Rolf

4. November

Søndag. Vi har hatt litt rydde- og jobbedag her hjemme. Rolf har blitt underholdt av samtlige i familien, og har sovet mellom slagene. Han synes det var skikkelig festlig å bæsje mens vi andre spiste middag. Fortsetter det sånn, må han ligge på gulvet i stedet for å sitte med oss ved bordet...

Prøvde igjen å gi Rolf litt mat. Denne gangen most banan. Det falt ikke i smak. Først trodde jeg kanskje det var skjeen han klikket på, enda jeg hadde valgt en i plast, så det ikke skulle kjennes kaldt. Selv den minste lille bananflekk ble notorisk geleidet ut av munnen og ned på siklesmekken, så han var helt sikker på at den ikke skulle forville seg inn i munnen ved er uhell. Prøvde banan på fingeren, og fikk lokket en bit innenfor gommene, men da brakk han seg så det var litt ubehagelig en liten stund. Etter det begynte han å forsvare seg med armene når skjeen kom, så jeg ga opp. Vi venter litt til med å introdusere mat.

IMG_6343.JPG

Vel nede på lekematten, var det klart for dagens magetrening. Rolf startet ut med stor iver. Smilte og pratet til seg selv i speilet. Plutselig dyttet han kraftig fra med den ene hånden samtidig som han «hvilte» hodet, og vips var han på ryggen. Så grisefornøyd med egen innsats at han grep fatt i gulpekluten, moste den inn i munnen og sovnet...

Høres ut som det kan være greit å vente litt til med fast føde ja :hilarious:
Flinke Rolf som plutselig kom seg over på ryggen selv, begynner virkelig å bli stor gutt :Heartblue

Her skjer det stadig noe nytt! Han er bare så herlig!:love017

:goodnight

Han er så herlig!! :Heartblue Veldig koselig å følge dere her inne! Utviklingen fra han var født til nå er helt fantastisk å se! Sjarmere kan han også ser jeg, en liten luring:love7

Vi fekk tips av hs å begynne med maisgraut då storebror begynte med mat (16 veker), det gjekk som ein drøm. Men det var og det einaste han ville smake på. Har trua på dei gode gamle og erfarne hs. Men klart :) alle små er forskjellige. Vi skal snart prøve maisgraut på vesla her og, ho er 14,5 veke no og tenkte begynne frå veke 16 med ho og (35 percentil på vekt). Fine Rolfen:happy:

Vi fekk tips av hs å begynne med maisgraut då storebror begynte med mat (16 veker), det gjekk som ein drøm. Men det var og det einaste han ville smake på. Har trua på dei gode gamle og erfarne hs. Men klart :) alle små er forskjellige. Vi skal snart prøve maisgraut på vesla her og, ho er 14,5 veke no og tenkte begynne frå veke 16 med ho og (35 percentil på vekt). Fine Rolfen:happy:

Takk for tips! Rolf er bare 12 uker korrigert, men allerede godt over 6 mnd fra fødselsdato, så tarmene burde være klar. Bare skallen hans som ikke henger helt med i hvordan innta dette nye [emoji6]

5. November

Mandag. Formiddagen i dag hadde jeg satt av til å leke med Rolf. Bare oss to på gulvet. Men Rolf ville vare sove. Tre minutter i gymmen, og han lå som et slakt. Heldigvis våknet han til utpå dagen.

Rolf har to legeforeldre. Han blir automatisk litt miljøskadet av sånt. Dessuten er det sånn at når han vokser opp og noen skader seg, så vil folk erfaringsmessig snu seg mot han og spørre: «Du som har legeforeldre - hva gjør vi nå?» Vi er forberedt. Så Rolf har fått egen hjerte-lunge-redningsbamse. Det er egentlig en mus da. Men den har hjerte, og den vifter med armene hvis man gjør hjertekompresjoner på den. Veldig søt. Rolf er ivrig, men han virker ikke helt å ha talent for jobb i helsevesenet. Han tror visst han må verve sine egne kunder. For Rolf startet med å denge løs på hjertemusen. Deretter tok han den i halen og prøvde å bite av den øret. Da det ikke funket, prøvde han å drukne den i sikkel. Til slutt smilte han til den og sovnet fra hele redningsaksjonen...

IMG_6344.JPG
IMG_6345.JPG
IMG_6346.JPG
IMG_6348.JPG

Kvelden gikk med til pupp og sofakos. Og litt TV. Boligjakten var veldig spennende. Så spennende at Rolf glemte at han egentlig hater hodetrening...

IMG_6357.JPG
IMG_6356.JPG
IMG_6355.JPG

Ellers begynner Rolf så smått å bli klåfingret. Han har en utrolig hangup på ledninger. Det har han hatt helt siden han ble født egentlig. Nå følger det jo en ledning med Rolf hele tiden. Det har han oppdaget. Og i dag har jeg fersket han flere ganger i å gnage på ledningen. Kanskje han tror det er sånn man blir trådløs baby?

IMG_6354.JPG

Så herlig at du fortsatt oppdaterer :)

Har dere noen anelse om når Rolf blir helt fri for ledninger?

Så herlig at du fortsatt oppdaterer :)

Har dere noen anelse om når Rolf blir helt fri for ledninger?

Ingen anelse. Senest natt til i går falt metningen til 50% under dyp søvn, og vi måtte knipe hardt i Rolf for å få han til å trekke pusten igjen. Og vi varsles kun om de episodene hvor metningen faller under 70%. Skal på kontroll neste uke på nyfødt. Håper på litt svar der...

Fine Rolf ❤️❤️

6. November

Tirsdag. Rolf var på lang (alt er relativt) tur, etterfulgt av cafébesøk. Alt sammen med en kompis. Rolf bestilte melk, og fikk servering både to og tre ganger. Magen blir vanligvis mett før øynene, men hos Rolf er det mer - magen blir mett før sugebehovet er tilfredsstilt. I alle fall kom en del i retur... [emoji13]

Rolf sover veldig godt i vogn, så lenge den beveger seg. Vel hjemme var Rolf superklar for litt lek. Jeg la ham under babygymmen og stakk på do i kanskje to minutter. Da jeg åpnet døren, lå han slik... [emoji33]

IMG_6363.JPG
Søte lille vennen hadde snurret fra rygg til mage for første gang - uten at jeg fikk sett det!
Tenkte kanskje det var tilfeldig, men han fortsatte å velte seg over på siden resten av dagen, og vil tydelig rundt. Artig. Selv om jeg håper han forblir sånn passe immobil en liten stund til. I hvert fall til over jul.

IMG_6365.JPG
IMG_6366.JPG

Noe annet som viste seg i dag, var at Rolf slekter på sine brødre, eventuelt lærer raskt. Sokker er fullstendig unødvendig inne, og det første man tar av seg...

IMG_6368.JPG
IMG_6377.JPG

[emoji7][emoji170]

Elsker å lese oppdateringene dine og følge Rolf videre
Hvordan går det med mellomste nå? Og med eldste mtp to brødre som kan trenge litt ekstra oppmerksomhet?
Den musa var skikkelig kul! Har aldri hørt om før...

Elsker å lese oppdateringene dine og følge Rolf videre
Hvordan går det med mellomste nå? Og med eldste mtp to brødre som kan trenge litt ekstra oppmerksomhet?
Den musa var skikkelig kul! Har aldri hørt om før...

Det går bra med mellomste. Behandlingen ser ut til å krympe tumoren og bivirkningene har roet seg, så han ikke trenger blodprøve hver uke lenger. Eldste er et sosialt vesen som stadig er på farten. Flink å hjelpe til hjemme. Han får lov til å være med på «voksenkveld» i helgene, for å skille at han er størstemann. [emoji1303]

7. November

Onsdag. Jeg har kjørt bil sammen med Rolf i dag. Til jobb. Jeg har vakt. 35 min hver vei. Det er ny rekord i alenekjøring bare oss to. Må innrømme at jeg ser etter neste busslomme eller sidevei hele tiden, egnet sted å stoppe hvis alarmen til Rolf piper. Den gikk heldigvis bare av én gang på hele turen, og den episoden fixet han selv før jeg hadde stoppet.

Rolf synes det var kjedelig med kontorarbeid. Rakk bare å vurdere et par henvisninger før han begynte å sutre. Sutring er noe nytt Rolf har begynt med i det siste. Da lager han alle konsonantene han kan. Nnnn,ggg,mmm, ddd,bbb,rrrr er favorittene. Og jeg kunne sverget på at han klager på ekte bergensk. Rrrrrøøøøø.... Med skarre-r. [emoji23] Synes det er så komisk at jeg noen ganger må la han klage en stund bare for å observere ordlyden. Slem mamma [emoji56].

Hadde selvsagt glemt å ta med en hengeleke til Rolf, så han var lite interessert i å ligge i vognen og glo. Sykehusgulvet er uaktuelt å ligge på. Venstrepuppen ble raskt tom. Høyrepuppen fikk han ikke, for jeg trengte høyrehånden til å jobbe med. Løsningen ble å henge stetoskopet mitt ned fra taket på vognen (spritet av det først altså). Rolf var dypt fascinert. Jeg prøvde å få han til å si «stetoskop», men han bare lo av meg. Tydeligvis er ssss, noe av det morsomste som finnes fortsatt.

Jeg har også tatt influensavaksine i dag, til ære for Rolf og mellomste. Rolf sympatiklagde sammen med meg. Og så gikk vi en tur ut og kjøpte bolle og brus som trøst.

Ellers har jeg montert uro over sengen til Rolf. Den er veldig fin, og noen deler lyser i mørket. Utfordringen er at Rolf sin seng ikke står på samme sted hele tiden. Den har hjul, og reiser litt rundt på soverommet vårt. Så hvordan feste uroen så den blir mobil? Løsningen ble altså iv-stativet mitt fra gravidedagene - og et trappetroll [emoji23][emoji23]. Ingenting å utsette på kreativiteten her altså...

IMG_6359.JPG
IMG_6360.JPG

8. November

Torsdag.
IMG_6381.JPG

Rolf og jeg har hatt puppemaraton hele dagen. For det meste koselig, men litt slitsom i lengden.

IMG_6387.JPG

Vi har lekt litt på gulvet også. Med skwishen til Rolf. Han holdt på å klikke på den. Jeg la den på brystet hans. Rolf grabbet tak i den og startet jakten på å få den ene ytterkulen inn i munnen. Gledeshyl når det gikk. Problemet var bare at når den ene kulen var i munnen, var det en ny kule 5 cm foran øynene... mye vil ha mer?? I hvert fall ble det vill oppstandelse med å overmanne skwishen. Rullet fra side til side i skikkelig kamp. Illsint for at den ene kulen forsvant ut av munnen når han snudde på skwishen for å få den andre kulen inn i munnen. Og når endelig oppdraget var fullført, og han fornøyd kunne konstatere at kule to var vel plassert i munnen. Ja, da dukket det jammen meg opp en ny kule i synsfeltet... og sånn holdt han det gående. Har dessverre ikke noen bilder av det, for jeg lå krøllete på gulvet og prøvde å la være å le høyt... [emoji56]

8. November

Torsdag.
Vis vedlegget 280118

Rolf og jeg har hatt puppemaraton hele dagen. For det meste koselig, men litt slitsom i lengden.

Vis vedlegget 280119

Vi har lekt litt på gulvet også. Med skwishen til Rolf. Han holdt på å klikke på den. Jeg la den på brystet hans. Rolf grabbet tak i den og startet jakten på å få den ene ytterkulen inn i munnen. Gledeshyl når det gikk. Problemet var bare at når den ene kulen var i munnen, var det en ny kule 5 cm foran øynene... mye vil ha mer?? I hvert fall ble det vill oppstandelse med å overmanne skwishen. Rullet fra side til side i skikkelig kamp. Illsint for at den ene kulen forsvant ut av munnen når han snudde på skwishen for å få den andre kulen inn i munnen. Og når endelig oppdraget var fullført, og han fornøyd kunne konstatere at kule to var vel plassert i munnen. Ja, da dukket det jammen meg opp en ny kule i synsfeltet... og sånn holdt han det gående. Har dessverre ikke noen bilder av det, for jeg lå krøllete på gulvet og prøvde å la være å le høyt... [emoji56]
Han ser ut som verdens søteste nyhetsoppleser på det første bildet. :)

Back
Topp