Se her:) Forskning om Q10 påvirker lave reserver, høy alder, PCOS

Nå har jeg ikke bare tatt q10 og jeg er i IVF verden så kanskje ikke helt det du trenger svar på, men her kommer i alle fall mine erfaringer.

IVF nr 1. (Uten q10 og andre tilskudd) mange egg ut, men kun ett overlevde til insett og ble ikke gravid.
IVF 2. (Ca 2 mnd på q10 og andre tilskudd) mange egg ut, flere som utviklet seg flere dager enn første forsøk. Så kvaliteten på eggene var gått opp. 1 egg overlevde til insett. Ikke gravid.
IVF 3. (4 mnd på q10 og andre tilskudd) denne gangen med litt annen medisin i forbindelse med forsøket. Mange egg ut, 1 egg satt inn og 2 på frys. Ble gravid, men mistet i uke 10. Har etter dette funnet ut at jeg har en blodsykdom som gjør at jeg lettere får blodpropp og det kan være grunnen til at jeg mistet.
2 mnd etter jeg mistet ble jeg gravid på egen hånd, men mistet da desverre også i uke 10. Denne gangen hadde jeg fått blandt annet blodfortynnende og andre støttemedisiner.
Jeg fortsetter med q10 og andre tillegg for jeg tror virkelig det har hjulpet. Skal gjennom ny IVF runde i juni og har da tatt tillegg i 3 mnd. Krysser fingrene for mange egg av god kvalitet også denne gangen.
Så utrolig leit at du har mistet to ganger, og såpass nærme uke 12 også:Heartred Kan tenke meg det er ekstra tøft når man i utgangspunktet er i IVF-løp, og ofte må vente litt mellom forsøk. Men veldig bra dere har funnet en årsak og at det neste gang finnes en behandling! Og at du i tillegg ble gravid på egenhånd sist gang! Veldig gøy å høre at q10 trolig har hjulpet da, det lover jo godt og var akkurat det jeg ville høre :wav Masse lykke til med forsøk i juni -det er ikke lenge til! Krysser fingrene for at det resulterer i en terminspire! :Heartred
 
Det er ikke riktig type nei, hvis det er ubiquinol du er på jakt etter. (Jeg har likevel kjøpt noen pakker av de der, siden jeg forstod det slik at mye av forskninga som er gjort på q10 og ivf er gjort med nettopp ubiquinon. Ville tatt litt høyere dose da, enn om du bruker ubiquinol.)
Takk for svar!
 
Hvilke andre tilskudd tar dere?

Jeg må i gang igjen og prøvde i høst både Q10, R-ALA og N-acetylcystein (som anbefalt i It starts with the egg). Fikk ut like mange egg som tidligere, men fikk da også en på frys. Nå ser det ut som at ingen av de festet seg..
 
Er det flere her som går på dette? Nå skal vi ha en runde 6 med hormoner på forsøk nr 3 etter å ha brukt ett år på å hente seg inn igjen. Så vi tar Q10 når. Jeg har også hørt fra både kjemikere og forskere som mener at begge typene fungerer her. Er bare dose etter alder man må tenke på retten og sletten :) så nå tester vi også ut etter masse forsøk som var elendig kvalitet på her.. :) jeg er nå 37 år og mannen 43.
 
Åh, det husker jeg ikke... Men tror jeg begynte rett etter negativt forsøk (avbrutt pga manglende utvikling) og da gikk det vel ca 2 måneder før uttak :)

Hvis det blir flere uttak på oss begynner jeg på de 2-3 måneder før, og følger samme "oppskrift".
Kvar kjøpte du? Kjøpte du 100mg eller høyere dose? Googler meg i hel
 
Jeg har begynt på Q10, etter å ha lest boken «It starts with the egg».
Så kjøpte først denne:
https://sunkost.no/bioactive-q10-uniqinol-100-mg?gclid=EAIaIQobChMI86z1yZCVgQMVBeZ3Ch0atQKfEAQYASABEgLs3PD_BwE

Og har deretter bestilt denne på iHerb:
https://no.iherb.com/pr/now-foods-ubiquinol-200-mg-extra-strength-60-softgels/23657#overview

Begynte med 200mg per dag, men økte til 400mg da boken anbefaler dette.

Spent på resultatene!

Denne er rimeligere. :)

 
Back
Topp