Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så fin!! Hvor er den leken fra? Sanna får vel snart sår på knoklene av den boringen sin..5. November
Mandag. Formiddagen i dag hadde jeg satt av til å leke med Rolf. Bare oss to på gulvet. Men Rolf ville vare sove. Tre minutter i gymmen, og han lå som et slakt. Heldigvis våknet han til utpå dagen.
Rolf har to legeforeldre. Han blir automatisk litt miljøskadet av sånt. Dessuten er det sånn at når han vokser opp og noen skader seg, så vil folk erfaringsmessig snu seg mot han og spørre: «Du som har legeforeldre - hva gjør vi nå?» Vi er forberedt. Så Rolf har fått egen hjerte-lunge-redningsbamse. Det er egentlig en mus da. Men den har hjerte, og den vifter med armene hvis man gjør hjertekompresjoner på den. Veldig søt. Rolf er ivrig, men han virker ikke helt å ha talent for jobb i helsevesenet. Han tror visst han må verve sine egne kunder. For Rolf startet med å denge løs på hjertemusen. Deretter tok han den i halen og prøvde å bite av den øret. Da det ikke funket, prøvde han å drukne den i sikkel. Til slutt smilte han til den og sovnet fra hele redningsaksjonen...
Vis vedlegget 279907
Vis vedlegget 279908
Vis vedlegget 279909
Vis vedlegget 279910
Kvelden gikk med til pupp og sofakos. Og litt TV. Boligjakten var veldig spennende. Så spennende at Rolf glemte at han egentlig hater hodetrening...
Vis vedlegget 279911
Vis vedlegget 279912
Vis vedlegget 279913
Ellers begynner Rolf så smått å bli klåfingret. Han har en utrolig hangup på ledninger. Det har han hatt helt siden han ble født egentlig. Nå følger det jo en ledning med Rolf hele tiden. Det har han oppdaget. Og i dag har jeg fersket han flere ganger i å gnage på ledningen. Kanskje han tror det er sånn man blir trådløs baby?
Vis vedlegget 279914

9. November
Vis vedlegget 280190
Fredag. Planleggingsdag på skolen. Eldste hadde overnattet på skolen, og jeg skulle være morgenvakt. 20 glade barn som ville se på Rolf. Han solte seg i glansen en times tid, før smilene var brukt opp og klagingen tiltok. Gjemte seg bak en pupp og sovnet fra det hele. Veldig flink til å skjerme seg selv når det blir for mye. Artig å se.
Vis vedlegget 280187
Ungene var treige med å komme seg hjem, så det ble litt travelt der en stund. Vi skulle rekke toget til Mjølfjell. Det gikk med 12 minutters margin [emoji1303]. Nydelig vær og rolige barn på toget. Bittelitt stress igjen da Rolf bestemte seg for å tisse gjennom bodyen 15 min før vi skulle ut på 3 km vandring. Hadde lite lyst å ta med en våt unge ut i 0 grader og 12 m/sek vind. Enda mindre lyst til å skifte på han i den temperaturen. Ble tidenes hurtigskifte av bleie og klær, med Rolf liggende i vogn.
Vis vedlegget 280188
Vel fremme på hytten, ble vognbagen med en sovende Rolf båret inn. Eldste ble sendt på tvungen middagslur etter at han begynte å grine fordi mellomste gikk så irriterende ved siden av han. Han tåler altså ikke lite søvn [emoji23][emoji23]. Rolf våknet opp og stirret rett inn i ansiktet til bestemor, morfar og en hund... Det resulterte i et redselsskrik jeg ikke har hørt siden cpap-tiden. [emoji33] Han ble helt hysterisk. Hylte så metningen falt som en stein, og tårene trillet. Måtte til med en hel pupp før han roet seg. Resten av kvelden var han klistret til puppen med superlim. Håper det gir mange timers søvn i natt!! [emoji1303]
Vis vedlegget 280189
"Gikk så irriterende ved siden av ham" minner meg om min egen barndom og to yngre brødre. [emoji23]
Kos dere på tur! Høres skikkelig koslig ut der. [emoji4]

9. November
Vis vedlegget 280190
Fredag. Planleggingsdag på skolen. Eldste hadde overnattet på skolen, og jeg skulle være morgenvakt. 20 glade barn som ville se på Rolf. Han solte seg i glansen en times tid, før smilene var brukt opp og klagingen tiltok. Gjemte seg bak en pupp og sovnet fra det hele. Veldig flink til å skjerme seg selv når det blir for mye. Artig å se.
Vis vedlegget 280187
Ungene var treige med å komme seg hjem, så det ble litt travelt der en stund. Vi skulle rekke toget til Mjølfjell. Det gikk med 12 minutters margin [emoji1303]. Nydelig vær og rolige barn på toget. Bittelitt stress igjen da Rolf bestemte seg for å tisse gjennom bodyen 15 min før vi skulle ut på 3 km vandring. Hadde lite lyst å ta med en våt unge ut i 0 grader og 12 m/sek vind. Enda mindre lyst til å skifte på han i den temperaturen. Ble tidenes hurtigskifte av bleie og klær, med Rolf liggende i vogn.
Vis vedlegget 280188
Vel fremme på hytten, ble vognbagen med en sovende Rolf båret inn. Eldste ble sendt på tvungen middagslur etter at han begynte å grine fordi mellomste gikk så irriterende ved siden av han. Han tåler altså ikke lite søvn [emoji23][emoji23]. Rolf våknet opp og stirret rett inn i ansiktet til bestemor, morfar og en hund... Det resulterte i et redselsskrik jeg ikke har hørt siden cpap-tiden. [emoji33] Han ble helt hysterisk. Hylte så metningen falt som en stein, og tårene trillet. Måtte til med en hel pupp før han roet seg. Resten av kvelden var han klistret til puppen med superlim. Håper det gir mange timers søvn i natt!! [emoji1303]
Vis vedlegget 280189