Rolf

Snubblade in här i dagboken din och må lämna ett lite spor! For en fantastiskt nydelig och sterk liten gutt du har. Och du är väldigt bra på att skriva så man nästan känner att man har upplevd dagen med er! Varmt, hjärtligt och med massa humor! Tack för att du delar :Heartred fråga: Starten av tråden beskriver inte när han är född? Varför så tidlig? är det noen andre steder jag kan få
med mig solskenshistorien fra starten? :Heartblue

Snubblade in här i dagboken din och må lämna ett lite spor! For en fantastiskt nydelig och sterk liten gutt du har. Och du är väldigt bra på att skriva så man nästan känner att man har upplevd dagen med er! Varmt, hjärtligt och med massa humor! Tack för att du delar :Heartred fråga: Starten av tråden beskriver inte när han är född? Varför så tidlig? är det noen andre steder jag kan få
med mig solskenshistorien fra starten? :Heartblue

Takk for fine ord! Det hele startet i en tråd som heter «Kynnere eller premature rier?» fra 22.04.18. Jeg er datateknisk ikke så flink, så jeg klarer ikke linke til den. Men den kommer opp hvis du søker inne i augustforum.

Takk for fine ord! Det hele startet i en tråd som heter «Kynnere eller premature rier?» fra 22.04.18. Jeg er datateknisk ikke så flink, så jeg klarer ikke linke til den. Men den kommer opp hvis du søker inne i augustforum.

tack! Har selv en syster som födde en datter i uke 24+5 så temat ligger meg varmt om hjärtat och det är så godt å få lese om flere solskinnshistorier till tross för allt dramatiske i starten :Heartbigred

13. November

Tirsdag. En slitsom natt med mye pupping og litt sutring før søvn. Ga opp og tok med meg ungen på badet kl 7, for da måtte jeg opp for å se til resten av flokken uansett. En forundret unge prøvde å skjerme seg selv for lyset på badet, og ga tydelig tegn på at han var trøtt. Bittelitt mer pupp, og han sloknet. Våknet ikke før nesten 10 [emoji7].

IMG_6419.JPG

Resten av dagen har gått i samme tralten. Puppe. Sove 10 min. Våkne. Leke 10 min på gulvet. Puppe. Sove 10 min. Våkne. Leke litt på gulvet. Og sånn gikk nå timene. Sånn i 2-tiden fikk jeg meg frokost... [emoji13].

IMG_6417.JPG
IMG_6418.JPG

I kveld har vi høynet med ett stykk spyende storebror (mellomste) som attpåtil har fått feber (igjen). Han har sånn passe god allmenntilstand, så jeg har dristet meg til å holde det skjult for barneklinikken inntil videre. Tror den ungen støvsuger smitte når jeg er alene med alle ungene. Jeg har vasket badet ørten ganger og startet nedtellingen til når det er min tur. Håper Rolf slipper. Han er enn så lenge sovende. Selvsagt har han valgt denne kvelden til å friske opp i sine kunster «hvem kan holde pusten lengst», så jeg har løpt frem og tilbake mellom spyvask og alarmer. Nå er det på tide med litt søvn! [emoji1303]

IMG_6422.JPG

Og først nå så jeg at datoen var den 13. Burde skjønt at det var en god grunn til at dagen ble teit. Rolf ble forresten veid inn til 4900g i dag. Over 4kg mer enn for 199 dager siden!!!

IMG_6425.jpg

Her må jeg lese meg opp nå. Gleder meg til masse koselig, spennende lesing - jeg elsker fortellerstilen din og alle bildene av en nydelig gutt.

Og du, god bedring til M! :Heartblue

6. November

Tirsdag. Rolf var på lang (alt er relativt) tur, etterfulgt av cafébesøk. Alt sammen med en kompis. Rolf bestilte melk, og fikk servering både to og tre ganger. Magen blir vanligvis mett før øynene, men hos Rolf er det mer - magen blir mett før sugebehovet er tilfredsstilt. I alle fall kom en del i retur... [emoji13]

Rolf sover veldig godt i vogn, så lenge den beveger seg. Vel hjemme var Rolf superklar for litt lek. Jeg la ham under babygymmen og stakk på do i kanskje to minutter. Da jeg åpnet døren, lå han slik... [emoji33]

Vis vedlegget 279988
Søte lille vennen hadde snurret fra rygg til mage for første gang - uten at jeg fikk sett det!
Tenkte kanskje det var tilfeldig, men han fortsatte å velte seg over på siden resten av dagen, og vil tydelig rundt. Artig. Selv om jeg håper han forblir sånn passe immobil en liten stund til. I hvert fall til over jul.

Vis vedlegget 279989
Vis vedlegget 279990

Noe annet som viste seg i dag, var at Rolf slekter på sine brødre, eventuelt lærer raskt. Sokker er fullstendig unødvendig inne, og det første man tar av seg...

Vis vedlegget 279991
Vis vedlegget 279992

Haha. Akkurat som her. Hun sparker av seg alle sokker, og det er ingen andre enn meg som går med sokker innendørs i dette huset. Merkelig greie.

Haha. Akkurat som her. Hun sparker av seg alle sokker, og det er ingen andre enn meg som går med sokker innendørs i dette huset. Merkelig greie.
Du sier noe der... Jeg hater sokker, men har brukt det hver dag siden april nå. Hva skjedde??

Ungen er og glad i å kvitte seg med dem, men det er nok ikke med vilje. [emoji23]

Han er blitt så stor. Lille store fine Rolf <3 så flink til å ligge på magen. God bedring til mellomste, og tvi tvi til deg :-)

Han er blitt så stor. Lille store fine Rolf <3 så flink til å ligge på magen. God bedring til mellomste, og tvi tvi til deg :-)

God bedring! Håper resten av huset slipper sykdom og at Rolf husker det er mye morsommere med oppmerksomhet når man puster enn når man holder pusten

Jeg legger sjelden igjen spor her, men jeg leser tråden nesten daglig. Min favorittråd, uten tvil. Rolf altså, for en skjønning! Et lite spm - hvordan ble det egentlig med din endokrinologiske utredning? Husker det var snakk om MR caput, men kan ikke huske om de noensinne konkluderte med noe? Uansett - keep up the good work - du og Rolf har mange fans. Klem fra nord

Jeg legger sjelden igjen spor her, men jeg leser tråden nesten daglig. Min favorittråd, uten tvil. Rolf altså, for en skjønning! Et lite spm - hvordan ble det egentlig med din endokrinologiske utredning? Husker det var snakk om MR caput, men kan ikke huske om de noensinne konkluderte med noe? Uansett - keep up the good work - du og Rolf har mange fans. Klem fra nord

Jeg var på MR av hypofysen for et par uker siden. Skal på kontroll i begynnelsen av desember. Da skal jeg også ta nye hormonprøver i forkant. Tipper det konkluderes med hypofysesvikt av ett eller annet slag. Regner med tumor er utelukket, da ville jeg nok hørt fra sykehuset for lenge siden. Jeg fungerer ganske godt med cortison og levaxin, så er ikke det verst som kunne skjedd [emoji1303]

14. November

IMG_6428.jpg

Onsdag. Rolf er 200 dager i dag!! Med de dagene vi har overnattet på sykehuset i forbindelse med brokkoperasjonen, betyr det at Rolf har sovet like mange netter hjemme som på sykehuset! [emoji7]

IMG_6431.JPG
IMG_6438.JPG

Den store happeningen i dag, var at Rolf skulle på korrigert 3-mnd kontroll på nyfødtpoliklinikken. Og Rolf lot seg ikke be to ganger når han fikk muligheten til å sjarmere.
Vekt - 4960g, minus en halv meter tiss som forsvant ut av Rolf og bortover benken og skrivepulten fem sekunder etter veiingen. Men det tar jeg ikke på min kappe. Jeg informerte om at han var nypuppet og ladd... [emoji23]
Lengde - 59,5 cm. Hode 40,0 cm. Alt innafor ok. Fortsatt ikke trådløs, men det må jeg bare telle baklengs fra 1000 og prøve å glemme. Det skjer når Rolf er klar. Fikk kommentarer på at Rolf ikke har fått så mange av de typiske prematurtrekkene som smalt ansikt og langt bakhode, og at hvis de ikke hadde visst at han var prematur, ville de ikke gjettet annet enn at han var en vanlig 3 mnd gammel gutt [emoji7].

Fysioterapeuten gjennomførte den samme testen som ved utreise fra sykehuset. Rolf syntes det var kjempegøy og viste villig frem hodekontroll både i ryggleie og i mageleie. Rullet rundt og styrte på. Utrolig hvor mye mer mobil han er uten klær. Tror vi må øve mer på baderomsgulvet. Konklusjonen er at Rolf er «sterk for alderen» og at det vises at vi har trent med han på gulvet. Flinke klumpen min. Mammahjertet truet med å sprekke av stolthet!
Gleder meg til å lese rapporten fra besøket i dag.

IMG_6427.JPG

Det hele ble avsluttet med blodprøve. Vi klarte å overtale laben til å ta prøve fra hodet, siden han har så lite hår og gode årer i hodet, små fingre og hælene er ganske arrete etter alt han har gjennomgått. På andre forsøk gikk det. Rolf surmulte litt, men lå stille og mumset på sutten som var raust dekorert med sukkervann.

Vel hjemme var Rolf helt ferdig. Han har stort sett sovet resten av dagen. Kun våken for spising. Fint det, for høyrepuppen har fått et tett melkebasseng og gjør vondt. Forresten så rakk han å tøyse litt med pappaen før leggetid. De er så fine sammen [emoji170][emoji170].

IMG_6435.JPG
IMG_6433.JPG

Mellomste ble dårligere utover dagen. Høy feber og ville bare sove. Det var nok ikke spysyken som rammet i går, bare spy som følge av raskt stigende feber. Det har skjedd før også. Uansett, måtte ungen en tur på barneklinikken for blodprøver og undersøkelse. Immunforsvaret er oppegående, så da håndterer vi dette fint hjemme [emoji1303]. Phu!

Hurra og stående applaus for suveren 3-månederdkontroll! [emoji322][emoji322] Flinke, fine Rolf. [emoji173]

Håper mellomste blir raskt bedre! [emoji4] Tross alt bra det ikke var spysyken, selv om feber er trasig også.

Rolf [emoji169][emoji1377]

Back
Topp