Samsoving

for dere som sover med babyen i senga; har den si eiga ''seng'' eller sover den på same madrass som deg? :) eg har veldig lyst å ha babyen i senga når den kjem, men eg veit ikkje heilt korleis eg skal gjere det :p

Jeg kan på det sterkeste anbefale baby nest! Han ligger i det i vår seng. På den måten ligger han litt "skjermet", stødig og lett tilgjengelig :)
Han har også sin egen seng inne hos oss som står ved fotenden av vår (ikke plass ved siden av), men den har ikke vært i bruk enda :-)

Jeg gjorde de ja og Gjør det stadig enda , nå er ham 2 år :p

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Jeg har store planer om å samsove med babyen:) Vanskelig å planlegge hvor lenge, men tenker at så lenge man ammer om natta er det ganske praktisk. Vi har kjøpt en ammemadrass som babyen kan sove i.
Jeg sa at det kanskje er best at hun sover på min side mot veggen sånn at kjæresten min ikke blir så forstyrra om natten.
Men han vil gjerne ha henne i midten, for han vil være med henne også. Gleder seg visst veldig til å bli pappa:)
Får se hva vi gjør da, kanskje han tenker anderledes når han må opp tidlig for å dra på jobb.

Sønnen min har stort sett alltid startet natta i sin egen seng, men ofte havnet sammen med oss når vi har lagt oss eller i løpet av natten/morgenen :) Slik har det vært fra dag en til nå, og nå er han to år :)

Samsover med minste på 7 mndr. :) Bruker ammemadrass.

Har samsovet med de to elsdste til de var ca. 2 år.
Det var aldri vanskelig å legge de i egne senger på eget rom selv om vi hadde samsovet fram til da :)

gjorde det i starten, men etter noen uker kavet hun bare rundt så da la jeg henne over i egen seng og da sover hun mye bedre, det gjør mor å far også :)

Vi har alltid samsovet med jentungen, og vi har aldri hatt noen problemer med at hun ikke vil legge seg. Samsovingen har gitt oss en trygg unge som ikke er redd om kvelden eller natta, hun sutrer når vi kommer inn på rommet om kvelden fordi hun kan ikke komme fort nok ned i senga si ;) Så akkurat det har ingenting å si for om ungen vil legge seg eller ikke![/quot
Tror nok ikke det bare er pga.samsoving at dere har fått en unge som er trygg når hun legger seg. Som sagt så har jeg aldri samsovet med barnet mitt og har heller aldri hatt problemer med legging og ellers på natten......og nå er hun 4 år.
Jeg hadde aldri villet sovet sammen med barnet mitt,men aksepterer jo den som vil det. Det er opp til hver enkelt hva de mener er best.

Her samsovde vi fra fødsel. Gradvis har vi vent henne på egen seng mer og mer, men store deler av natta er med oss. Gutta skal sove i egne senger, men får sove hos oss når de har behov.

for dere som sover med babyen i senga; har den si eiga ''seng'' eller sover den på same madrass som deg? :) eg har veldig lyst å ha babyen i senga når den kjem, men eg veit ikkje heilt korleis eg skal gjere det :P
Babynest og egen dyne;-)

Jeg hadde keisersnitt, og den første tiden lå hun i en myk bag mellom oss i senga. Senere lå hun i en ammeseng inntil senga vår.

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app

Ja, men det virket som om du påsto at å samsove vil føre til problemer med leggingen senere, det jeg sier er at dette stemmer absolutt ikke!

for dere som sover med babyen i senga; har den si eiga ''seng'' eller sover den på same madrass som deg? :) eg har veldig lyst å ha babyen i senga når den kjem, men eg veit ikkje heilt korleis eg skal gjere det :P
Vi hadde henne i vår seng, med egen dyne. Veldig viktig med egen dyne så ikke babyen blir overopphetet ;) Det va ei jordmor på føden som sa til meg (da vesla gråt og ikke ville ligge i plastbalja der) at det er helt trygt å ha babyen inntil seg i senga fordi mødre er biologisk innstilt slik at vi ikke ruller over på barna våre :)

Søvn er og har vært en av mine "fanesaker" etter jeg ble mor. Så samsoving har vi ikke drevet, her innprenta vi gode sovevaner fra dag EN!!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Eldste lå i vår seng den første måneden, mens yngste lå hos oss i 4 måneder. Begge ble deretter flyttet til sprinkelseng kloss inntil vår seng. Egen dyne er viktig, en gang jeg glemte meg av og delte dyne med babyen havnet hun med hodet under dyna. Det var ikke noe gøy å oppdage.

Søvn er og har vært en av mine "fanesaker" etter jeg ble mor. Så samsoving har vi ikke drevet, her innprenta vi gode sovevaner fra dag EN!!

Det er jo individuelt hva man ser på som gode sovevaner, men flott dere har funnet det som fungerer for dere. Her synes vi samsoving er en koselig og god vane, og søvnkvaliteten er det ingenting å utsette på hos noen av oss :)

Snuppa har alltid lagt seg i egen seng, men kommet opp i vår i løpet av natten. Det gjør hun enda (17 mnd), men nå som hun ligger på eget rom går heller en av oss og legger oss der inne (har gjesteseng på rommet hennes). Syns det er så koselig å ligge sammen med henne :)

Samsov med datteren min til hun ble ca 2 år. Fantastisk! <3 Aldri hatt problemer med å legge henne i egen seng i ettertid. :)

Nei, men gjør det oftere og oftere. Jentene mine er lite fornøyd med senga si ser det ut som..

Har man ikke gode sovevaner om man samsover?

Back
Topp