Salami?

Popcorn

Andre møte med forumet
Spiser dere salami (for eksempel fra merket Grillstad)? Savner det skikkelig på brødskiva og på ostesmørbrød.. Det siste burde vel gå greit siden det steikes i ovnen, eller? Noen som har snakket med lege eller lest dette noen steder?

Sent from my iPhone using BV Forum

Den offentlige anbefalingen er å styre unna, så jeg spiser det ikke. Varmebehandlet er ikke farlig, så ostesmørbrød eller pizza er redningen for meg også når lysten på salami blir for stor. ;)

Oops. Spiste to brødskiver i går med salami på :/ tenkte ikke over det. Å det var goooodt ... Hva i alle dager skal jeg ha til frokost i dag da?

Leste faktisk på mammanett hin dagen at både salami og spekemat fra store norske produsenter skulle gå helt fint å spise så lenge det ikke ligger lenge åpent i kjøleskapet, men har ikkje turd å spise det selv likevel :-P men har veldig lyst på :-P

De er kjempegode å steke å ha ved siden av stekt egg :)

Leste faktisk på mammanett hin dagen at både salami og spekemat fra store norske produsenter skulle gå helt fint å spise så lenge det ikke ligger lenge åpent i kjøleskapet, men har ikkje turd å spise det selv likevel :-P men har veldig lyst på :-P

Og hvem var det som skrev det? Kilder? På danskebåten i sommer var det jo flere som ble smittet fra kjøttpålegg. Skulle tro at dansk pålegg var trygt også..

Og det er det som er hele poenget. Stooort sett er det heelt trygt. Men man kan aaaldri vite. Plutselig står det i avisa om smitte i grilstad sin salami, og da er det ingen vei tilbake.

Holder meg unna jeg. Spiser på pizza om lysten blir for stor. :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Last edited:
Det var en artikkel, de hadde intervju med en fra nortura :-P Google det så finner du den igjen :-P jeg tar uansett ikke sjansen, lager heller ostesmørbrød :-)

Holder meg unna salami:p men når jeg har spist krabbe har jeg hatt en liten teskje med det brune kjøttet, guuud som jeg savner det!:(

Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015

Og hvem var det som skrev det? Kilder? På danskebåten i sommer var det jo flere som ble smittet fra kjøttpålegg. Skulle tro at dansk pålegg var trygt også..

Og det er det som er hele poenget. Stooort sett er det heelt trygt. Men man kan aaaldri vite. Plutselig står det i avisa om smitte i grilstad sin salami, og da er det ingen vei tilbake.

Holder meg unna jeg. Spiser på oizza om lysten blir for stor. :)

Holder du deg borte fra alt kjøttpålegg ??

15 Mars 2015 <3

Jeg spiser ikke salami til vanlig heller, så det går greit å holde seg unna. Det er tross alt snakk om 9 mnd, og da prøver jeg å holde meg unna alt som ikke er bra for den lille :-)

Holder du deg borte fra alt kjøttpålegg ??

15 Mars 2015 <3

Neida, nå var det egentlig spekemat jeg snakket om. :p

Men jeg liker generelt ikke skinke og slikt pålegg - så jeg spiser det verken når jeg er gravid eller når jeg ikke er gravid :p :)

Jeg spiser ingenting av det som ikke er anbefalt til gravid, er jo av en grunn at dem ikke anbefaler det.

Holder meg unna jeg. Spiser på pizza om lysten blir for stor. :)

Enig:)

♡Overgangen feb/mars♡

Savner salami helt vilt!!! Spiser det ikke! Husker sist jeg fødte var det første brødmåltidet etterpå grovt brød med salami... himmelsk!!!

Spiser det hver dag og har gjort det i alle svangerskapene. Så lenge man holder seg innenfor holdbarhetsdato så er det ikke farlig. Men lukter det surt så skal man jo ikke.

Spurte legen min om dette for lenge siden og han sier at det kjøttet som blir håndtert i Norge stort sett er til å stole på. Og det er så strenge regler på det og derfor av god kvalitet.

Så spis og kos dere jenter!

Spiser det hver dag og har gjort det i alle svangerskapene. Så lenge man holder seg innenfor holdbarhetsdato så er det ikke farlig. Men lukter det surt så skal man jo ikke.

Spurte legen min om dette for lenge siden og han sier at det kjøttet som blir håndtert i Norge stort sett er til å stole på. Og det er så strenge regler på det og derfor av god kvalitet.

Så spis og kos dere jenter!
Det er selvfølgelig opp til deg selv, men det legen din sier strider mot alle offisielle kostholdsråd for gravide..

Back
Topp