Så vanskelig å holde graviditeten hemmelig!

Fredslilje

Glad i forumet
Oktobergull 2022
Merket det godt i dag, første dag på jobb etter ferien, det er så vanskelig å ikke si noe til kollegaene mine! Og til mamma, pappa, besteforeldre, svigers og sønnen min, haha!
Vi er mye sammen med familiene våre, middag sammen minst en gang i uka og besøk utenom det.

Andre som sliter med å ikke fortelle? :D

Har fortalt 4 venninner, hun ene fordi hun fortalte at hun er gravid selv:Heartred
 
Jeg har på en måte lyst til å fortelle alle rundt meg, men på en annen måte har jeg bare lyst til at ting er «vanlig» en liten stund til;)

Vi forteller nærmeste familie nå i løpet av juli tenker jeg, og noen nærme venner som også skal ha baby! Og så har jeg noen venninner jeg måtte lufte litt til når jeg hadde positiv test:hilarious:
 
Hehe ja, jeg merker det er vanskelig å ikke si noe til noen, vi skal vente til uke 12 med å fortelle det til famillie og venner :Heartred har fortalt det til kun 2 venninner.
 
Vi fortalte foreldrene våre og barna idag. Vanskelig og holde skjult når vi er på ferie og formen ikke er på topp. For en herlig reaksjon :Heartred:Heartred var på tul sist uke, så krysser fingrene for at alt går bra. 7+0:Heartred
 
Vi fortalte foreldrene våre og barna idag. Vanskelig og holde skjult når vi er på ferie og formen ikke er på topp. For en herlig reaksjon :Heartred:Heartred var på tul sist uke, så krysser fingrene for at alt går bra. 7+0:Heartred

Da er vi like langt på vei!❤
Barnet mitt skal på ferie med faren i to uker fra fredag, tenker vi forteller han når jeg har vært på kontroll uken etter at han kommer hjem.
 
Skjønner hva du mener! Har også første uke tilbake på jobb etter ferien og dette er jo alt jeg tenker på, så vanskelig å holde tett! :hilarious: Vi har fortalt det til foreldrene våre, så har flere å snakke med slik at jeg ikke prater hull i hodet på mannen :p Gleder meg til å fortelle det til venninner om en måneds tid! :D
 
Jeg har fortalt til maaaange. Plager meg ikke et sekund. All familie vet. Om jeg mister, får jeg en jobb med å Oppdatere folk, men det får bare være.
 
Jeg har fortalt til maaaange. Plager meg ikke et sekund. All familie vet. Om jeg mister, får jeg en jobb med å Oppdatere folk, men det får bare være.[/QUOTE
Så herlig :happy:
Det er jo så deilig å få sagt det. Vi hadde sagt det tidlig sist vi mistet, sendte bare en felles sms med info at det dessverre ikke gikk bra denne gangen. Fikk så mye støtte og forståelse. Masse kjærlighet uansett utfall.
 
Vi har sagt det til en del, nærmeste venner og familie. Gleder meg veldig til å fortelle til enda flere. Vi har vært veldig åpne om at vi er i prøveprosess tidligere, siden vi må ha hjelp (2 damer). Men vi har også sagt at vi har hatt corona pause, så mange som tror vi har det fortsatt.
Merker jeg unngår å møte folk jeg vet ville blitt vanskelig å holde tett til. Skal på u.l. igjen neste fredag, da er jeg 9+1, da tenkte vi å fortelle til venner.
I midten av august skal vi i familiebursdag så da får oldeforeldre og tantebarna vite (de venter veldig på at tante skal få baby i magen).
 
Det er ikke lett og det er lenge igjen.:: Jeg er nå ca uke 6. Har sagt det til mamma. Hun er min største støtte i dette. Har også sagt det til noen gode venner jeg stoler på, men for andre venner sliter jeg med å unngå fester og hytteturer uten å skape dårlig stemning. Synes det er vanskeligst, men jeg er i dårlig form og kjenner på at jeg ikke vil annonsere det i hele vennegjengen helt ennå. Og på en måte enklere å fortelle venner med barn, eller barnetanker selv. Jeg kommer ikke til å si noe på jobb før tidligst 12 uke. Kanskje senere om mulig. Synes det er vanskelig å unngå fortelle om graviditeten og fortsatt møtes. Det er jo typisk med en drink på hverdagene i ferien og også mer aktivitet som formen ikke tillater. Tar gjerne imot tips :)
 
Mange vet at vi prøver, så til de har jeg sagt at jeg ikke drikker nå mens vi prøver hvis de har spurt, evt har kjæresten drukket og jeg kjørt


Litt der vi også er, jeg vil fortelle mens han vil vente til etter uke 12 :) Mtp 9-åringen er det jo best å vente, men så vanskelig!
Ja:facepalm:altså, ikke slle jeg hil fortelle. Men nærmeste familie og venner kunne vært godt:happy:
 
Ja:facepalm:altså, ikke slle jeg hil fortelle. Men nærmeste familie og venner kunne vært godt:happy:

Jeg fikk lov å si det til to venninner, også har jeg sagt det til 2 til da, huff!
Gleder meg til å fortelle familien! Særlig bestemoren min som er 83 og har så lyst på flere oldebarn :)
 
Vi har fortalt det til nære venner og familie, pluss sjefen min i dag. Måtte inn å spørre pent om jeg kunne komme tilbake i 100% stilling istede for den avtalte 64% (jeg er i ulønna nå). Får sannsynligvis ikke jobbe sørlig lenge, så å få full lønn betyr mye for oss økonomisk senere når sykemelding og permisjonspenger skal kalkuleres.

personlig ser jeg ikke helt problemet med å dele det, om man har lyst❤️
 
Innimellom synes jeg det kan være vanskelig! Men med dette svangerskapet synes jeg det er mye enklere å holde det skjult faktisk... Vi sa det i uke 5 første gangen, og har lyst til å prøve å holde det hemmelig så lenge vi klarer denne gangen.. Litt hyggelig at det er en ting bare jeg og samboer vet:happy:
 
Vi har delt det med de vi har feriert med. Nå har vi ivf, og noen (mine søstre) visste om prosessen så det var naturlig å dele det med de. Og når vi er på ferie med folk, så lurer de jo litt når jeg hele tiden er trøtt, drikker mye mindre kaffi enn før og ikke skal ha vin... Da er det bedre å være ærlig.
 
Merker også at det er vanskelig, man vil jo rope det høyt til alle, men samtidig holde det hemmelig :p har nettopp vært en uke sammen med svigers og det hadde definitivt vært lettere om de visste om det. Men vil ikke dele med noen før TUL. Har ei venninne som vet, hun har vært en god støttespiller hele prøvetiden også :happy:
 
Hadde besøk av mamma og svigermor i går... holdt på å sprekke nyheten :hilarious::hilarious: men vil vente litt lengre
 
Back
Topp