Samsoving

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Heidi

Guest
Noen som har tanker om det?
Har noen av dere planer om å samsove når barnet blir født?

Vi har ikke samsovet med datteren vår på 2 1/2 år, og kommer nok ikke til å gjøre det med lillebror heller. Grunnen er at både mannen og jeg sover så tungt, og jeg hadde aldri følt meg trygg med å ha en liten baby mellom oss. Vi prøvde et par ganger forrige gang, med sånn samsovings-ting(ikke babynest men noe lignende), men det fungerte rett og slett ikke for vår del.

Nei skal ille dele seng, har kun 120 så selv uten mannen oppi tør jeg ikke pga plass. Mannen tåler Jo å bli litt dunket i løpet av natten;)

Nei, vi har ingen planer om samsoving. Hadde ikke følt meg trygg med en liten baby i senga når vi skal sove. Samboeren sover dessuten så tungt, slår og sparker rundt seg i søvne. Han er helt vill til tider :p

Har kjøpt bedside crib, så det blir ikke helt samsoving da. Hadde rett og slett ikke våget å ha baby mellom oss slik som mannen hopper og sparker rundt i søvne. :O Men den sengen gjør jo slik at jeg ikke trenger reise meg opp for amming, så tror det blir greit. :)

Har kjøpt bedside crib, så det blir ikke helt samsoving da. Hadde rett og slett ikke våget å ha baby mellom oss slik som mannen hopper og sparker rundt i søvne. :O Men den sengen gjør jo slik at jeg ikke trenger reise meg opp for amming, så tror det blir greit. :)
Samme her :) gleder meg til å bruke den, men syns det skulle vært en form for sikring som kobler den til madrassen min også, selv om det er låsbare hjul osv på den :)

Samme her :) gleder meg til å bruke den, men syns det skulle vært en form for sikring som kobler den til madrassen min også, selv om det er låsbare hjul osv på den :)
Nå har ikke jeg prøvd å sette den opp for å se om den virker som den står helt i ro. Har du prøvd det? Eventuelt går det kanskje an å lage til noe feste mellom den og foreldresengen. Men det vil uansett bli en liten sprekk mellom de to madrassene regner jeg med.

Jepp. Her blir det samsoving. Babyen i babynest i seng med meg. Sambo sover på rom sammen med ettåringen :-)

Gjorde det sist og hvis baby vil/trenger det blir det likens nå også. Sånt kan vel ikke planlegges. Jeg kan iallefall ikke det, vet jo aldri hvordan ungen er..

Planen er ikke der. Hun skal ligge i kurv på siden av meg. Men trenger hun den nærheten. Får vi løse det. Redd for å sove for tungt. Vi ser det ann.

Gjorde det med storebror (enklere m nattamming), så godt mulig at jeg gjør det igjen. Kommer helt an på baby og hvordan det kommer til å gå med amming.

Nei.. Livredd for å rulle over babyen :P med ho på 1 år trodde eg at hadde sovna med ho på siden meg og når då mannen kom heim og eg våkna var eg helt panisk og trodde eg låg oppå ho :P men ho låg trygt i kurven sin då ;)

Tror ikke vi har plass jeg, 4åringer ligger som regel i midten her;) Så da får frøkna ligge i senga ved siden av meg:)

Planen er samsoving med babynest den første tiden iallefall :-)
dersom ikke 13 åringen plutselig hadde fått det for seg at han skal sove sammen med oss han og :-P ingen fare for d heldigvis :-)

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Nei, her blir det ikke samsoving i samme seng.

Hehe nei ingen planlagt samsoving, her dukker det titt og ofte opp en 6åring eller 1 1/2åring i sengen vår i løpet av natten. Så vi nyter litt barnefri i sengen vi! :) Men han skal ligge rett ved siden av meg i kurven sin, og det kommer nok til å hende(les: hver gang) vi sovner under mating på nattestid, så noe samsoving blir det jo :p

Planen er ikke der. Hun skal ligge i kurv på siden av meg. Men trenger hun den nærheten. Får vi løse det. Redd for å sove for tungt. Vi ser det ann.
Problemet er vel ofte at man sover dårlig pga man ligger i en konstant stilling :p er vertfall min erfaring! Men er nok uansett bare i begynnelsen, etter hvert blir de større og da virker det ikke så skummelt altså :)

Men klart, sover man veldig tungt så er det jo ikke så ideelt. Min mor våknet en morgen med min 4måneder gamle bror i sengen, og han hadde ålet seg ned under den store dynen. Han var våken og gav lyd fra seg, men det satte litt skrekken i henne. Så derfor tenker jeg at babynest er en virkelig god oppfinnelse :)

Skal ha vugga rett på sia senga det får være godt nok til sovetiden :) om han får være litt i senga å kose seg når vi våkner å slikt er noe annet. Men jeg sliter nok med å dele seng med gubben, så for min og alle andre i senga sin skyld tror jeg det er best å unngå sånn samsoving :)

Problemet er vel ofte at man sover dårlig pga man ligger i en konstant stilling :p er vertfall min erfaring! Men er nok uansett bare i begynnelsen, etter hvert blir de større og da virker det ikke så skummelt altså :)
Derfor jeg ikke vil samsove i starten. Hehe. Folk gjør det jo. Men føler meg litt ukontrolert. Spørs om jeg og mannen får sove da. XD

Har jo ikke barn enda så får ta det som det kommer.

Back
Topp