Søvn

Når er det senest deres få sove på dagen?
Her har hun fått sove helt til 17.30. Da legger vi henne litt senere på kvelden bare. Vekker henne aldri for å styre søvnen.
 
Her har hun fått sove helt til 17.30. Da legger vi henne litt senere på kvelden bare. Vekker henne aldri for å styre søvnen.

Hoi!
Det hadde vært totalt uaktuelt her. Godt man er forskjellig :)
 
Her har vi vært tilbake på to dupper igjen de siste 2-3 dagene, og hun sover faktisk bedre på natta av det... Så vi er vel ikke helt over på bare en dupp. Siste duppen får hun ikke sove noe særlig senere enn til 16.30, hvis ikke blir det vanskelig å få henne i seng til kvelds.
 
Her har det blitt masse styr med sovinga igjen :( Våkner masse på kvelden, må bysse eller gi flaske for å få henne til å sove igjen. Prøver å unngå flaske pga tennene, men det blir som regel en gang i løpet av natta... Som jeg skulle ønske at hun tok smokk! Styrer med dagsovinga også, hun sover egentlig bedre på natta med to dupper på dagen, men er helt håpløst å få henne til å sove to dupper. Da må vi legge henne før hun egentlig er trøtt på formiddagen, og da blir det bare skriking og styr, og det er enda mer styr for å få henne til å sove på ettermiddagen. Hun hadde jo så fin rytme her tidligere, sov gjennom natta flere ganger i uka og greier, og jeg tenkte at vi endelig hadde fått en unge som sov (styra masse fra 3-9 mnd, og storebrødrene styra også masse med sovinga). Den gang ei! :(
 
Lur nr 2 på dagtid er litt krise her om dagen også. Vi MÅ prøve å justere ned til èn, men ho ER så trøtt i nitida. I dag sov ho fra kvart over ni til halv elleve, og har ikke sovet etter det. Vi har prøvd, for ho er kjempetrøtt, men det er bare høylytt protestering. Egen vilje i alle fall!
 
Samme her, ligget på grensen til 1 lur lenge, men ho er ikke helt der enda. Er kjempetrøtt i 9-10 tida, så da må ho sove. Noen dager går det helt fint å legge ho i 14 tida igjen, mens andre dager er det mye jobb.
Den dagen i uka svigers passer ho sover ho bare 1 lur a 1 time, ikke tid til mer. Da er ho helt på jorde i et helt døgn etterpå...
 
De har fått henne til å sove to lurer av 1t i bhg nå, fornøyd med det. I starten sov hun bare 1t.

Her hjemme sover hun glatt 3t på dagtid i et strekk nå. Bhg tar på..
 
Last edited:
vi er tilbake på 2 lurer. hun starter morgenen 1 time tidligere (til gjengjeld sover hun nokså gjennom nå). Er for lenge fra kl 6 til 19 med bare 1 lur på maks 2,5timer. Så hun sover første lur ca 8.30 (maks 1 time) og andre etter 12
 
Vært to slitsomme netter nå, føler meg som en zombie...

Men sover godt på dagen i hvert fall:) en lur i 10-tiden og en i 15-tiden:)
 
Jeg synes sovingen får bra for tiden jeg. Nå er det blitt stort sett en dupp på dagen på 2 timer.
På natta våkner hun og kommer opp i senga vår, men med masse pupping får vi sove begge to:)
 
Vi har måttet gå tilbake til to dupper igjen, hun er altfor trøtt på ettermiddagen.
 
Her er det litt opp og ned. Noen dager er det to korte dupper, andre dager er det èn lang.
 
Prøvde med 1 lur forrige uke, men ho gikk fort tilbake til 2 lurer. I natt var første natta med nattammeavvenning... så ho trengte å hvile litt ekstra lenge på dagen i dag
 
Hvordan går det med avvenning? :)
Veldig bra for meg vertfall. Som nå endelig har sovet 2 netter sammenhengende for første gang på langt over 1 år. Mannen har vert oppe med ho da, men ho har sovna ganske fort igjen. Ble litt bedre på natt 2. Nå har ho hatt mye problemer med magen osv. Så ho våkner naturlig noen ganger om natta med luft i magen osv. Men han har raskt fått ho til å sovne igjen. Og gitt ho vann innimellom. Så håper det fremdeles går bra når uka er over. Sånn at vi kan begynne med avvenning på dagen også
 
1 dupp er veldig langt unna her enda. Nå om dagen våkner han stort sett i 7-8 (blir vekt av storebror) og han er stuptrøtt igjen til halv 10, så helt urealistisk med kun en dupp. Sovner mellom18 og 18.30 på kvelden.
 
Back
Topp