Søknad til nav

ønskeråblimammatil4

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Når dere fyller ut søknaden til nav om foreldrepenger, sender dere på nett eller papirform?
Også lurte jeg på hvis man skal ta ferie 4 uker, Og utsette permisjonen med ferie. hvor skriver man dette i søknaden? Jeg finner ikke dette på søknaden på nett? Skal jeg ikke huke av noe om ferien på den eller er det et annet skjema jeg må ha i tillegg bare?

Når dere fyller ut søknaden til nav om foreldrepenger, sender dere på nett eller papirform?
Også lurte jeg på hvis man skal ta ferie 4 uker, Og utsette permisjonen med ferie. hvor skriver man dette i søknaden? Jeg finner ikke dette på søknaden på nett? Skal jeg ikke huke av noe om ferien på den eller er det et annet skjema jeg må ha i tillegg bare?
Jeg fylte ut på nett. Da jeg var ferdig fikk jeg mulighet til å printe søknaden; den skulle lønnsansvarlig på jobben min ha. Så vidt jeg husker søkte jeg ikke til nav om erstatningsferien fra 2017; det er en avtale med arbeidsgiver.
Så etter å ha fylt ut nettsøknad og printa den, gikk jeg til jobben min, fylte ut permisjonssøknad sånn som vi pleier å gjøre det der, og søkte da både om permisjon i den tida jeg hadde søkt til nav, pluss erstatningsferien fra i år.
Forståelig?

Når jeg søkte på nett så ble det et "tomrom" i permisjonen. Da ble jeg nødt til å sette kryss hvorfor jeg skulle ha opphold i foreldrepenger- der var ferie en mulighet. Så alt skal være innlagt i søknaden elektronisk. Syns det var oversiktlig og enkelt å søke på nett :)

Om du vil utsette/ha opphold i permisjonen eller gradering må du egentlig sende et eget skjema i tillegg, og da sende det i papirform. Du får beskjed om det før du starter den elektroniske søknaden. Det enkleste er vel å ta permisjonen og ferie til slutt, da slipper du det styret. Fungerte bra med den elektroniske søknaden syntes jeg :-)

Når jeg søkte på nett så ble det et "tomrom" i permisjonen. Da ble jeg nødt til å sette kryss hvorfor jeg skulle ha opphold i foreldrepenger- der var ferie en mulighet. Så alt skal være innlagt i søknaden elektronisk. Syns det var oversiktlig og enkelt å søke på nett :)
Stemmer! Jeg glemte å skrive at jeg valgte å ta ferien etter fullgått permisjon.

Jeg skal søke denne uken :) må man også sende inn bekreftelse på at man er i uke 26? Jeg er 26+2 i dag :)

Supert :) men må man bestille time? Vil det være mulig å ta kontakt med helsestasjonen hvor jordmor er?
Jeg ventet til jeg likevel skulle på kontroll i uke 28. Men jeg antar du kan ringe helsestasjonen og be om å få tilsendt en slik bekreftelse. Det er forresten mulig du bør vente en uke. Det står litt ulikt på nav sine sider; 26 uker et sted og 27 uker et annet sted. Kanskje det betyr at de mener 26 fullgåtte uker, eller i uke 27. Jeg vet ikke, men dersom du ikke har det travelt ville jeg ventet til uke 27 for sikkerhets skyld. Leste at ei anna på forumet her fikk avslag (eller beskjed om å sende inn bekreftelsen på nytt) fordi hun sendte inn for tidlig.

Supert :) men må man bestille time? Vil det være mulig å ta kontakt med helsestasjonen hvor jordmor er?
Du kan sikkert bare ringe legekontoret og dra innom å hente, men ville ventet en ukes til du er ferdig med uke 26
Jeg ventet til jeg likevel skulle på kontroll i uke 28. Men jeg antar du kan ringe helsestasjonen og be om å få tilsendt en slik bekreftelse. Det er forresten mulig du bør vente en uke. Det står litt ulikt på nav sine sider; 26 uker et sted og 27 uker et annet sted. Kanskje det betyr at de mener 26 fullgåtte uker, eller i uke 27. Jeg vet ikke, men dersom du ikke har det travelt ville jeg ventet til uke 27 for sikkerhets skyld. Leste at ei anna på forumet her fikk avslag (eller beskjed om å sende inn bekreftelsen på nytt) fordi hun sendte inn for tidlig.
Samme her. Tror jeg fikk min i uke 29 for da hadde jeg jordmortime uansett.

Du kan sikkert bare ringe legekontoret og dra innom å hente, men ville ventet en ukes til du er ferdig med uke 26

Samme her. Tror jeg fikk min i uke 29 for da hadde jeg jordmortime uansett.

Ok, da venter jeg litt til Takk for svar!

Jeg søkte på nett og fylte inn når jeg skal ha ferie. Arbeidsgiver fylte også inn dette i skjemaet som var vedlagt :)

Jeg sendte inn søknaden i dag elektronisk (uke 29+1). Jeg har ikke fått bekreftelse på at jeg har lovfestet ferie i juli, så dette må jeg ettersende elektronisk etter vinterferien. Jeg kjenner at jeg begynner å stresse litt ettersom det er oppgitt 12 ukers behandlingstid i fylket hvor jeg bor. Antar at det ikke tar så lang tid men..

Jeg synes forresten det var relativt enkelt å fylle ut søknaden elektronisk. Mer plunder da jeg søkte på papir i 2012.

Det blir vel egentlig det samme hvilken mnd man setter ferien i eller har dere gruble ut noe lurt med den?

Ja det var enkelt ble bare litt plunder med hvor jeg skulle putte inn ferien men fant det ut tilslutt :)

Det blir vel egentlig det samme hvilken mnd man setter ferien i eller har dere gruble ut noe lurt med den?

Jeg sendte faktisk Mail til arbeidsgiver nå ang det. Nå jobber jeg riktignok i Adecco, så for deres del så er det vel akkuratt det samme. Men jeg vet ikke om jeg har jobbet meg opp til rett på ferie i år eller ikke en gang [emoji14]

Uansett blir jeg å ta ulønnet perm de ukene som er til overs vi ikke har ferie da. Pluss mannen skal prøve å få overføre en del av sin ferie i år til han skal ha sin permisjon neste år så han kan være hjemme litt flere uker også.

Jeg sendte inn søknaden i dag elektronisk (uke 29+1). Jeg har ikke fått bekreftelse på at jeg har lovfestet ferie i juli, så dette må jeg ettersende elektronisk etter vinterferien. Jeg kjenner at jeg begynner å stresse litt ettersom det er oppgitt 12 ukers behandlingstid i fylket hvor jeg bor. Antar at det ikke tar så lang tid men..

Jeg synes forresten det var relativt enkelt å fylle ut søknaden elektronisk. Mer plunder da jeg søkte på papir i 2012.
Hvor må man få bekreftelse på dette fra? Det er jo opplyst i det inntektsopplysningsskjemaet som arb.giver underskriver. Må man ha mer enn dette?

Hvor må man få bekreftelse på dette fra? Det er jo opplyst i det inntektsopplysningsskjemaet som arb.giver underskriver. Må man ha mer enn dette?

Slik jeg forstod det i det elektroniske skjemaet var det tilstrekkelig at arbeidsgiver bekrefter ferien i inntektsopplysningsskjemaet :)

Back
Topp