SA?

Jeg har bittelitt troen fortsatt. Har ikke hatt vondt, annet enn de mensmurringene i starten. Har fortsatt brunt blod på papiret, men samtidig er jeg også fortsatt morgenkvalm og ømme pupper. Så jeg tar en ny test med morgenurin i morgen tenker jeg. For å få en indikasjon.. Så får jeg heller ta kontakt med lege på mandag *kryss,kryss*
 
Altså.. Nå har jeg akkurat tatt ny test.. hvis jeg har mistet burde den vel ikke se sånn ut?
Åh.. Nei, jeg må nok bestille meg en legetime på mandag ja
 

Vedlegg

  • 20201107_073745.jpg
    20201107_073745.jpg
    16,2 KB · Visninger: 192
Det er nok vanskelig å vite desverre. :smiley-ashamed008
Bare ta det med ro i helgen så kontakter du legen på mandag.
Håper det går din vei ❤❤:Heartred
Det hele kan være uskyldig...:hug003
 
Altså.. Nå har jeg akkurat tatt ny test.. hvis jeg har mistet burde den vel ikke se sånn ut?
Åh.. Nei, jeg må nok bestille meg en legetime på mandag ja
Høres fornuftig ut med en legetime for å få sjekket :Heartred
 
Jeg har bittelitt troen fortsatt. Har ikke hatt vondt, annet enn de mensmurringene i starten. Har fortsatt brunt blod på papiret, men samtidig er jeg også fortsatt morgenkvalm og ømme pupper. Så jeg tar en ny test med morgenurin i morgen tenker jeg. For å få en indikasjon.. Så får jeg heller ta kontakt med lege på mandag *kryss,kryss*
Få deg en legetime på mandag ❤️ Lykke til!
 
Hei igjen dere,

Nå er jeg om mulig enda mer forvirret. Jeg begynte å blø friskt blod forrige lørdag, og det ble såpass at jeg måtte bruke bind. Jeg dro til legen på mandag og tok HCG, og legen sa det ikke var noe poeng i ultralyd eller annet fordi det er ikke noe å gjøre så tidlig i svangerskapet. Jeg kan forstå at det ikke er noe å gjøre, men som jeg sa til henne så var jeg redd for at det var dødt inni meg, men ikke kom ut. Så jeg ville gjerne vite hva som skjedde. Hun hørtes ut som hun ikke hadde særlig tro på at jeg var gravid lenger.
Fikk svar på HCG var 400, noe hun sa var lavt til å være gravid. Jeg tok ny HCG på torsdag, og samtidig sluttet jeg å blø da i går. Jeg fikk svar nå og den er på 742.. Hva betyr dette? Jeg har ikke fått snakket med legen enda. Men om jeg er over 6 uker på vei er det vel veldig lavt HCG nivå? Kan det bety at alt er bra? Kan det fortsatt bety at jeg har mistet? Vil da HCG nivået fortsatt kunne stige?

Vet at dere ikke er leger, men måtte bare lufte noen tanker..

Kan jo si at jeg er veldig kvalm og kan ikke ha noe som helst press på magen uten å bli mer kvalm. Så jeg synes det var utrolig kjipt å være så kvalm fortsatt om jeg hadde mistet..
 
Skjønner ikke hvorfor du ikke fikk ul. Da hadde man jo sett om det er noe liv der. Alle vet jo at det ikke er noe å gjøre så tidlig, men at det handler om at man i hvert fall får vite med sikkerhet. Jeg hadde krevd en ul... jeg har hatt både SA og MA og fikk ul alle 3 gangene. Litt viktig at man blir tatt på alvor. ❤️
 
Når det gjelder hcgnivået ditt så kan ikke jeg komme med noe godt svar. Håper det ordner seg for deg og at den lille fortsatt klorer seg fast ❤️
 
Nå ringte plutselig legen og sa hun hadde ordnet med ultralyd til meg til i morgen
 
Høres merkelig ut hvis hcg din stiger. Jeg hadde en ma i begynnelsen av september, og da skjønte jeg med engang hva som skjedde. Først noe menssmurringer, så litt brunt blod på papiret i en dag. Så følte jeg bare at alle hormonene steg ut av kroppen. Jeg tok en test som viste positiv og hadde hcg på 900. Men begynnte å blø som en vanlig mens i 4/5 dager. Kroppen ordnet opp selv og følte meg raskt bedre.

Masse lykke til, skulle tro du hadde mindre symptomer og mere blod om du mister. Håper på det beste
 
Ikke for å skremme, men jeg hadde det på samme måte da jeg hadde svangerskap utenfor livmoren (første gang i 2014, andre gang i 2019). Jeg blødde litt, HCG steg og på ultralyd så de ingenting i livmor. Det lå da i venstre eggleder. Håper det er uskyldig for din del❤️ Masse lykke til!!
 
Håper det ser fint ut i morgen, masse lykke til! ❤️
 
Ikke for å skremme, men jeg hadde det på samme måte da jeg hadde svangerskap utenfor livmoren (første gang i 2014, andre gang i 2019). Jeg blødde litt, HCG steg og på ultralyd så de ingenting i livmor. Det lå da i venstre eggleder. Håper det er uskyldig for din del❤️ Masse lykke til!!

Takk for at du deler din erfaring. Vet de hvorfor det skjedde deg?
Du skremmer meg ikke, bare fint å høre mulige forklaringer så jeg kan forberede meg bedre mentalt før timen ❤
 
Takk for at du deler din erfaring. Vet de hvorfor det skjedde deg?
Du skremmer meg ikke, bare fint å høre mulige forklaringer så jeg kan forberede meg bedre mentalt før timen ❤
Her var det egglederen som var «defekt». Det festet seg i venstre eggleder. Den sprakk i fjor og måtte fjerne den. Gikk heldigvis bra og nå er jeg gravid igjen
 
Hei igjen dere,

Nå er jeg om mulig enda mer forvirret. Jeg begynte å blø friskt blod forrige lørdag, og det ble såpass at jeg måtte bruke bind. Jeg dro til legen på mandag og tok HCG, og legen sa det ikke var noe poeng i ultralyd eller annet fordi det er ikke noe å gjøre så tidlig i svangerskapet. Jeg kan forstå at det ikke er noe å gjøre, men som jeg sa til henne så var jeg redd for at det var dødt inni meg, men ikke kom ut. Så jeg ville gjerne vite hva som skjedde. Hun hørtes ut som hun ikke hadde særlig tro på at jeg var gravid lenger.
Fikk svar på HCG var 400, noe hun sa var lavt til å være gravid. Jeg tok ny HCG på torsdag, og samtidig sluttet jeg å blø da i går. Jeg fikk svar nå og den er på 742.. Hva betyr dette? Jeg har ikke fått snakket med legen enda. Men om jeg er over 6 uker på vei er det vel veldig lavt HCG nivå? Kan det bety at alt er bra? Kan det fortsatt bety at jeg har mistet? Vil da HCG nivået fortsatt kunne stige?

Vet at dere ikke er leger, men måtte bare lufte noen tanker..

Kan jo si at jeg er veldig kvalm og kan ikke ha noe som helst press på magen uten å bli mer kvalm. Så jeg synes det var utrolig kjipt å være så kvalm fortsatt om jeg hadde mistet..

Hei. Dette må du kreve å få sjekket på ultralyd. Hadde en ganske lik opplevelse som deg i 2016. Jeg hadde en exu da. Ikke sikkert du har det samme. Men jeg ville ha fått utelukket det.

Masse lykke til :Heartred Det er en veldig vanskelig situasjon å være i.
 
Back
Topp