Okei, da satser jeg på detSlik jeg forstod det i det elektroniske skjemaet var det tilstrekkelig at arbeidsgiver bekrefter ferien i inntektsopplysningsskjemaet![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Okei, da satser jeg på detSlik jeg forstod det i det elektroniske skjemaet var det tilstrekkelig at arbeidsgiver bekrefter ferien i inntektsopplysningsskjemaet![]()
Men arbeidsgiver som gir meg lønn og de får tilbake fra nav. Da er det vel det samme eller?I teorien ja, men husk at du ikke får penger fra nav den mnd du skal ha ferie. Så sett den gjerne til en mnd der arbeidsgiver skal betale ut feriepenger![]()
Nav tilbakebetaler til arbeidsgiver når det gjelder permisjon, ikke når det er snakk om ferieMen arbeidsgiver som gir meg lønn og de får tilbake fra nav. Da er det vel det samme eller?
Nei det skjønner jeg, men hvis jeg tar ferie i feks sep så får jeg jo vanlig lønn som vanlig... Har jo opparbeidet meg ferienNav tilbakebetaler til arbeidsgiver når det gjelder permisjon, ikke når det er snakk om ferie![]()
Nettopp det som er greia, om du tar ferie på den tiden, og det står i papirene dine selvfølgelig at det er ferie, så dekker ikke nav den lønningen du får av arb giver. Såvidt jeg har skjønt det ;-)Nei det skjønner jeg, men hvis jeg tar ferie i feks sep så får jeg jo vanlig lønn som vanlig... Har jo opparbeidet meg ferien
Men om jeg tar ferie nå fra jobb, så får jeg lønn slutten av mnd som normalt uansett det jeg mener. Det er jo fordi jeg har betalt ferie.Nettopp det som er greia, om du tar ferie på den tiden, og det står i papirene dine selvfølgelig at det er ferie, så dekker ikke nav den lønningen du får av arb giver. Såvidt jeg har skjønt det ;-)
Ifølge min jordmor så SKAL det stå 27+ et eller annet på bekreftelsenJeg fikk beskjed om å sende ny terminbekreftelse i dag. Jeg var 26+5 på den forrige bekreftelsen, det holdt ikke.
Ifølge min jordmor så SKAL det stå 27+ et eller annet på bekreftelsen![]()
Ja, de er riiiiiimelig sære siden de sender avslag hva gjelder to dager! Huff...Det stemmer nok det, legen trodde det var uke 26 som gjaldt og jeg var litt for dårlig på å dobbeltsjekke. Leste gjennom papirene på nytt når jeg fikk beskjeden, og så det jo daMen han (legen) ble ganske oppgitt over at de to dagene hadde noe å si.
Må det stå ukenummer altså?? Fikk min bekreftelse i går. Da var jeg 28+6, altså godt innafor, men jm skrev ikke noe ukenummer... Det så ut som hun bare bruke en mal de hadde. Og de sender vel ut ganske mange ila. et år vil jeg troLegen min skrev ikke noe ukenr på bekreftelsen, bare bekreftet termin 31.mai. Sykt at de er så firkanta, og 2 dager skal ha noe å si!! Blir vell å få den i retur jeg også da, når jeg "bare" er 26+4 i dag, og legen ikke har skrevet ukenr...
Har ikke begynt på søknad enda..litt treig kanskje
Har ikke begynt på søknad enda..litt treig kanskje
Ikke jeg heller! [emoji5][emoji847]
Har ikke sendt inn jeg heller, da jeg tydeligvis ikke hadde bekreftelse på graviditet fra riktig tid, så måtte få ny. Men ser nå at det er 12 ukers behandlingstid i mott fylke, og nå er det ca 11 uker igjen til fødsel. Kan jeg virkelig risikere og miste ei uke da? Bruker de så lang tid?