Rotavirus - hvilke bivirkninger og hvor lenge

En tråd i 'Juni 2016' startet av xtina87, 30 Jul 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Mayamoren Elsker forumet Julimammaer 2016

Det er ikke ofte jeg vigler opp i forum, men jeg syns egentlig det du skriver er like mye skremselspropaganda som det myndighetene driver med.

Norge har blant verdens beste vaksinasjonsprogram. For å få en vaksine inn i dette programmet må det forelegges en MENGDE data, både korte studier, men også langtidsdata. Utifra dette gjøres det en vurdering.

Du har helt rett i at rotavirus er lite utbredt. Heldigvis. For barn under 1 år og ikke minst småbarn med kronisk sykdom, er faktisk rotaviruset veldig farlig. Jeg har selv hørt om veldig syke barn innlagt med dette viruset.
    Så å tenke at den er der primært for å hindre sykefravær tror jeg blir feil.

Alle har selvsagt et valg i forhold til denne vaksinen, (og andre vaksiner) men jeg håper jo at flest mulig faktisk følger de anbefalingene som blir gjort av fagfolk. De er der for en grunn, og grunnen er at flest mulig barn skal ha best mulig helse.

2. Kålormen Forumet er livet ♡Junigull 2016♡ Sensommerbarna 2019

Diskuterte dette med barnelege i forgårs som også sa at vaksinen i hovedsak er innført av samfunnsøkonomiske grunner.

3. Mayamoren Elsker forumet Julimammaer 2016

Da sier han i såfall akkurat det motsatte av barnelegen vi går til.

Generelt sett tar de aller fleste denne vaksinen, og det er derfor jeg blir litt oppgitt når en utbroderer om ikke å ta den i et forum som dette.
    Det kan få de som ikke har satt seg inn i det og som er usikre til å la være å ta den på bakgrunn av synsing og ikke på bakgrunn av anbefalinger fra fagfolk.
    Bakgrunnen for at den ble innført er anbefalinger fra WHO.
    At det kan ha en samfunnsøkonomisk effekt tror jeg på. Det vil jo bli færre legekonsultasjoner og færre innleggelser, samt mindre fravær.

Å ikke ta vaksinen innebærer blant at kronisk syke barn (som mitt) vil være mye mer utsatt for å få viruset til tross for vaksinen om de f.eks går i samme barnehage. Det finnes også barn som er for syke til å ta den. De vil være ekstra utsatt.

• Liker Liker x 2

Del denne siden