem de første jeg ønsker å spørre. Vi er kanskje bare en gjeng damer fra et forum, men dem har gitt meg ufattelig mye trøst, glede og lærdom gjennom svangerskapet og babytiden. Dette er et samhold vi nok ikke hadde fått hvis mange kunne bare fått tilgang en gang, og videre være «tilskuere». Og jeg føler dette er akkurat det skjult gruppe er ment til! Og hvis du ikke ønsker å være del av et slik samhold så hvorfor bry seg?
Enig. Mange har hjulpet meg utrolig mye her å. Føles godt å ha noen i samme "sko"

Åh, ja, da siterte jeg feil person! Beklager det.

Snapgruppe blir ikke akkurat relevant i denne diskusjonen, nei :rolleyes: Jeg trodde skjult januargruppe var dem som delte bilder og opplysninger om seg og babyene, og tenker at det kan da umulig være sånn det er ment. Nok om det!
Litt utydelig var jeg her ja. Jeg snakket om hva vår skjulte gruppe ble til. Hvor vi er en gjeng som brukte tid på det skjulte forumet og ble kjent der. Så ble det i enighet laget en Snapchat for skjult. At om det da ikke skulle være noen krav for å fortsette å ha tilgang på skjult så hadde det ikke blitt som det ble.

Nå var ikke mitt innlegg direkte ment mot bare dette med reglene som dere diskuterer. Mer om noen sine holdninger som kom frem mot oss som bruker/brukte tid her. Er ikke så galt å bli «gift med forum» når man kommer inn i en så fin gjeng :shy:

Så bra, og nei, jeg er selvfølgelig helt enig :Heartbigred Ingenting er bedre enn at varige vennskap oppstår! Og, for å ha brakt det på det rene: det er det samme for meg om folk er gift med forumet fordi de spammer med alfabetet, jeg bare forstår ikke hvorfor det skal være et inntakskrav eller fortsatte-tilgangen-krav. Jeg kunne godt tenke meg slike varige vennskap som oppstår med utgangspunkt fra skjult gruppe, men jeg har nok krav på meg i livet, til å orke å bli avkrevd antall innlegg pr mnd også. Iallfall om jeg ikke klarer det, og må poste masse tøys for å fortsette å bli med. Da kan det heller være. Det er ikke for å snike eller ikke bidra. Når jeg er inne her, så bidrar jeg stort sett.

Et konkret forslag til løsning for alle parter her; lage en ny avstemning ifht gjenvinning av tilgang til skjult forum. Legge til et forslag i tillegg til de som er der nå, som for eksempel er «ingen krav, beholde tilgang uavhengig av antall innlegg». Sånnsett så vil jo flertallet bestemme, og det er rettferdig for alle, så må man bare godta utfallet uansett hva man selv mener :happy:
Foreslår isåfall at tilgangsansvarlige lager ny avstemning, i og med at de også er ansvarlige for å følge opp utfallet av den :happy:

Et konkret forslag til løsning for alle parter her; lage en ny avstemning ifht gjenvinning av tilgang til skjult forum. Legge til et forslag i tillegg til de som er der nå, som for eksempel er «ingen krav, beholde tilgang uavhengig av antall innlegg». Sånnsett så vil jo flertallet bestemme, og det er rettferdig for alle, så må man bare godta utfallet uansett hva man selv mener :happy:
Foreslår isåfall at tilgangsansvarlige lager ny avstemning, i og med at de også er ansvarlige for å følge opp utfallet av den :happy:
Det kommer ikke til å bli en ny avstemning med «ingen krav» inkludert med mindre @Forumansvarlig aka administrator har hatt noe i den saken å si. Dersom det ikke skal være noen krav så trengs ikke skjult forum heller lengre :)

Last edited:
Åååh, tenkte jeg skulle holde meg, men dette ble for underholdende :hilarious:

Det er jo virkelig ikke noe poeng med skjult forum om alle skal ha tilgang uavhengig av aktivitet? Om jeg skriver a,b,c.. én gang så skal jeg liksom ha for evig tilgang? DA blir det lett å snike på andre termingrupper. Men som ei fra januar sa, når det er en terskel for å komme inn, samt beholde tilgangen, gidder jeg jo ikke gjøre det og dermed sniker jeg ikke der.

Noen grupper blir enig om "evig tilgang" etter barna er født for de som har vært aktive på skjult, da det ofte er hektisk for mange. Den kan jeg forstå.

Jeg er forøvrig enig i at lekene tidvis er tullete og jeg skriver konsekvent ikke noe der. Eneste nytten jeg kan se de har er å kollektivt opparbeide seg grensen på 5000(?) innlegg for at gruppa skal få skjult forum til å begynne med. Opplever likevel at de fleste som deltar på lekene også bidrar med nyttige og konstruktive innlegg og lett klarer å holde tilgangen ut fra 10 innlegg i måneden uavhengig av lekene. I tillegg vet jeg at dette med leker er en del av gamet her på babyverden, og selv om jeg ikke liker det må jeg nesten forholde meg til at forumet er lagt opp slik. Sånn var det også i 2017 og i 2019 da jeg fikk mine forrige barn (Livet mitt er også hektisk, men jeg koser meg med forum på kvelden ;)).

Føler vi har vært en så fin gjeng her inne, særlig på skjult ( :cool: ), og det er det mest støttende fellesskapet jeg har vært borti. Det diskuteres mye gøy og jeg liker å snakke om graviditeten med andre i samme båt. Det har aldri vært noen personangrep fra noen, med unntak av et par tilfeller. Begge de personene som kom med det er representert i denne tråden.

Skal ikke dra opp gammelt gørr så lar den ene ligge (jeg overså det også den gangen), men denne tråden starta med at tilgangsansvarlig ble kalt maktsyk istedet for at det ble gitt konstruktiv kritikk.

Sorry å si det. Men her snikes det også fra maigruppa. Og er blitt dagens underholdning, hvor popcornet går ned på høykant. Var med i 2020 også (2 grupper til og med) , og aldri vært som dette hverken der eller mai/juni 2023. Og samme reglene har vært i alle gruppene jeg har vært med i

Hvordan ser dere aktiviteten i akkurat denne tråden da, med mindre dere følger septembergruppa? Jeg er tydeligvis ikke så bevandret i dette forumet, jeg så jeg hadde ganske få innlegg i 2019 sist jeg fikk barn, og i 2015 vet jeg ikke om jeg var her i det hele tatt.

Mulig jeg har misforstått hva som er det gøye her. Mye kulere med diskusjon enn med noen som bestemmer at "sånn er det, slutt å diskutér". Og se, vi tiltrekker oss folk også :cool05

Hvordan ser dere aktiviteten i akkurat denne tråden da, med mindre dere følger septembergruppa? Jeg er tydeligvis ikke så bevandret i dette forumet, jeg så jeg hadde ganske få innlegg i 2019 sist jeg fikk barn, og i 2015 vet jeg ikke om jeg var her i det hele tatt.

Mulig jeg har misforstått hva som er det gøye her. Mye kulere med diskusjon enn med noen som bestemmer at "sånn er det, slutt å diskutér". Og se, vi tiltrekker oss folk også :cool05
Tråden kommer opp når man trykker på «ny innlegg».

• Liker
Reactions: HCS
.

Alt som skrives på åpent kan sees av alle på babyverden og man kan få opp det når man googler etter noe. Det på skjult er kun for de med tilgang til akkurat det forumet :)

.

Alt som skrives på åpent kan sees av alle på babyverden og man kan få opp det når man googler etter noe. Det på skjult er kun for de med tilgang til akkurat det forumet :)
Ja, det skjønner jeg (så klart :happy:). Men jeg følger jo ikke med i mange andre termngrupper, med mindre jeg søker litt rundt. Og jeg klarer jo knapt å følge opp her :D

Bare lurte på hvordan så mange andre skjønte at det skjedde noe akkurat her, i denne tråden.

Ja, det skjønner jeg (så klart :happy:). Men jeg følger jo ikke med i mange andre termngrupper, med mindre jeg søker litt rundt. Og jeg klarer jo knapt å følge opp her :D

Bare lurte på hvordan så mange andre skjønte at det skjedde noe akkurat her, i denne tråden.
Det har de fått med seg fra "nyeste innlegg"/"hva er nytt". Så har en stor mistanke om at det er ganske mange flere enn Januar som følger med i skyggen :laughing002

Tråden har blitt snakkis rundt på forumet, det tipses og snakkes om den i andre termingrupper :)

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp