Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi trenger jo ikke å ha sånne regler, det er ikke påbudt. Vi kan. Så klart brukerne må få diskutere!Kan vi ende denne diskusjonen nå? Reglene er som de er og forumansvarlig har svart
Vi er ferdige med diskusjonen nå Det blir avstemning i fellesskap så da må dere bare bli fornøyde med hva som blir resultatetVi trenger jo ikke å ha sånne regler, det er ikke påbudt. Vi kan. Så klart brukerne må få diskutere!
Haha! Vi kan ikke bli fornøyde når ingen av de alternativene som er gitt harmonerer med vårt standpunkt, det er heller ikke sånn at de som tilfeldigvis meldte seg inn i gruppen tidlig, og satt opp en undersøkelse som svært få fikk med seg, skal være de som bestemmer på alles vegne.Vi er ferdige med diskusjonen nå Det blir avstemning i fellesskap så da må dere bare bli fornøyde med hva som blir resultatet
Igrunn enig i denne. Kunne jo også vært interessant å fått en avstemning eller alternativ om det er ønskelig å håndheve reglene som «må» ifht antall innlegg per måned og ikke «kan». Bør være et alternativ på avstemningen som sier at det ikke bør være månedlige krav.Vi trenger jo ikke å ha sånne regler, det er ikke påbudt. Vi kan. Så klart brukerne må få diskutere!
Helt enig, fornuftige tanker, i tillegg er det mange flere brukere her nå enn den gangen de laget en avstemning som kun 14(!) stykker svarte på. Er mitt fjerde barn, og jeg har bidratt med innlegg og svar de gangene det har passet slik, men jeg har mistet lysten nå, spesielt når vi blir bedt om å slutte å diskutere, på et nettforum. Hvis dette stedet kun er åpent for overivrige førstegangsmødre med veldig mye tid til overs, eller for dem med ønske om å opprettholde en viss menge innlegg gjennom leker, kan det lett blir litt snevre svar her i lengden.Igrunn enig i denne. Kunne jo også vært interessant å fått en avstemning eller alternativ om det er ønskelig å håndheve reglene som «må» ifht antall innlegg per måned og ikke «kan». Bør være et alternativ på avstemningen som sier at det ikke bør være månedlige krav.
Når det står kan så tolker jeg det som at man kan velge å bruke regelen i skjult forum eller ikke. Dermed burde dette også være med på en avstemning, helt klart. Oppleves for meg som feil av ansvarlige å tolke det på noen annen måte enn det står i reglene.
Tror forresten jeg må ha vært rett oppunder 10 innlegg forrige måned, og jeg har hatt mye glede av forumet. Opplever også det som alt for strengt å miste tilgangen til alt. Noen måneder vil man være mer aktiv og andre ikke, der bør gå an å ha et avslappet forhold til dette. Sånn var det hvertfall i min andre terminklubb.
Den avstemningen du henviser til ble laget inne på skjult forum, og som du selv vet så har ikke alle tilgang til skjult, og dermed flere som ikke kan delta. I tillegg, som du selv sier, har ikke alle tid til å være elsker av forumet, og får ikke med seg en avstemning. Dessverre er det slik at det er ikke alt alle får deltatt på, og sånn er det. Vi er tre tilgangsansvarlige som bestemte alternativene på avstemningen. Vi har fått beskjed av forumansvarlig at det bør være noen regler for å få tilgangen tilbake igjen da det krever mye ekstraarbeid fra deres side å fjerne noen ene dagen for å så legge til dagen etter. Derav disse alternativene. Vi tilgangsansvarlige har valgt at det er disse alternativene som gjelder, og da kan dere som ønsker stemme på det dere føler passer best for dere. I en sak som dette er det sjeldent at en ting passer bra for alle, og derfor har det blitt felles avstemning for å la fellesskapet bestemme. Dere har lest hva forumansvarlig har skrevet om akkurat dette med skjult gruppe, og dersom det ikke er regler for skjult gruppe så er det flere som føler seg mindre trygg da det skal være en «ekstra» trygghet for de som ønsker å dele litt mer enn det man nødvendigvis ville gjort på åpent forum. Vi tilgangsansvarlige har valgt at dette er det beste for fellesskapet og for å sikre at det finnes en trygg plattform for de som ønsker å dele noe mer personlig. Håper det var oppklarende for hvorfor det ikke er «ingen regler» med i avstemningen.Helt enig, fornuftige tanker, i tillegg er det mange flere brukere her nå enn den gangen de laget en avstemning som kun 14(!) stykker svarte på. Er mitt fjerde barn, og jeg har bidratt med innlegg og svar de gangene det har passet slik, men jeg har mistet lysten nå, spesielt når vi blir bedt om å slutte å diskutere, på et nettforum. Hvis dette stedet kun er åpent for overivrige førstegangsmødre med veldig mye tid til overs, eller for dem med ønske om å opprettholde en viss menge innlegg gjennom leker, kan det lett blir litt snevre svar her i lengden.
Igrunn enig i denne. Kunne jo også vært interessant å fått en avstemning eller alternativ om det er ønskelig å håndheve reglene som «må» ifht antall innlegg per måned og ikke «kan». Bør være et alternativ på avstemningen som sier at det ikke bør være månedlige krav.
Når det står kan så tolker jeg det som at man kan velge å bruke regelen i skjult forum eller ikke. Dermed burde dette også være med på en avstemning, helt klart. Oppleves for meg som feil av ansvarlige å tolke det på noen annen måte enn det står i reglene.
Tror forresten jeg må ha vært rett oppunder 10 innlegg forrige måned, og jeg har hatt mye glede av forumet. Opplever også det som alt for strengt å miste tilgangen til alt. Noen måneder vil man være mer aktiv og andre ikke, der bør gå an å ha et avslappet forhold til dette. Sånn var det hvertfall i min andre terminklubb.
Jeg er fortatt uenig, for det ER allerede en begrensing, man må opptjene seg «retten» til å delta i det lukkede forumet, gjennom et visst antall innlegg, for så å be om tilgang, og bli satt opp på en terminliste. Hvorfor det, etter denne prosessen, da skal føles «tryggere» å dele på det lukkede forumet dersom de (som allerede har tatt seg bryet med å be om tilgang) skriver et gitt antall innlegg, er meg en gåte! Dette er Internett! Hvem som helst kan lage en fake profil, dikte opp en termindato, og spamme et lukket forum med tøys for å kunne spionere på naboen sin, men vi satser jo på at folk ikke gjør dette. Her er det, mest sannsynlig, kvinner i ulike livssituasjoner som har termin i september, og deltar slik som det passer dem. Jeg kan i hvert fall love dere at veldig mange ikke deler informasjonen helt eksakt som den er, og det er lurt, fordi man som bruker på et nettforum bør bruke sunn fornuft mtp hva man deler. Nettvett er en stor greie i skolesammenheng, og når alle disse septemberbabyene blir skolebarn, er denne kunnskapen fin å ta med seg.Jeg ønsker i utgangspunktet å respektere at diskusjonen er forsøkt å bli satt en strek over, men kjenner litt på å uttale meg som hverken tilgangsansvarlig eller overivrig førstegangsmor. Det er et godt poeng at man KAN ha regler og ikke MÅ ha regler. Med det sagt, uten noen regler til å regulere folks tilgang til skjult gruppe så synes jeg faktisk at hele poenget med skjult gruppe forsvinner. Det er et lukket forum hvor man med termin i den aktuelle måned skal få kjenne på trygghet og frihet til å kunne dele litt mer åpent, uten at det man skriver er allemannseie og man kan bli gjenkjent når man ønsker å være anonym. Når noen da ikke deltar til en viss grad i det skjulte så blir man kanskje mer skeptisk til hva vedkommende gjør på det skjulte forumet.
Føles kravene uoverkommelig på grunn av ulike livssituasjoner så kan man heller diskutere dette på en saklig måte og komme med forslag til mildere regler man føler er mulig å gjennomføre. Med det sagt så er det fellesskapet som har stemt over de ulike kravene. Og det har kanskje bare vært 14 stemmer, men de er ikke avgitt for å ekskludere noen fra det skjulte forumet, men for at man som bruker skal kunne oppleve en viss kontroll over informasjonen man velger å dele mer privat.
Så håper jeg at diskusjonen i hvert fall kan legges såppas død nå at ikke det fortsetter å fremstilles som man er irriterte på tilgangsansvarlige som har valgt å bruke av sin private tid, helt gratis, til å være de som følger opp det skjulte forumet litt ekstra. Så håper jeg at det fremover kan være stort sett hyggelig stemning på både åpent og skjult forum hvor man føler det trygt å delta
Det føles vel tryggere fordi man da har deltakere på det skjulte forumet med en interesse for å delta å større grad enn å bare være en leser i bakgrunnen. I forhold til dette med nettvett, det har vel de aller fleste av oss vært igjennom og utøver aktivt både som anonyme forumbrukere og med profiler i ulike sosiale medier.Jeg er fortatt uenig, for det ER allerede en begrensing, man må opptjene seg «retten» til å delta i det lukkede forumet, gjennom et visst antall innlegg, for så å be om tilgang, og bli satt opp på en terminliste. Hvorfor det, etter denne prosessen, da skal føles «tryggere» å dele på det lukkede forumet dersom de (som allerede har tatt seg bryet med å be om tilgang) skriver et gitt antall innlegg, er meg en gåte! Dette er Internett! Hvem som helst kan lage en fake profil, dikte opp en termindato, og spamme et lukket forum med tøys for å kunne spionere på naboen sin, men vi satser jo på at folk ikke gjør dette. Her er det, mest sannsynlig, kvinner i ulike livssituasjoner som har termin i september, og deltar slik som det passer dem. Jeg kan i hvert fall love dere at veldig mange ikke deler informasjonen helt eksakt som den er, og det er lurt, fordi man som bruker på et nettforum bør bruke sunn fornuft mtp hva man deler. Nettvett er en stor greie i skolesammenheng, og når alle disse septemberbabyene blir skolebarn, er denne kunnskapen fin å ta med seg.
Tror det skinner ganske godt gjennom, helt fra det første innlegget hvor en del av oss var utestengt, av årsaker vi ikke ante om eller forsto, at vi mener det bør være tilstrekkelig med krav for å bli deltaker i gruppen.Det føles vel tryggere fordi man da har deltakere på det skjulte forumet med en interesse for å delta å større grad enn å bare være en leser i bakgrunnen. I forhold til dette med nettvett, det har vel de aller fleste av oss vært igjennom og utøver aktivt både som anonyme forumbrukere og med profiler i ulike sosiale medier.
Det er helt greit å være uenig, men da kan man være mer saklig og komme med konkrete forslag til alternativer for hvordan man kan ha mer overkommelige krav eller akseptere at det er et demokrati og at det er stemt frem at det er ønskelig med de kravene som er satt.
Jeg har full forståelse for at man som en anonym gruppe på internett aldri vil komme frem til en felles løsning alle er fornøyde med, men synes kanskje denne diskusjonen gikk alt for langt når det rett og slett fremsto som personhets mot tilgangsansvarlige.
Et konkret forslag til en løsning her er jo at det kan lages en avstemning for om det er ønskelig med krav eller ikke for å beholde tilgangen til skjult form, at avstemningen blir i det åpne forumet, og med en overkommelig frist slik at flest mulig ser det og stemmer. Så langt i denne diskusjonen har jeg ikke sett forslag til løsninger, rett og slett kun klaging over disse kravene, og derfor valgte jeg å kommentere for å vise at dette ikke bare er noe tilgangsansvarlige avgjør.
Jepp, enig med deg. Jeg merker jeg har begrenset interesse, og har funnet flere helt intetsigende tråder der folk skriver alfabetet (!!) innlegg etter innlegg, for å få nok innlegg til å bli med i skjult gruppe Tror aldri jeg har sett noe så latterlig hele mitt liv, og fant der og da ut at jeg har bedre ting å gjøre enn å produsere støy for å bli med i en skjult gruppe der jeg må produsere støy hvis jeg ikke klarer å bidra med 10 interessante innlegg i mnden...Kjempefint, takk for info. Tenker det er litt vesentlig hvor mange som er stengt ute, og hvor stor prosentandel av brukerne 14 stk utgjør. Vi har tre tette barn, dette er nummer fire, krevende jobber, mange verv, trening, eiendommer osv. Jeg har ikke tid til å sitte på nettforum hver eneste dag, og kommer aldri til å bli «betatt av forumet» osv. Jeg tror det er til alles fordel at de som engasjerer seg her inne er mennesker i ulike livssituasjoner, men med et fellesskap rundt graviditet i samme tidsrom, slike begrensinger, skjulte regler osv ødelegger for dette, og jeg mener produktet blir forringet, for alle brukerne. Men, dersom det er slik det må være, at de aller ivrigste, med mye tid på forumet, er de eneste som får plass, så er det ikke verre enn at jeg, og mine like, sletter brukerne, og dropper hele greien. Men da blir det kanskje færre svar fra travle småbarnsmødre med krevende jobber osv.
I forhold til tilstrekkelig med informasjon om skjult forum, så har jo forumansvarlig kommet på banen her og beklaget seg over at denne informasjonen ikke var delt av forumansvarlig selv. Og at dette også hadde rammet alle 12 termingrupper i 2023, og forumansvarlig beklaget seg. Derfor mener jeg at det er unødvendig å fortsette og dra ut diskusjonen hvor det er medlemmer innenfor denne termingruppen som henges ut for noe de ikke har ansvar for å ordne med.Tror det skinner ganske godt gjennom, helt fra det første innlegget hvor en del av oss var utestengt, av årsaker vi ikke ante om eller forsto, at vi mener det bør være tilstrekkelig med krav for å bli deltaker i gruppen.
Det kan knapt kalles demokrati når det lages en avstemming som ligger som et innlegg tidlig i gruppens historie, og som dermed, av åpenbare grunner har gått mange av oss hus forbi.
Jeg er dog enig med forslaget ditt angående en ny avstemning, syns det er ryddig og fornuftig. Og aller viktigst; alle brukerne blir gjort oppmerksomme på denne problemstillingen, får muligheten til å ha innvirkning og dermed også ha forståelse for evt tiltak som blir iverksatt.
Det er nemlig helt meningsløst for meg å stemme over hva som bør gi folk tilbake tilgangen, da jeg er dypt uenig i utgangspunktet-da dette ikke er forankret hos brukerne av forumet, antall respondenter tatt i betraktning.
For egen del kan jeg jo bare legge inn 10 tøysete kommentarer 31.05, så opprettholdes mitt medlemskap i lukket gruppe, gitt at det opprettholdes et aktivitetskrav, men dette er et prinsipielt spørsmål. Videre stusser jeg fortsatt over at noen føler seg tryggere av dette, falsk trygghet, ville jeg kalt det, men dem om det.
Kan tilføye ut fra mine observasjoner på andre sosiale medier at det virker som høstens termingrupper er fylt med mer drama enn en ungdomsskole, noe som er så uvant fra min tidligere termingruppe, både på forum og sosiale medierHele januar 2023 følger diskusjonen (dramaet ) fra sidelinjen. Diskusjonen deres har herved blitt kveldens høydepunkt og popcornet går ned på høykant.
*Venter i spenning på neste innlegg*
Avstemningen om hvor mange innlegg som kreves for å beholde tilgangen er gjort, de som har svart har svart. Du er langt ifra den eneste som ikke var inne på skjult forum når denne avstemningen ble gjort. Men dette er ikke en avstemning som blir stemt over på nytt da det er bestemt. Så du er hjertelig velkommen til å kommentere «10 tøyseinnlegg» for å beholde tilgangen. Dersom det skal stemmes om det skal være krav eller ikke for å kunne være på skjult forum bør @Forumansvarlig delta i den diskusjonen. Dersom det ikke skal foreligge krav så er det heller ikke behov for skjult gruppe. Jeg har tidligere forklart årsaken til skjult gruppe og hvorfor det stilles krav. Tryggheten er individuell og hver enkelt må kjenne på hva man ønsker å dele og ikke, men dette skal være et tilbud for at man skal kunne dele noe mer personlig dersom noen ønsker.Tror det skinner ganske godt gjennom, helt fra det første innlegget hvor en del av oss var utestengt, av årsaker vi ikke ante om eller forsto, at vi mener det bør være tilstrekkelig med krav for å bli deltaker i gruppen.
Det kan knapt kalles demokrati når det lages en avstemming som ligger som et innlegg tidlig i gruppens historie, og som dermed, av åpenbare grunner har gått mange av oss hus forbi.
Jeg er dog enig med forslaget ditt angående en ny avstemning, syns det er ryddig og fornuftig. Og aller viktigst; alle brukerne blir gjort oppmerksomme på denne problemstillingen, får muligheten til å ha innvirkning og dermed også ha forståelse for evt tiltak som blir iverksatt.
Det er nemlig helt meningsløst for meg å stemme over hva som bør gi folk tilbake tilgangen, da jeg er dypt uenig i utgangspunktet-da dette ikke er forankret hos brukerne av forumet, antall respondenter tatt i betraktning.
For egen del kan jeg jo bare legge inn 10 tøysete kommentarer 31.05, så opprettholdes mitt medlemskap i lukket gruppe, gitt at det opprettholdes et aktivitetskrav, men dette er et prinsipielt spørsmål. Videre stusser jeg fortsatt over at noen føler seg tryggere av dette, falsk trygghet, ville jeg kalt det, men dem om det.
Så flott da gitt! Det er her det skjer, ikke i skjult gruppeHele januar 2023 følger diskusjonen (dramaet ) fra sidelinjen. Diskusjonen deres har herved blitt kveldens høydepunkt og popcornet går ned på høykant.
*Venter i spenning på neste innlegg*
Så enig. Da jeg fant alle tøysetrådene folk bare fylte med støy, tenkte jeg akkurat det samme. Er som å lage en skjult gruppe, hvor inngangskravet er å si at du spiser middag hver dag. Hva er poenget med krav, hvis det er bare tull, og ikke koster meg en kalori å utrette? Jeg kan også spamme internett med meningsløst tøys, men burde vi ikke heller ønske å ikke gjøre det? Mene noe, argumentere, dele noe, prates?Jeg er fortatt uenig, for det ER allerede en begrensing, man må opptjene seg «retten» til å delta i det lukkede forumet, gjennom et visst antall innlegg, for så å be om tilgang, og bli satt opp på en terminliste. Hvorfor det, etter denne prosessen, da skal føles «tryggere» å dele på det lukkede forumet dersom de (som allerede har tatt seg bryet med å be om tilgang) skriver et gitt antall innlegg, er meg en gåte! Dette er Internett! Hvem som helst kan lage en fake profil, dikte opp en termindato, og spamme et lukket forum med tøys for å kunne spionere på naboen sin, men vi satser jo på at folk ikke gjør dette. Her er det, mest sannsynlig, kvinner i ulike livssituasjoner som har termin i september, og deltar slik som det passer dem. Jeg kan i hvert fall love dere at veldig mange ikke deler informasjonen helt eksakt som den er, og det er lurt, fordi man som bruker på et nettforum bør bruke sunn fornuft mtp hva man deler. Nettvett er en stor greie i skolesammenheng, og når alle disse septemberbabyene blir skolebarn, er denne kunnskapen fin å ta med seg.