Sara sin campingtråd

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Ferie er ikke akkurat høytid, men vi har ikke noe reise-forum, og da var dette beste plassen jeg kom på å lage en planleggingstråd.

Pakkeliste har jeg på to eller tre ulike lapper, og handleliste på papir og på regneark og notat op mobilen. Tanker alle veier og retninger.

Så jeg trenger å organisere det.
 
Vår aller første tur er en test. En test på om familien liker det. Sånn egentlig, om mannen misliker det litt mindre enn han tror, når han ser at ungene liker det så godt som jeg tror ;)

Det er også en test på hvor stor plass ting tar, hva vi oppdager at vi mangler, om soveposene er gode nok og mange sånne ting.

For å gjøre det enklere, og investeringene noe lavere siden det muligens blir vår eneste tur ever, låner vi en del ting av mine foreldre. De har svart belte i camping. I vogn vel og merke. Og det startet når jeg hadde flyttet hjemmefra. Jeg er nybegynner. Gift med en nybegynner. Så det er greit å lytte til erfarne råd.

De har også tenkt å være med oss på denne turen, hvilket er praktisk.

For vi reiser med telt. Tre barn fra 4 til 11 år og et STORT telt. Og to voksne. En av oss for tiden med høyre hånd i gips. Derved prakrisk at jeg, den av oss uten gips, kan få hjelp av min far til å sette opp teltet.

Drømmen min er at vi skal ha med teltet og soveposene og alt det andre på ferie. Ferien vår er ganske stor den av våre felles feriedager tilbrakt hos svigers, år etter år etter år. Klart vi skal treffe dem, men jeg har lyst til noe mer. Vi har snakket om dyreparken. Var der i fjor, den ene helga det regnet på sørlandet. Åpne sluser fra himmelen.

I år har jeg lyst å dra bare dersom været tilsier det. Og jeg har lyst å campe i telt. Men vi får se hva som er gjennomførbart.

Vi kjøpte telt i fjor sommer, etter ferien, og har teltet i hagen noen runder.