Søvnløse netter - runde to!

99 dager som gravid (har ikke regna feil. Ble satt frem noen dager).
184 dager igjen.

Alt gikk bra på UL, veldig takknemlig for det. Fikk delt dette øyeblikket med samboeren, og ser frem til vi møtes igjen 15/1.

Og så må jeg bare si… som tiden flyr!
IMG_6886.png

111 dager gravid – 172 dager igjen

Julen kom og gikk. All forberedelsen, forventningene og spenningen er over for denne gang. Hvert eneste år kjenner jeg på det samme vemodet når julepynten pakkes ned og hverdagen sakte vender tilbake. Snart ønsker vi et nytt år velkommen, og før vi vet ordet av det, er det jammen jul igjen i 2026 også.

Hormonene har virkelig tatt meg med på en liten karusell i det siste. Følelser opp og ned, tanker som kommer og går. Men jeg har akseptert at det bare er sånn det er akkurat nå – og det er faktisk helt greit. Jeg øver meg på å møte dagene med litt mer raushet, både mot meg selv og kroppen min.

Jeg kjenner ingen bevegelser enda, og det er også helt greit. Helt siden jeg fant ut at jeg var gravid, har jeg kjent på en ro. En dypere ro enn jeg kanskje hadde forventet. Kanskje dette svangerskapet lærer meg å gi slipp på behovet for kontroll, og heller stole på prosessen?

Den 15.01 har jeg ultralyd igjen, og det gleder jeg meg til. Jeg er litt spent på om vi får vite kjønn, men det går også helt fint om det forblir et lite mysterium en stund til. For meg spiller det egentlig ingen rolle – jeg har ingen preferanser eller ønsker knyttet til kjønn. Det viktigste er bare at alt står bra til.

Det er nesten litt uvirkelig å tenke på at 15.1 er jeg allerede halvveis i svangerskapet. Halvveis! Kanskje er det også rundt denne tiden magen virkelig begynner å kreve sin plass, og folk begynner å lure på om man har lagt på seg litt ekstra … eller om det faktisk er en liten bolle i ovnen.

….og dette skal de få lov til å lure på en god stund til :smug: (hvis de i det hele tatt lurer. Skal ikke være innbilsk, altså).

Last edited:
118 dager gravid – 165 dager igjen. 41,7 % overstått

Godt nytt år!

Endelig kom snøen. Den la seg som en myk dyne over den lille byen i Innlandet, og gjorde alt litt stillere, litt lysere. Det føles som en fin måte å starte et nytt år på.

2026 er året jeg skal møte huleboeren. Det er fortsatt litt rart å skrive. Et helt nytt menneske, som allerede har vært med meg i 118 dager. Og ja – i år er det også jul igjen, men neste gang blir den helt annerledes.

Jeg har så smått begynt å kjenne små dunk fra innsiden.

Jeg har også fått svar på NIPT, og det var ingenting bekymringsverdig der. Jeg er takknemlig for at jeg klarer å ta dette svangerskapet så piano. Det er mye jeg uansett ikke får gjort noe med dersom noe skulle være galt, og jeg har mer enn nok med mitt eget hode og min egen aksept å jobbe med. Akkurat nå føles det riktig å puste med magen og ta én dag av gangen.

I dag sitter jeg faktisk på jobb. Litt fordi det må gjøres, men også litt for å komme meg unna kaoset hjemme. Jeg er veldig glad i å ha besøk av familien – og spesielt mamma – men noen ganger … vel, de som vet, de vet.

Jeg håper 2026 blir et snilt år. Et rolig år. Et år med små dunk, store følelser og nye begynnelser.

Ønsker alle et riktig godt nytt år :Heartred

118 dager gravid – 165 dager igjen. 41,7 % overstått

Godt nytt år!

Endelig kom snøen. Den la seg som en myk dyne over den lille byen i Innlandet, og gjorde alt litt stillere, litt lysere. Det føles som en fin måte å starte et nytt år på.

2026 er året jeg skal møte huleboeren. Det er fortsatt litt rart å skrive. Et helt nytt menneske, som allerede har vært med meg i 118 dager. Og ja – i år er det også jul igjen, men neste gang blir den helt annerledes.

Jeg har så smått begynt å kjenne små dunk fra innsiden.

Jeg har også fått svar på NIPT, og det var ingenting bekymringsverdig der. Jeg er takknemlig for at jeg klarer å ta dette svangerskapet så piano. Det er mye jeg uansett ikke får gjort noe med dersom noe skulle være galt, og jeg har mer enn nok med mitt eget hode og min egen aksept å jobbe med. Akkurat nå føles det riktig å puste med magen og ta én dag av gangen.

I dag sitter jeg faktisk på jobb. Litt fordi det må gjøres, men også litt for å komme meg unna kaoset hjemme. Jeg er veldig glad i å ha besøk av familien – og spesielt mamma – men noen ganger … vel, de som vet, de vet.

Jeg håper 2026 blir et snilt år. Et rolig år. Et år med små dunk, store følelser og nye begynnelser.

Ønsker alle et riktig godt nytt år :Heartred
Så fint med gode nyheter på NIPT :joyful:
Håper 2026 oppfyller alle ønsker og forventninger :Heartred

125 dager gravid - 158 dager igjen. 44,2% overstått.

Tiden flyr, og magen begynner smått å vokse. Fortsatt ingen som vet, og det er litt artig. Kanskje jeg kan bikke 20 uker uten mistanke? Eller 25. Hvem vet!

Av de store tingene så har vi kjøpt bilstol, voksi vognpose og vogn. Selv om det åpenbart er noen måneder igjen, og i mitt hode tenker jeg stadig at det er 9 måneder igjen, som er utrolig rart, og jeg klarer ikke å tenke at det er mye mindre enn det, så er det godt å få det unnagjort, og så er det jo litt koselig.

...Spurte min kjære mann om vi kunne montere bilstolen i bilen, men det ble blankt nei. :sour:

Back
Topp