CD23, DPO9
Kjenner at denne PP stresser livet ut av meg. Jeg syns det er så fortvilende tilstand å være i, og egentlig føler jeg meg så fryktelig teit fordi jeg har aldri har hatt vanskeligheter med å bli gravid, og burde ikke syte på et forum hvor det er reelle utfordringer, og mange bruker flere måneder om ikke år (!). Jeg bare syns det hele er så utrolig sårt. Jeg går stadig med et åpent sår inni meg som ikke får muligheten til å gro. I tillegg sniker det seg inn tanker om at jeg er infertil, at løpet er kjørt, ingen egg igjen osv. Jeg vet hvor irrasjonelt det er, og jeg vet at en eller annen gang kommer det til å klaffe for meg også, og egentlig er det bare tullete at jeg nærmest kaster inn håndkleet før heksen har vist sinne stygge tenner, men jeg kan ikke noe for det. Nå klamrer jeg meg til alt som kan beskytte meg fra fallhøyden. De siste månedene har virkelig overkjørt meg psykisk og kastet i grøfta. Enkelte dager er så krevende, at jeg lurer på hvordan jeg skal komme meg ut av senga. Ansiktet mitt er dratt, jeg har store, mørke poser under øynene og alt føles som verdens ende. Disse friminuttene hvor livet smiler kommer oftere, men da blir de mørke stundene vanskeligere å håndtere. Ingen forvarsel, ingen redning.
Jeg tror ikke det har klaffet denne gangen, og jeg orker ikke tanken på enda en pp hvor det ikke skal klaffe igjen. Termindatoen puster meg i nakken. Jeg snur meg når jeg ser gravide kvinner, lukker ørene når folk snakker om graviditet og ser med misunnelse på en barnevogn på står nede i oppgangen. Jeg skammer meg sånn for de følelsene jeg har samtidig vet jeg at det er menneskelig. Alt jeg vil er å bli gravid, og jeg er så fette lei av at det skal suge livskvaliteten ut av meg.
Men så vet jeg at når ny PP banker på døra er et nytt håp født. Det er vel bare sånn det er.
Jeg har vært igjennom dette her før, og jeg vet at det går til slutt. Resultatet er hjemme.
Det er godt det finnes et forum hvor man kan spy ut all elendigheten.