14. November
Onsdag. Rolf er 200 dager i dag!! Med de dagene vi har overnattet på sykehuset i forbindelse med brokkoperasjonen, betyr det at Rolf har sovet like mange netter hjemme som på sykehuset! [emoji7]
Den store happeningen i dag, var at Rolf skulle på korrigert 3-mnd kontroll på nyfødtpoliklinikken. Og Rolf lot seg ikke be to ganger når han fikk muligheten til å sjarmere.
Vekt - 4960g, minus en halv meter tiss som forsvant ut av Rolf og bortover benken og skrivepulten fem sekunder etter veiingen. Men det tar jeg ikke på min kappe. Jeg informerte om at han var nypuppet og ladd... [emoji23]
Lengde - 59,5 cm. Hode 40,0 cm. Alt innafor ok. Fortsatt ikke trådløs, men det må jeg bare telle baklengs fra 1000 og prøve å glemme. Det skjer når Rolf er klar. Fikk kommentarer på at Rolf ikke har fått så mange av de typiske prematurtrekkene som smalt ansikt og langt bakhode, og at hvis de ikke hadde visst at han var prematur, ville de ikke gjettet annet enn at han var en vanlig 3 mnd gammel gutt [emoji7].
Fysioterapeuten gjennomførte den samme testen som ved utreise fra sykehuset. Rolf syntes det var kjempegøy og viste villig frem hodekontroll både i ryggleie og i mageleie. Rullet rundt og styrte på. Utrolig hvor mye mer mobil han er uten klær. Tror vi må øve mer på baderomsgulvet. Konklusjonen er at Rolf er «sterk for alderen» og at det vises at vi har trent med han på gulvet. Flinke klumpen min. Mammahjertet truet med å sprekke av stolthet!
Gleder meg til å lese rapporten fra besøket i dag.
Det hele ble avsluttet med blodprøve. Vi klarte å overtale laben til å ta prøve fra hodet, siden han har så lite hår og gode årer i hodet, små fingre og hælene er ganske arrete etter alt han har gjennomgått. På andre forsøk gikk det. Rolf surmulte litt, men lå stille og mumset på sutten som var raust dekorert med sukkervann.
Vel hjemme var Rolf helt ferdig. Han har stort sett sovet resten av dagen. Kun våken for spising. Fint det, for høyrepuppen har fått et tett melkebasseng og gjør vondt. Forresten så rakk han å tøyse litt med pappaen før leggetid. De er så fine sammen [emoji170][emoji170].
Mellomste ble dårligere utover dagen. Høy feber og ville bare sove. Det var nok ikke spysyken som rammet i går, bare spy som følge av raskt stigende feber. Det har skjedd før også. Uansett, måtte ungen en tur på barneklinikken for blodprøver og undersøkelse. Immunforsvaret er oppegående, så da håndterer vi dette fint hjemme [emoji1303]. Phu!