Førstegangsmamma2020
Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Julistrålene 2025 ♡
Snøkrystallene2021❄️
Februarbarna 2023
Gratulerer så mye med ny leilighetB2 - 25+0
Babyen har øyevipper og begynner å åpne øynene!30-35 cm lang nå. Jeg har gått opp 0,6 kg på ei uke, og det syns godt på magen!
Forrige uke var jeg ikke emosjonell, men denne uka kom det tilbake i full force, har blitt en del tårer igjenOg jeg hadde rett forrige uke, etter jeg ble kvitt den siste kvisen, har jeg nå vært helt kvisefri!
Tok bare 20 uker
Tror ikke jeg har vært kvalm heller. Til gjengjeld har andre ting tatt seg opp / blitt verre: utflod, trøtthet, bekkenet, ryggen, hemoroider, kynnere og fosterbevegelser. Kanskje luft i magen også. Men det går greit
Var hos jordmor på tirsdag, alt var fint, SF målet var likt som i samme uke sist. Tok kikhostevaksine, som jeg faktisk ble øm i armen av i flere dager. Mannen var med, og vi pratet om forrige fødsel og litt om hva som kan gjøres neste gang, i hele 1 time og 20 min. Har en samtale med jordmor på sykehuset på onsdag, har vært veldig spent på den siden forrige gang jeg var hos jordmor. Håper jeg får vite hva de kan gjøre for meg.
Fredag hadde jeg vekstkontroll, der baby ble målt til 834g. Kjønnet var godt synlig, så null tvil om at vi har fått vite riktig!En ting vi fant ut er at morkaken min er tykkere på ene siden, og tynnere på den andre siden (den ligger øverst), men navlesnoren er festet i midten, så det var visst ok.
I går tok vi over den nye leiligheten vårDe vi kjøpte av er superhyggelige! De hadde med seg sine to barn, som lekte med datteren vår mens vi gjorde de praktiske tingene
Vi kjøpte ei køyeseng (m ekstra seng i skuff under) av dem, også fikk vi to poser med babyutstyr, som sterilisator, manuell pumpe, flasker m.m.!
Gleder meg til å komme mer på plass der borte, føles ikke så ekte ennå
![]()

Og jeg hadde rett forrige uke, etter jeg ble kvitt den siste kvisen, har jeg nå vært helt kvisefri!
Tok bare 20 uker
Tror ikke jeg har vært kvalm heller. Til gjengjeld har andre ting tatt seg opp / blitt verre: utflod, trøtthet, bekkenet, ryggen, hemoroider, kynnere og fosterbevegelser. Kanskje luft i magen også. Men det går greit 
En ting vi fant ut er at morkaken min er tykkere på ene siden, og tynnere på den andre siden (den ligger øverst), men navlesnoren er festet i midten, så det var visst ok.
De vi kjøpte av er superhyggelige! De hadde med seg sine to barn, som lekte med datteren vår mens vi gjorde de praktiske tingene
Gleder meg til å komme mer på plass der borte, føles ikke så ekte ennå
Syns jeg har blitt mer sulten enn i det siste. Er fortsatt en del utflod, men mindre enn forrige uke. Trøtt og sliten, det kan også være fordi jeg har vært alene hjemme med 2-åringen flere dager. Har likevel klart å pakke en del flytteesker og gjøre husarbeid! 
Kanskje mer utflod også. Har vært litt trøtt, sliter med å sovne for tiden (vanlig for meg, men har gjerne vært lettere for meg å sovne som gravid). Mindre sulten da, men tror jeg får i meg nok mat likevel, for jeg går jo opp i vekt. Bekkenet og korsryggen har ikke vært særlig happy, men er vanskelig å ta det mer med ro.
). Engangsstønaden har kommet, så det hjelper jo. Har nesten alt til baby (og storesøster) nå
Alle andre målinger var også bra, inkl. blodprosent på 11,5. Vi tror begge at baby ligger på tvers, jeg er fornøyd med det fordi jeg får puste 
Nyter at vi fortsatt kan ligge og kose uforstyrret
Magen har vært litt varierende, fordøyelsen er for det meste treigere, men noen ganger må jeg gjøre nr 2 ofte, da blir ikke hemoroidene glade
Utfloden har også variert veldig. Har hatt én kvise, det er en stund siden nå 
Hun fikk mange klemmer og gaver fra både ansatte og venner, så jeg klarte jo ikke å holde meg og gråt
De ansatte begynte også å gråte da, så jeg følte meg litt bedre
Datteren min gråt for noen småting, og de sa at hun har vært sånn de siste par dagene, så de tror nok at hun skjønner greia. Vi har forberedt henne godt på flytting, men var usikker på hvor mye hun forsto med å slutte i bhg, at hun aldri skal dit eller se alle der igjen. Hun vet at vi prøver å finne en ny bhg til henne da! Håper på å høre noe snart, hadde vært så fint å få en plass etter nyttår, da kunne vi kanskje også besøkt ila desember.
Likevel klar for en helt ny hverdag!