Søvn

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
Hvordan er det med søvnmønsteret til de små nå?

Stella legger seg fortsatt kl seks, og sover tolv timer. Tenker å forskyve leggetida litt, selv om det er fint å ha en time alene med storebror på kvelden. Ho "våkner" en del ganger i løpet av natta, men får sutten og så er det bra igjen. Kan være slitsomt, men jeg begynner å bli vandt til det. Og så tar ho en lur sånn i ni, halv ti tida, på 30min-1t. Og litt avhengig av hvor vi er så sover ho kanskje 30min-1t i to tida. Er vi hjemme kan det ta laaang tid før ho sovner, for ho vil IKKE ligge i senga si på dagen. Er vi i bil eller vogn så sovner ho derimot greit. Skal prøve å gjøre om til èn litt lengre lur rundt lunsjtider :)
 
Her sovner han rundt kl 19. Han er også våken en del ganger, i natt var det kl 22, 00, 01:30 og 04:00. Fikk pupp de to siste gangene.

På dagen sover han to ganger. Står som regel opp i 7-tiden, og sover første luren rundt kl 10. Så sover han igjen i 15-tiden.
 
Legger seg rundt 19, sover til ca 06. Ammer 1-2 ganger om natta. Sover stort sett bra nå, med mindre det kommer tenner o.l
En dupp i 09 tida og en i 14 tida. Sover alt fra 45 min til 2 timer på hver.
 
Sover fra kl. 1830-0800 i vogna, får henne ikke til å sove i senga. Nekter plent, blir hysterisk.

Våkner også opp 2-3 ganger opp i løpet av natta noen netter, får tutten og sovner igjen (noen netter hører vi ikke noe). Hun er ikke helt våken, litt i drømmeland...skulle ønske det var flere av de nettene der vi ikke hørte noe.

Sover igjen fra 10-12 og noen ganger fra 14-14.30 av og til 40 min.. Veldig sjeldent hun sover to ganger egentlig!
Sover alle lurene ute.
 
Sover 18.30 til 8-9 tiden. Av og til 10 når bare han og mannen er hjemme. Men når han sover til 9-10 får han ei flaske i 7 tiden. Stort sett to dupper (unntatt om han sover til 10, da er det bare en midt på dagen), en dupp fra 9-11 og en fra 13.30 til 15 cirka. Sover stort sett lurene i senga si. Av og til i vogna, men bare om vi/de er ute på noe.
Sjelden eller aldri våken på natt. Om det er noe er det stort sett før vi legger oss og da er det stort sett nok med å starte musikken på babycall igjen eller å ta han opp for en kort kos:)
 
Last edited:
Hun gikk over til en lur for litt over ei uke siden. Nå sover hun fra ca kl 12.00, maks to timer. Har måtte innføre makstid da hun har holdt det gåendes på natta i 4mnd.

Legger seg rundt 18.45, og står opp rundt 7.00. Sist natt måtte jeg kun inn med sutt 3 ganger. Fram til det så var hun våken i 2-3 timer hver natt, men da sov hun til 8/8.30. Håper den gode trenden fortsetter. Jeg trenger det virkelig!
 
Nå for tiden er det 11-12 ca og 15-16-16.30. Da sover hun ute i vogna. Og så sover hun 20-08 på natta. Hun våkner flere ganger og får pupp, hvis hun våkner etter at vi har lagt oss så kommer hun over i senga vår. Koser seg med puppen der altså, jeg ammer mye.
 
Nå for tiden er det 11-12 ca og 15-16-16.30. Da sover hun ute i vogna. Og så sover hun 20-08 på natta. Hun våkner flere ganger og får pupp, hvis hun våkner etter at vi har lagt oss så kommer hun over i senga vår. Koser seg med puppen der altså, jeg ammer mye.

Godt å høre at det er flere som ammer mye på natta og at minien kommer inn i senga:)
 
Mye likt da ser jeg! Men barn som sover til 8, 9 og 10 om morran, DET hadde vært gøy å prøve en gang ;)
 
Mye likt da ser jeg! Men barn som sover til 8, 9 og 10 om morran, DET hadde vært gøy å prøve en gang ;)
Både storebror og lillebror har sovet lenge om morgenen. Men storebror er oftere tidlig oppe nå etter han ble litt større. Men det er sjelden han er oppe før 7 hvertfall. Idag sov vi faktisk til 9 hele gjengen. Men så var ikke storebror i seng før 21 i går da siden vi var på Hunderfossen i går:)
 
Godt å høre at det er flere som ammer mye på natta og at minien kommer inn i senga:)
Ja, jeg synes det er så koselig jeg:) Sover godt de aller fleste netter selv om hun får pupp. Og så har vi brukt å ligge lenge å kose på morgenen før vi står opp.
 
Legger seg 18.30/19, sover til 06/06.30. Er våken alt fra 1-4 ganger pr natt, prøver å unngå nattmat, men ofte blir det en flaske i løpet av natta en gang. Som regel en dupp på mellom 1,5 og 2,5 timer fra 11/12-tia. Veldig greit med bare en dupp, mye lettere å finne på ting da :)
 
i går og i dag blir det to dupper igjen. Hun fant ut at hun skulle være våken fra kl 5, og ikke 7. Og da er det altfor lenge å være våken til 12...
 
Trøtt....ammeavvenning på natta er ingenting å spøke med! Zzzzzz...
 
Trøtt....ammeavvenning på natta er ingenting å spøke med! Zzzzzz...
Hvordan går det? Noen gode tips? Mannen har tatt ferie uka etter påske, så da skal han ta ho hele natta så vi kan bruke uka på å venne ho av. Blir nok hardt, men digg etterpå! Har ikke sovet en hel natt på 1,5 år sikkert
 
Her skal det ikke avvennes på laaaang tid fremover. Hun får kose seg med puppen:) Jeg våkner uthvilt hver morgen selv om hun får masse nattpupp og kommer opp i senga vår, så da ser jeg ingen grunn til å endre:)
 
Hvordan går det? Noen gode tips? Mannen har tatt ferie uka etter påske, så da skal han ta ho hele natta så vi kan bruke uka på å venne ho av. Blir nok hardt, men digg etterpå! Har ikke sovet en hel natt på 1,5 år sikkert

Er slitsomt, men det går bedre enn jeg hadde trodd. Han våkner minst like ofte som før, og det er vanskelig å få han til å sovne uten puppen. Men han maser mye mindre om pupp enn det jeg hadde trodd:)

Det viktigste er vel å være konsekvent og ikke bli irritert (lettere sagt enn gjort kl 3 på natta....)
 
Når er det senest deres få sove på dagen?
 
Når er det senest deres få sove på dagen?
16.15. Har hatt 16.30 frem til for en måneds tid siden men måtte kutte ett kvarter. Men stor sett er han våken igjen til hvertfall 15.30.
 
Back
Topp