Rumpesalve?

ME_89

Forelsket i forumet
Februarlykke 2015
Noen som har noen erfaring med utslett på stumpen til de små og som kan anbefale en salve/krem? Det er ganske rødt også :(

Har bare brukt zinksalve hittil, men han har heller ikke hatt utslett før nå.

Inotyol! Husk å vask godt og tørk før du påfører. Bør også vaskes ordentlig bort ett par ganger om dagen slik at bakterier ikke får ligge å godgjøre seg. Vask med engangskluter dyppet i vann og babyolje.
La stumpen ligge i friskluft så ofte som mulig.
Dette funker som bare det for oss og utslett blir borte på ett blunk!

Det viktigste for å unngå såre rumper er å tørke over med en tørr mesoft, slik at alt er tørt før en tar på bleie. Viktig å tørke godt inni alle valker også. Hvis det blir utslett og du bruker våtservietter, så kan det hende han reagerer på de.

Aloe lips :) egentlig en lepomade fra forever living, men fungerer kjempebra på såre rumper!

Dropp sinksalve!! Fikk du apotek-1 babyboksen? Oppi den var en prøve på en salve som heter eucerin aquaphor - den er fantastisk!! Her var hun knallrød i stumpen, så smurte jeg henne med den, og hun var bra dagen etter.

Jeg syns den er mye bedre enn inotyol - den er så feit at det er umulig å vaske bort.. Dessuten stinker den. Eucerin-salven er nesten som vaselin - trenger derfor ikke vaske den bort, og den hindrer bæsj i å sette seg fast(om natten f.eks).. Om du ikke har fått den i gratis-boks så anbefaler jeg deg å reise på apoteket å kjøpe den. :)

Takk for svar :D jeg endte opp med å kjøpe bepanthen etter anbefaling på apoteket, og utslettet ble borte etter to dager! Veldig fornøyd altså :) lufttørket, vasket ordentlig og smurte et tynt lag! Men nå har jeg jo masse tips jeg kan prøve hvis utslettet kommer tilbake og bepanthenen ikke funker :)

Last edited:
Takk for svar :D jeg endte med å kjøpe bepanthen etter anbefaling på apoteket, og utslettet ble borte etter to dager! Veldig fornøyd altså :) lufttørket, vasket ordentlig og smurte et tynt lag! Men nå har jeg jo masse tips jeg kan prøve hvis utslettet kommer tilbake og bepanthenen ikke funker :)

Har ikke hatt utslett på stumpen, men hun hadde på halsen og bepanthen funket der også :D

Har ikke hatt utslett på stumpen, men hun hadde på halsen og bepanthen funket der også :D
Ja, så det kunne brukes flere steder! Dama på apoteket sa at inotyol var sterkere, så med mindre det var veldig hissig utslett så ville hun heller anbefale bepanthen. I tillegg til de så bytta jeg til noen andre våtservietter :)

Dropp sinksalve!! Fikk du apotek-1 babyboksen? Oppi den var en prøve på en salve som heter eucerin aquaphor - den er fantastisk!! Her var hun knallrød i stumpen, så smurte jeg henne med den, og hun var bra dagen etter.

Jeg syns den er mye bedre enn inotyol - den er så feit at det er umulig å vaske bort.. Dessuten stinker den. Eucerin-salven er nesten som vaselin - trenger derfor ikke vaske den bort, og den hindrer bæsj i å sette seg fast(om natten f.eks).. Om du ikke har fått den i gratis-boks så anbefaler jeg deg å reise på apoteket å kjøpe den. :)
Ja, tror jeg fikk den! Skal prøve neste gang i stedet for zinksalve. Men zinksalve brukes vel også fordi det ikke trekkes inn i huden, men bare virker beskyttende sånn at det ikke skal tørke? Nå vet jeg ikke hva aquaphor gjør, men hørt veeeldig mye bra om den, når det gjelder til bruk av både voksne og barn :)

Ja, tror jeg fikk den! Skal prøve neste gang i stedet for zinksalve. Men zinksalve brukes vel også fordi det ikke trekkes inn i huden, men bare virker beskyttende sånn at det ikke skal tørke? Nå vet jeg ikke hva aquaphor gjør, men hørt veeeldig mye bra om den, når det gjelder til bruk av både voksne og barn :)

Ja, gjør det :)

Den trekker nok litt inn ja, men blir også liggende litt som en hinne slik at f.eks avføring ikke størkner på huden og må gnikkes bort. Pluss at det ikke blir liggende rester av kremen som er vanskelig å vaske bort slik som det gjerne er med sink/inotyol. Den minner om vaselin. :)

Jeg smører rumpa hennes med denne hver kveld fordi at hun ofte bæsjer om natta uten at jeg hører det. Kjempelett å vaske bort om morgenen - og ikke sår i det hele tatt! Har helt sluttet med sink etter jeg oppdaget denne salven :) :)

Back
Topp