Sara sin campingtråd

Der tok heldigvis slutt i løpet av natten det regnet ja, så vi pakket ned i dag i tørt vær og etterhvert sol. (Blir regn igjen i kveld og det varer frem til vi skal være i bryllup) Vi reiser opp til svigermors hus og får tørket litt håndklær og telt, pakket om baggasjen så vi er klare for bryllup til helgen.
 
  • Omsorg
Reactions: HCS
Jeg er litt skuffet over at vi endte tilbake hit, men likevel stolt over mannen som helst ville dratt før.

Vi kom på torsdag og mellomste badet allerede mens vi satt opp teltet. Det gikk i bading og bading og bading.
Men vi hadde lovet dem en tur til Charlottenberg for å handle godteri, inkl favorittenen av mellomste sin laktosefrie sjokolade.

Han ville helst bruke lørdag på det og pakke ned søndag. Å ha med hengeren med det defekte lyset til Sverige, og i tillegg parkere på den kaotiske plassen ville han ikke.

Men jeg fikk overbesit ham om at teltet tåler vann. Litt kommer inn, men det går bra. Vi la en pressenning over som dekket de punktene vi allerede mandag morgen kunne se at det kom inn vann. Vi har utbedret disse etter lekkasje, men det holder visst ikke.

Så tok vi turen til Sverige mandag og pakket ned i går. Tilbake hos svigermor rakk vi tørke guttungens telt i sol. For det har ikke fortprint og hadde ikke pressenning (og ikke lekkasje heller. Lavere vannsøyle, men færre svake punkter. ) men det var våtere og ble ikke tørket på samme vis før vi dro. Det har et løst yttertelt som vi kunne legge over verandaen også la vi innerteltet med det fastsydde gulvet over huskestativ et med bunnen ut, og derved kunne det pakkes ned tørt før det været som er årsaken til at vi kapitulerte.

Varsel om fare for styrtregn med torden. Det ble ikke akuratt styrtregn her vi er, vi hørte torden i det fjerne men ikke helt her vi er. Men det farevarselet omfattet også campingen vi var på. Og i et telt alene midt på en flat slette er ikke noe sted å sitte under styrtregn og lyn.
 
På spøk sier jeg til mannen som er blitt godt kjent med henger bak bilen (og bedre på det enn meg, jeg må definitivt jobbe mer med ryggingen. Prinsippet er greit, men å treffe inn der jeg vil....) at bare gi ham noen år, så kjører han med vogn, og har med hund. (Både han og ungene har selvsagt observert at det er mye hunder på camping. Jeg vil si at andelen hundeeiere blandt camperene virker å være høyere enn andelen generelt i befolkningen)

Da har han fått et ønske og jeg er annet ;)
 
Back
Topp