Søknad til nav

I teorien ja, men husk at du ikke får penger fra nav den mnd du skal ha ferie. Så sett den gjerne til en mnd der arbeidsgiver skal betale ut feriepenger :-)
Men arbeidsgiver som gir meg lønn og de får tilbake fra nav. Da er det vel det samme eller?

Nav tilbakebetaler til arbeidsgiver når det gjelder permisjon, ikke når det er snakk om ferie :)
Nei det skjønner jeg, men hvis jeg tar ferie i feks sep så får jeg jo vanlig lønn som vanlig... Har jo opparbeidet meg ferien

Nei det skjønner jeg, men hvis jeg tar ferie i feks sep så får jeg jo vanlig lønn som vanlig... Har jo opparbeidet meg ferien
Nettopp det som er greia, om du tar ferie på den tiden, og det står i papirene dine selvfølgelig at det er ferie, så dekker ikke nav den lønningen du får av arb giver. Såvidt jeg har skjønt det ;-)

Nettopp det som er greia, om du tar ferie på den tiden, og det står i papirene dine selvfølgelig at det er ferie, så dekker ikke nav den lønningen du får av arb giver. Såvidt jeg har skjønt det ;-)
Men om jeg tar ferie nå fra jobb, så får jeg lønn slutten av mnd som normalt uansett det jeg mener. Det er jo fordi jeg har betalt ferie.

Jeg fikk beskjed om å sende ny terminbekreftelse i dag. Jeg var 26+5 på den forrige bekreftelsen, det holdt ikke.

Ifølge min jordmor så SKAL det stå 27+ et eller annet på bekreftelsen :)

Det stemmer nok det, legen trodde det var uke 26 som gjaldt og jeg var litt for dårlig på å dobbeltsjekke. Leste gjennom papirene på nytt når jeg fikk beskjeden, og så det jo da :) Men han (legen) ble ganske oppgitt over at de to dagene hadde noe å si.

Nett :) Det er lettest! Da kommer liksom datoene opp automatisk, så man ser fort om det blir feil eller ikke.

Ferien får man inn ved å lage et opphold :) feks at man hopper over juli-måneden. Da kommer det opp melding om det dette oppholdet, og man må krysse av på hvorfor det er opphold. Ene alternativet er "pga lovbestemt ferie" :)

Det stemmer nok det, legen trodde det var uke 26 som gjaldt og jeg var litt for dårlig på å dobbeltsjekke. Leste gjennom papirene på nytt når jeg fikk beskjeden, og så det jo da :) Men han (legen) ble ganske oppgitt over at de to dagene hadde noe å si.
Ja, de er riiiiiimelig sære siden de sender avslag hva gjelder to dager! Huff...

Legen min skrev ikke noe ukenr på bekreftelsen, bare bekreftet termin 31.mai. Sykt at de er så firkanta, og 2 dager skal ha noe å si!! Blir vell å få den i retur jeg også da, når jeg "bare" er 26+4 i dag, og legen ikke har skrevet ukenr...

Legen min skrev ikke noe ukenr på bekreftelsen, bare bekreftet termin 31.mai. Sykt at de er så firkanta, og 2 dager skal ha noe å si!! Blir vell å få den i retur jeg også da, når jeg "bare" er 26+4 i dag, og legen ikke har skrevet ukenr...
Må det stå ukenummer altså?? Fikk min bekreftelse i går. Da var jeg 28+6, altså godt innafor, men jm skrev ikke noe ukenummer... Det så ut som hun bare bruke en mal de hadde. Og de sender vel ut ganske mange ila. et år vil jeg tro :) Håper det holder :p

En annen ting som forvirret meg litt var at man måtte laste opp 3 vedlegg, ett for ferie, ett for termin og ett for inntekter. Trodde den feriebekreftelsen var det samme som inntektsskjemaet. Jeg spurte på NAV Chat, og det var visst greit å bare laste opp inntektsskjemaet på begge postene så lenge ferien var oppført der ;) Til opplysning hvis noen lurte :)

Jeg fikk bare bekreftelse på termindato. Vil tro NAV bruker en kalkulator for å sjekke om det er en tidsmessig riktig bekreftelse eller om den er for tidlig.

Fikk også kun bekreftelse på termin, uten uke på. Men det skal holde det vil jeg tro, det gjorde det sist [emoji5]️

Har ikke sendt inn jeg heller, da jeg tydeligvis ikke hadde bekreftelse på graviditet fra riktig tid, så måtte få ny. Men ser nå at det er 12 ukers behandlingstid i mott fylke, og nå er det ca 11 uker igjen til fødsel. Kan jeg virkelig risikere og miste ei uke da? Bruker de så lang tid?

Har ikke sendt inn jeg heller, da jeg tydeligvis ikke hadde bekreftelse på graviditet fra riktig tid, så måtte få ny. Men ser nå at det er 12 ukers behandlingstid i mott fylke, og nå er det ca 11 uker igjen til fødsel. Kan jeg virkelig risikere og miste ei uke da? Bruker de så lang tid?

Jeg også var bekymret for at min permisjon begynte om 10 uker og det er 12 uker behandlingstid her. Jm sa at jeg måtte bare slappe av, det var ingenting å stresse med. Har ikke fått svar enda da, men kun et par uker siden jeg sendte inn :) bor forøvrig i Trondheim. Tror heller ikke du mister noen uker, man kan vel søke om foreldrepenger frem til barnet er 3 mnd uten at man går glipp av noe? Men utbetalingen vil jo kanskje kunne bli forsinket...

Back
Topp