Søkt barnehageplass?

Så bra! Skulle ønske vi hadde råd/anledning til det, for jeg synes det er mer passe alder enn å starte i barnehage når hun er rundt året. Men det går nok dessverre ikke for oss.
Ja, jeg vil ikke at hun skal begynne før. Men selvfølgelig, hadde vi ikke hatt råd og anledning til det så kunne vi jo ikke gjort annet. Men er veldig glad for at vi har funnet en så grei løsning som gjør at jeg får gå lenge hjemme med lille <3
 
Ja, mannen har veldig god lønn så med hans lønn og kontantstøtte klarer vi oss veldig bra. Og om jeg vil jobbe en kveld eller to i uken er det bare en bonus :) veldig grei ordning så får jeg vært lenge hjemme med lille gull <3
Høres helt fantastisk ut :) vi har ikke samme muligheten :(
 
Ja, søkte med en gang han fikk personnummer. Søkte da om plass fra august neste år i samme barnehage som søsken. Jeg skal ha noen måneder ulønnet permisjon. Hvorfor har dere ikke søkt dere som har svart det? Det er jo søknadsdatoen som bestemmer plassen i køen. Kan jo endre på søknaden i ettertid, men søknadsdatoen står seg.
Er det søknadsdatoen som bestemmer plassen hos dere?
Her har barna poeng her, etter alder, religion, bosted og funksjon.
 
Ja, søkte med en gang han fikk personnummer. Søkte da om plass fra august neste år i samme barnehage som søsken. Jeg skal ha noen måneder ulønnet permisjon. Hvorfor har dere ikke søkt dere som har svart det? Det er jo søknadsdatoen som bestemmer plassen i køen. Kan jo endre på søknaden i ettertid, men søknadsdatoen står seg.
Er det søknadsdatoen som bestemmer plassen hos dere?
Her har barna poeng her, etter alder, religion, bosted og funksjon.
 
Hvordan fungerer det systemet? Det hørtes rart ut
Vet ikke om det fungerer jeg for og si det sånn! Vi har familie bhg til eldste og hun har søsken og små barn som første prioritet, så hun har nektet å ta inn andre barn siden hun viste vi hadde søkt til minste frøkna, men kommunen prøver seg!
I fjor var det en hel gjeng som gikk sammen og klagde til kommunen siden alle flyktningene som hadde søkt bhg fikk plass og ikke di som egentlig hadde krav på det, da fikk di vite at di hadde mere poeng siden di trengte bhg mer. Derfor jeg vet at barna blir gitt poeng.
 
Hvordan fungerer det systemet? Det hørtes rart ut
Vet ikke om det fungerer jeg for og si det sånn! Vi har familie bhg til eldste og hun har søsken og små barn som første prioritet, så hun har nektet å ta inn andre barn siden hun viste vi hadde søkt til minste frøkna, men kommunen prøver seg!
I fjor var det en hel gjeng som gikk sammen og klagde til kommunen siden alle flyktningene som hadde søkt bhg fikk plass og ikke di som egentlig hadde krav på det, da fikk di vite at di hadde mere poeng siden di trengte bhg mer. Derfor jeg vet at barna blir gitt poeng.
 
Vet ikke om det fungerer jeg for og si det sånn! Vi har familie bhg til eldste og hun har søsken og små barn som første prioritet, så hun har nektet å ta inn andre barn siden hun viste vi hadde søkt til minste frøkna, men kommunen prøver seg!
I fjor var det en hel gjeng som gikk sammen og klagde til kommunen siden alle flyktningene som hadde søkt bhg fikk plass og ikke di som egentlig hadde krav på det, da fikk di vite at di hadde mere poeng siden di trengte bhg mer. Derfor jeg vet at barna blir gitt poeng.
Så de trenger det mer? Så vi andre har de der bare på gøy vi da? :p
 
Så de trenger det mer? Så vi andre har de der bare på gøy vi da? :p
Ja, de trenger trossalt å komme inn I miljøet!
Jeg syntes det er kjempe bra at flyktninger vil at barna skal være I bhg og lære norsk og norsk kultur, men er ingen som klarer å forstå hvorfor di er mere "vert"!
 
Så de trenger det mer? Så vi andre har de der bare på gøy vi da? :p
Ja, de trenger trossalt å komme inn I miljøet!
Jeg syntes det er kjempe bra at flyktninger vil at barna skal være I bhg og lære norsk og norsk kultur, men er ingen som klarer å forstå hvorfor di er mere "vert"!
 
Ja, de trenger trossalt å komme inn I miljøet!
Jeg syntes det er kjempe bra at flyktninger vil at barna skal være I bhg og lære norsk og norsk kultur, men er ingen som klarer å forstå hvorfor di er mere "vert"!
Enig i at det er bra de vil det. Men det burde ikke gi mer poeng. Slikt system virker diskriminerende synes jeg
 
Er det søknadsdatoen som bestemmer plassen hos dere?
Her har barna poeng her, etter alder, religion, bosted og funksjon.
Her på Voss syns jeg å huske at man må krysse av for om man søker prioritert plass etter loven. Dette vil si barn med nedsatt funksjonsevne og barn som det er fattet vedtak om etter lov av barnevernstenesta. Dernest prioriteres først barn fra barnehager som blir lagt ned, barn som har søsken i samme barnehage og så tildeling av plass etter søknadsdato. Noen barnehager har noen få bedriftsplasser også, men dette er ikke mange. Ingenting spesielt om flyktninger her, med mindre de har vedtak fra barnevernet. Så flertallet av plasser deles ut etter søknadsdato.
 
Vi har ikke søkt ennå. Bytter barnehage på mellomste fra august og vil se ann hva vi syns om bhg før vi ser om vi ønsker å søke lillesøster til den bhg. Trenger plass fra slutten av mai 2016, men regner ikke med at vi får før fra august.
 
Ja, søkte med en gang han fikk personnummer. Søkte da om plass fra august neste år i samme barnehage som søsken. Jeg skal ha noen måneder ulønnet permisjon. Hvorfor har dere ikke søkt dere som har svart det? Det er jo søknadsdatoen som bestemmer plassen i køen. Kan jo endre på søknaden i ettertid, men søknadsdatoen står seg.
Samme her. Søkte så fort vi fikk personnummer, søkte han inn fra august 2016 :D er greit å være fremmerst i køen.
 
Da har jeg fått slengt inn en søknad her også. Har søkt fra 1. februar, men håper å kunne ta litt ulønnet perm og at samboer tar sin perm sammenhengende og ikke ėn dag i uka (som hans arb.giver har foreslått), for da trenger hun ikke begynne før over påske/starten av april.

Men jeg blir jo "gal" av samboer som aldri får bestemt seg for når/hvordan ha vil ta ut pappaperm og får tatt en prat med sin arbeidsgiver. Jeg må jo snart få sagt i fra til min arb.giver hvordan jeg ønsker å gjøre det med ferie og ulønnet perm, men får jo ikke gjort det før jeg vet når han skal ha perm.
 
Har ikke søkt enda. Planen er at hun ikke skal begynne i bhg før høsten 2016
 
Har ikke søkt enda. Planen er at hun ikke skal begynne i bhg før høsten 2016
Det skader jo ikke søke likevel, med mindre du bor et sted der det er overskudd av barnehageplasser i den barnehagen du vil ha ;)
 
Back
Topp