Samsoving

Pin-up

Forumet er livet
Samsover dere? Hvorfor/hvorfor ikke?

Her sover lillebror på åtte uker i redet sitt mellom oss; koselig, trygt og praktisk på toppen. Storebror har tilbudet om morgenen eller dersom han våkner om natta, men han vil ikke:-)

Han begynner natten oppi sin egen seng, og sover her frem til første måltid. Når han våkner får han pupp og sover med meg i sengen inntil jeg står opp...Han sover gjerne lengre:) Han hadde godtatt opp i sengen sin igjen, men er så koselig å ha han oppi med meg<3<3

Samsov frem til han var 7 måneder♡

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Ønsket å samsove sist, men mannen fikk veldig søvnproblemer og mareritt, så måtte ha henne i vugga ved siden av. Håper det går bra denne gang :7)

Om jenta vår er urolig om natta eller våkner en halvtimes tid før man skal våkne så legger vi ho i senga vår. Men vi vil at hun skal sove i egen seng. Slik vil det bli med bebisen som er rett rundt hjørnet også. Vi mener det er best, men det er foreldrenes valg og hva som de føler er best. :-)

Ja, minsten på ett år sover sammen med meg, og har gjort det stort sett hele livet.
Flytter ham nok over i egen seng når han begynner å sove hele natten uten pupp. Er så lettvint å ha ham ved siden av meg nå. Og så er det koselig. :)
Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

Her samsover vi etter jeg har gitt han pupp om natten. Sover inne på rom med oss. Veldig koselig, men gleder meg også til å få sove fulle netter. :-) storebror samsov vi med bare til 6 mnd tror jeg. Da osv han på eget rom.

Hadde han på bryster hver natt til han var 2 mnd, etterpå sov han ved siden av meg en mnd, nå kommer han opp i sengen etter pappan er dratt på jobb;)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Vi samsov fra dag 2. Etter ks klarte jeg ikke bevege meg. Var vondt å gå ut og inn av sengen, så vi samsov for å få til nattammingen. Syns det var koselig.

Jeg planlegger å samsove når han blir født.
Etter det jeg har lest om trygg samsoving så ser jeg bare fordeler med det.
Så med mindre han hater det og ikke får sove, så er det sånn jeg kommer til å gjøre det.
Hvis det blir trøbbel med det er det ikke noe verre enn at jeg finner en annen løsning :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

nei her samsoves det ikke og jeg har ikke turt for jeg ligger så urolig om natta, men de får lov og komme inn å kose på morran eller sove der nå om en av de våkner om natta pga drømming etc for nå begynner de å bli så store..

Vi har prøvd å være konsekvente på å legge han i sin egen seng først. Når han da våkner, får han ligge mellom oss. Er nå snart 8 mnd..

Samsov når babyen krevde det. Det kunne være fra eldste noen mnd og minsta noen uker.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ingen av mine har fått samsove. De har egne senger og jeg og mannen har vår seng :)

Nå får de komme inn om morningen, men det er mer slitsomt enn kos, for de ligger aldri rolig! :P

Ja, minsten på ett år sover sammen med meg, og har gjort det stort sett hele livet.
Flytter ham nok over i egen seng når han begynner å sove hele natten uten pupp. Er så lettvint å ha ham ved siden av meg nå. Og så er det koselig. :)
Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
Tror nok du kanskje får problemer med å legge han i egen seng hvis han har ligget hos deg bestandig jeg har aldri samsovet med jentungen og har heller aldri hatt problemer med at hun ikke vil legge seg.

Tror nok du kanskje får problemer med å legge han i egen seng hvis han har ligget hos deg bestandig jeg har aldri samsovet med jentungen og har heller aldri hatt problemer med at hun ikke vil legge seg.

Det kan jo muligens by på utfordringer, men jeg tenker litt sånn at de små skal lære seg mye etter hvert, alt fra å venne seg av med pupp/flaske til å spise selv, slutte med tutt, bleier osv. Når de er klar for overgangen tror jeg det vil gå greit, enten den kommer nå eller om et halvt år :-) Det var faktisk en fin artikkel her på BV igår ang. det å amme i søvn og der synes jeg det ble satt ord på på en bra måte.

Når det er sagt ser jeg absolutt det praktiske med at de sover i egne senger, ift når man skal tilbake på jobb, for eks.

Jepp! Samsoving betegnes som å sove i samme rom som barnet sitt faktisk ;)

Men vi hadde snuppa i bedside crib til 7 måneder, så da lå hun inntil meg hele tiden. Etter det lå hun like mye i si og mi seng fram til ammeslutt ved 9 måneder. Nå er hun 17 måneder og sover i seng ved siden av vår, men er hun urolig eller gråter får hun ligge mellom oss og det synes både mamman og pappan er veldig koselig ;)

Vi har alltid samsovet med jentungen, og vi har aldri hatt noen problemer med at hun ikke vil legge seg. Samsovingen har gitt oss en trygg unge som ikke er redd om kvelden eller natta, hun sutrer når vi kommer inn på rommet om kvelden fordi hun kan ikke komme fort nok ned i senga si ;) Så akkurat det har ingenting å si for om ungen vil legge seg eller ikke!

Jeg planlegger å samsove når han blir født.
Etter det jeg har lest om trygg samsoving så ser jeg bare fordeler med det.
Så med mindre han hater det og ikke får sove, så er det sånn jeg kommer til å gjøre det.
Hvis det blir trøbbel med det er det ikke noe verre enn at jeg finner en annen løsning :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Det er utrolige mange fordeler med samsoving! Bortsett fra det praktiske, og at det forebygger krybbedød, viser forskning at barn som samsover utvikler bedre sosiale ferdigheter, blir tryggere og takler lek med andre barn bedre enn barn som ikke har samsovet.

Så kos dere med samsovingen, og nyt tiden. De blir så fort store, og plutselig er det ikke plass til dem i senga mer ;)

for dere som sover med babyen i senga; har den si eiga ''seng'' eller sover den på same madrass som deg? :) eg har veldig lyst å ha babyen i senga når den kjem, men eg veit ikkje heilt korleis eg skal gjere det :P

Back
Topp