Rotavirus - hvilke bivirkninger og hvor lenge

Ingen bivirkninger da min fikk denne vaksinen heller :)
 
Ingen bivirkninger her :)
 
Litt magevondt med tilhørende eggeluktende fiser. Ikke noe voldsomt i det hele tatt.
 
Rotavirus vaksinen ble innført sept 14 som et samfunnsøkonomisk tiltak. Rotavirus er kanskje oppadstigende i Norge men er fremdeles sjeldent. Jeg har aldri hørt om rotavirus før jeg fikk informasjon om den på helsestasjonen. Føler rotavirus blir litt skremselspropaganda. Den er der først og fremst for at foreldrene ikke skal være så mye og lenge borte fra jobb og den belastningen det er for samfunnet i sin helhet med sykdom. Ikke fordi det går eller har gått epidemi med dette. Vi skal ikke ta rotavirus vaksinen ganske enkelt fordi det er for få langtidsstudier på vaksinen til tross for at den har vært brukt i utlandet lenge.
 
Ingen bivirkninger her :)
 
Merket ikke noe etter vaksinen :)
 
Lille fikk rotavirusvaksine på onsdag, og hun har vært utrøstelig helt siden! Litt rolig igår på dagen, men da gikk vi med hun i vogn i sånn 6-7 timer! Vrir seg i smerte, er ikke kjekt å se på! Hun har kolikk i tillegg, så vet ikke om det er kolikken eller vaksinen som gjør det! Men hun har aldri vært så urolig så lenge med kolikken før, da er det som regel annenhver dag eller bare om kvelden! Hvor lenge kan bivirkningene vare? Leser at noen sier en uke??
Her hadde hun ene tvillingen veldig vondt i magen og gråt og skreeek i 7-8 dager. Ble veldig hard i magen og mye luft. Hun andre tvillingen ble også litt sånn men gikk over på 2-3 dager hos henne
 
Ingen reaksjon på vaksine nummer 2.
 
Rotavirusvaksine er den de får i munnen. Første dose på 6 ukers kontrollen, andre dose på 3 mnd kontrollen :)

Åja. Da er det andre dose i slutten av mnd her i gården. Ingen bivirkninger, og han smattet den i seg :)
 
Back
Topp