Søsken som har bursdag i samme måned

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg og samboeren min har smått begynt prøvingen på nr. 2. Jeg er litt der at jeg vil prøve å unngå å få termin i samme måned som forrige gang, men samtidig så tenker jeg at skjer det så gjør jo ikke det noe. Men hadde bare vært fint med en annen måned også. Barnet blir jo så klart like mye elsket samme hvilken måned det blir født i.

Noen andre her som har søsken som er født i samme måned?
 
Har 2 jenter født i juli, eldste født 8 og yngste 18 :)
Har selv bursdag i juni, 2 uker før eldste.

Det eneste eldste synes er dumt er å ha bursdag midt i ferien, så vi må alltid feire bursdagen før ferien.
Familiebesøk tar vi i en omgang, alle 3, fordi folk ikke kan komme om sommeren.

Har og en gutt født i september og baby kommer i oktober, blir samme ordning med familibesøk for de to, mest pga at ikke søstrene skal føle det urettferdig.

Men vi passer på at det blir gjort ekstra stas på de på bursdagen, da får de velge middag, får sjokoladepålegg på skiven til frokosten og får velge en kake :)
 
Bare fire dager fra hverandre :p Går jo helt fint det. De har uansett hvert sitt barnebursdagsselskap mens familieselskap feirer vi sammen da jeg og har dag i den måneden.
 
Våre har bursdag i februar begge to, 15 dager mellom. Syns det er veldig praktisk at vi kan ha felles familieselskap. Med tanke på klær har det også vært supert, yngste har arvet etter eldste.
 
Jeg og samboeren min har smått begynt prøvingen på nr. 2. Jeg er litt der at jeg vil prøve å unngå å få termin i samme måned som forrige gang, men samtidig så tenker jeg at skjer det så gjør jo ikke det noe. Men hadde bare vært fint med en annen måned også. Barnet blir jo så klart like mye elsket samme hvilken måned det blir født i.

Noen andre her som har søsken som er født i samme måned?
Lillesøster har bursdag 16dager etter meg, hadde egentlig termin dagen etter min bursdag.

Vi har hatt mye voksenbursdager sammen, men vår egen dag helt i fred.
Det er såpass mange år i mellom oss også at det ikke har vært snakk om å feire barnebursdager sammen.

Tror jeg syns det var kjedelig å dele bursdagsfeiring et par år, bortsett fra det var det smertefritt :)

Tenker at om spiren sitter så det blir termin i samme måned så var det en grunn til det :p
 
Det er ca 3 uker mellom mine, og i hver sin måned. Men jeg har bursdag i samme måned som min søster (1 dag etter den andre) og jeg har aldri hatt problemer med det. Familieselskap ble holdt sammen, men det er jo bare fint.
 
Vi har to født i juni, med tre dagers mellomrom. Aldri tenkt over at det skal være et problem, og kan godt tenke meg enda et junibarn.
 
Mine har bursdag i samme måned(12 og 29). Det har vært veldig praktisk, både med feiring og arving av klær i forhold til årstider/størrelse :hungry:
 
Har 2 gutter som e født samme mnd. Eldste har 8årsdag den 27/7 og mellomste har 6årsdag den 29/7 :confused:
Også har gubben bursdag 30/7:banghead::woot::p


Mye kake i juli :D:woot::p
 
Jeg og samboeren min har smått begynt prøvingen på nr. 2. Jeg er litt der at jeg vil prøve å unngå å få termin i samme måned som forrige gang, men samtidig så tenker jeg at skjer det så gjør jo ikke det noe. Men hadde bare vært fint med en annen måned også. Barnet blir jo så klart like mye elsket samme hvilken måned det blir født i.

Noen andre her som har søsken som er født i samme måned?
Har ikke søsken i samme måned, men har bursdag i samme måned som kjæresten. Vi synes bare det er artig og skulle gjerne hatt en baby i samme måned som oss. Bursdagsmåned! Det er jo kjempegøy. Hvorfor skal man ha en hel måned hver? Man feirer jo kun dagen uansett, men med flere i samme måned blir jo hele måneden litt ekstra :D
 
Hvis jeg klarer å holde til termin, så blir det to augustbarn på oss, og det ser vi på som helt problemfritt. Ekstremt praktisk at begge er gutter og at vi har tatt vare på klær fra eldste.
 
Guttene våre har burste i sammen måned med 11 dagers mellomrom.
Ser ikke helt at det vil være noe problem
 
Jeg og samboeren min har smått begynt prøvingen på nr. 2. Jeg er litt der at jeg vil prøve å unngå å få termin i samme måned som forrige gang, men samtidig så tenker jeg at skjer det så gjør jo ikke det noe. Men hadde bare vært fint med en annen måned også. Barnet blir jo så klart like mye elsket samme hvilken måned det blir født i.

Noen andre her som har søsken som er født i samme måned?

Jeg har søster født rett før min bursdag, har alltid syntes det har vært stas, felles familiebursdag osv :) ❤️
 
Jeg har en bror som har bursdag ennuke etter meg:) har aldri vært noe problem i oppveksten:)

Hadde gjerne et samlet familieselskap og hver våre barneselskap
 
Har 2 gutter som er født i samme måned ja. På samme dag til og med, med 2 år forskjell. Og lillesøster har bursdag i måneden etterpå. Nå venter vi en liten med termin 6 dager etter guttene, og 14 dager før lillesøster. Blir spennende å se når baby velger å komme.
 
Har 2 gutter som er født i samme måned ja. På samme dag til og med, med 2 år forskjell. Og lillesøster har bursdag i måneden etterpå. Nå venter vi en liten med termin 6 dager etter guttene, og 14 dager før lillesøster. Blir spennende å se når baby velger å komme.

Blir det en felles familiebursdag for hele flokken da?
Hadde følt meg snytt for å stelle i stand selskaper da, men genialt for de som ikke liker å stelle så mye :p
 
Ja kjører felles famileselskap 1 søndag i advent (guttene har bursdag 24 november og lillesøster 14 desember). Så får de hver sin feiring med venner/klassen sin.
 
Back
Topp