Så vanskelig å holde graviditeten hemmelig!

Jeg har fortalt det til to venninner allerede. Kommer neppe til å fortelle til flere før det er mer sikkert i uke 12 og vi har vært på TUL. Hvis jeg ender opp med å miste, kommer de to venninnene til å få vite om det uansett. Det er ikke sannsynlig at jeg forteller om en SA til hele slekten og nabolaget, så derfor venter jeg med å annonsere graviditeten.
 
Jeg har ikke noe imot å si det etter tul (uke 7), men jeg vil vente til det selv. Da vet jeg litt mer om dette går bra. Nå har vi delt det med de vi har feriert med, fordi det er lettere, og fordi jeg ville si det ansikt til ansikt til mine foreldre og søsken. Vi må reise ganske langt for å treffe de og de bor på ulike steder i landet, så da var det bedre at de fikk vite det tidlig.
 
Mine foreldre vet det, men kommer til å vente med å si det til andre. Jeg syntes det går bra å holde på hemmeligheten, og det bruker vanligvis mannen også å gjøre, men her om dagen holdt han på å røpe seg til en kompis. Ikke at det hadde gjort noe, men er jo greit at nærmeste familie får vite det først, før ryktene sprer seg.
 
Vi ombestemte oss plutselig :hilarious: vi valgte å si det til svigermor igår pga kun meg og mamma reiser på camping sammen imorgen og jeg er ikke helt i form pga kvalme og trøtthet. Da er det lettere å si det og få forståelse. Svigermor ble så glad at tårene trillte :Heartred imorgen forteller jeg mamma det. Og resten av familie og venner venter vi med til uke 12
 
Jeg holdt på å forsnakke meg da jwg snakka med mamma på telefonen nå nettopp. Snakka om søstra mi som har termin i disse dager og om bhg-plass og sånn, og så spurte ho om når "siste frist for å føde" for å få bhg-plass neste år er. Og da jeg hadde svart på det, så fortsatte jeg med: "så for oss, da, så blir det jo skikkelig dumt". Men trooor jeg klarte å redde det i land ved å korrigere til å snakke om da vi fødte dattera vår i desember for halvanna år sida og snakke om en kollega som fikk i mars i fjor :facepalm::hilarious:

Men formen min er skikkelig dårlig for tida, og vi venter mye besøk de neste ukene. Både av min familie og samboerens familie. Så om ikke formen bedrer seg, spørs det om vi ikke må si det før likevel. Mamma og pappa kommer nemlig allerede neste helg, og etter det er det besøk hver uke :inpain:
 
Kun mine foreldre og svigermor som vet. Andre får ikke vite noe før vi er klar for det, og det vet vi ikke når blir så..
 
Jeg har fortalt det til flere, både venner og familie. Tenker å vente med resten etter tul i uke 12. Jeg er ganske uggen så jeg orker ikke å prøve å skjule det for de som er rundt meg.
 
Jeg holder det ikke hemmelig. Har sagt det til nesten alle i familien, inkludert datteren min på fire, som deler det med alle og enhver. Sa det til sjefen min i går også, for jeg er så kvalm og sliten. Jeg syns hemmelighold er helt grusomt, og har heller lyst til å dele det hvis jeg mister enn å gå rundt å være alene om en slik sorg.
 
Vi har fortalte det til noen, men ikke alle. Mest fordi sist gang så var ikke folk så glad på våre vegne så har ikke vært så fristende å dele det med hvem som helst..
 
Vi har fortalt det til våre nærmeste, og jeg syns det bare er fint at de gleder seg med oss i lang tid ❤️
 
Vi har lyst å vente med å fortelle familie til uke 12. Men jeg har fått ganske avslørende mage allerede:sorry:
 
Vi har fortalte det til noen, men ikke alle. Mest fordi sist gang så var ikke folk så glad på våre vegne så har ikke vært så fristende å dele det med hvem som helst..
Er det mulig å ikke være glad på andres vegne da..? Hva sa de? Drittfolk ;)
 
Er det mulig å ikke være glad på andres vegne da..? Hva sa de? Drittfolk ;)

sånn er det med familie noen ganger. Det var ikke noe de spesifikt de sa, de var nok bare ikke enig i livsvalget mitt av partner og det å få barn. Istedenfor ååå gratulerer! Så var det mere ehh, okei. Litt vanskelig å forklare over nett:smiley-ashamed004
 
Vi har lyst å vente med å fortelle familie til uke 12. Men jeg har fått ganske avslørende mage allerede:sorry:

Synes også magen begynner å bli avslørende.. Synes det er verst mtp jobb. Det eneste som skjuler det er stramme jeans, men det er jo skrekkelig ubehagelig nå :dead:
 
Synes også magen begynner å bli avslørende.. Synes det er verst mtp jobb. Det eneste som skjuler det er stramme jeans, men det er jo skrekkelig ubehagelig nå :dead:
Ja det forstår jeg er ubehagelig :dead:
Jeg jobber på kontor, så her går det i joggebukse :hilarious::hilarious:
 
sånn er det med familie noen ganger. Det var ikke noe de spesifikt de sa, de var nok bare ikke enig i livsvalget mitt av partner og det å få barn. Istedenfor ååå gratulerer! Så var det mere ehh, okei. Litt vanskelig å forklare over nett:smiley-ashamed004
Blås i de og nyt graviditeten! Det er ikke alle som er så flinke å være så positive for andre, dessverre.
 
Blås i de og nyt graviditeten! Det er ikke alle som er så flinke å være så positive for andre, dessverre.

Det skal vi( spesielt etter at kvalmen har gitt seg). Sønnen vår gleder seg jo så mye, og det var det viktigste for oss!
 
Vi har fortalt det til familie, synes det er fint å kunne dele både glede og evt sorg med nokon.
 
Back
Topp