Søvnproblemer

Frk.Håpe

Betatt av forumet
Hei. Flere som sliter med å få sove? Er 4+1 og har siden uke 3 (før jeg fikk positiv gtest) sovet fryktelig dårlig. Sliter med søvn fra før, men nå er det virkelig ille.. :( Er jeg heldig får jeg to timer med sammenhengende søvn. Sist natt lå jeg våken fram til kl 7 på morgenen, sovnet og våknet igjen kl 08.30. Andre netter kan jeg sovne rundt halv tolv, tolv og våkne kl to... Dette er svært slitsomt, føler jeg ikke fungerer på jobb eller i hverdagen. Har du tips til meg?
Jeg er A-menneske, står opp til nesten samme tid hver morgen, er aktiv (ikke etter kl 7 på kvelden) og gjør det som er riktig i forhold til riktig søvnmønster. *sukk* Redd jeg må sykmelde meg, noe jeg ikke vil! Men jeg blir nesten sprø av dette, er redd for å gjøre feil på jobb.. Blir veldig ukonsentrert, føler meg utenfor "bobla".

Hos meg er det egentlig litt motsatt, jeg kan sovne når som helst, og sovner gjerne på sofaen hver eneste kveld :P

Men kanskje det er fordi du har mye å tenke på? Ukonsentrert kjenner jeg meg igjen i, men ikke pga søvnen, men generelt fordi jeg blir mer distre når jeg er gravid :P

Sovner på sofaen hver kveld, og legger meg i sengen når samboeren legger seg, står oppigjen klokken halv åtte hver morgen!☺

Var omvendt for 2 uker siden, men siden jeg våkner for å tisse (arg) så har søvnen min blitt skikkelig forstyrret, samt hormoner gjør at jeg tenker for mye før jeg skal legge meg... Satser på at det går over ;)

Kjenner meg godt igjen i dette! Var 4+0 på onsdag (testet positiv) og sleit med søvnen dagene før og etter positiv test. Våknet midt på natten etter et par timer søvn og var lys våken. Nå har det heldigvis blitt bedre :-)

Sliter ikke så mye med å sovne, men det er sikkert fordi jeg er ganske trøtt om kvelden. Men våkner alltid flere ganger på natta av at jeg må på do eller av bråk ute, og da er det veldig vanskelig å sovne igjen. Endte opp med å stå opp kl 3.30 natt til i går, for det var bare totalt umulig å få sovne igjen...

Godt å høre at jeg ikke er alene. Har ikke problemer med å sovne, men det å sove hele natten er et stort problem. Våkner gjerne i 2-3 tiden og sliter med å sovne igjen. Og så våkner jeg halv 6 igjen. Har de siste dagene begynt å sove en liten lur midt på dagen. Siden jeg har hatt det sånn i 3 uker så er det best å la kroppen bestemme og så hvile seg litt på dagen ☺

Jeg sliter også med å sove, men jeg våkner flere ganger det er som at jeg får sove mer enn 5-6 timer som er lite for å være meg. Når jeg våkner så er jeg utrolig sliten og trøtt forsatt, men får ikke til å sove. Det har vært slik nå den siste uka er 6 uker+ gravid. :confused1

Kjenner meg også igjen.. jeg sliter riktignok ikke med å sovne på kvelden, selv om jeg ofte sover 1-2 timer på ettermiddagen, men våkner midt på natta for å tisse og DA er det vanskelig å sove igjen. Våkner også tidlig, gjerne 6-7 hver morgen lys våken og sulten som en ulv :) jeg er 4+4.. men "godt" å høre det er andre som har lignende opplevelser ;)

Back
Topp