Rolf

Rolf [emoji170][emoji170]

27. Oktober

IMG_6224.JPG

Lørdag. B-menneskebabyen sov til kl 9. Veldig deilig, for alarmen plinget så mange ganger i natt at jeg mistet tellingen. Ikke så mange ganger jeg måtte gjøre annet enn å åpne øynene og sjekke at Rolf fixer opp i tallene på egenhånd, men nok til at det ble heller lite med sammenhengende søvn.

Rolf har blitt ganske lett å lese når han har tanker om at han skal få mat. Han begynner først å spise på fingrene sine med stor iver. Etter en stund kommer han med litt misfornøyde lyder, siden fingrene ikke leverer noe særlig næring. På dette tidspunktet bruker jeg å komme til. Når han ser meg, stopper klagelydene, fingrene kommer ut av munnen og ungen gliiiiiser. Jeg løfter han opp og holder han inntil meg. Rolf leker hakkespett og klager igjen. Jeg legger han ned i fanget for å finne pupp. Rolf spreller med armet og bein, gaper som en fisk på land, samtidig som han prøver å ta situps for å nå opp til puppen. Jeg løfter han nærmere puppen. Rolf prøver å skyve puppen inn i munnen, men ender opp med å bokse seg selv i/på munnen et par ganger, før jeg får fanget begge armene hans. Klagingen eskalerer. Puppen suges inn i munnen (vi kjører spaghettistil), Rolf tar et par sugetak, stopper opp og gliser, før han forsvinner inn i spiseboblen sin.

Jeg prøvde å utsette et måltid i dag, ved å putte sutten i Rolfs munn, i stedet for puppen. Om det gikk bra? Veeel, spør de som var i skobutikken samtidig som oss om de har piping i øret i kveld... Tror det blir en stund til vi prøver det trikset flere ganger [emoji51][emoji13] M foreslo at jeg skulle gi Rolf mat, så ikke de andre i butikken trodde Rolf hadde vondt eller noe... [emoji51]

Må le litt av Rolf [emoji23] hele gruppas lille ramp kan å levere tydeligvis[emoji4]

Men ja det er fælt når ungene setter i inne på en butikk. Det har jeg erfart selv

28. Oktober

10751490496_IMG_8507.JPG

Søndag. 183 dager. 26 uker og 1 dag. 6 hele måneder. Det er så lenge siden jeg fikk hilse på Rolf for første gang. Tiden flyr, samtidig som den går sakte. Jeg begynner å bli veldig klar for noe annet enn en «nyfødt» liten nå.

IMG_6233.JPG

4580g viste vekten i dag. Mer enn fem ganger så mye som for et halvt år siden. Det er som om jeg skulle gått fra 60 til 340 kg i samme periode. Helt vilt stor økning. Og likevel synes jeg Rolf er liten. Str 56 i klær ved 6 mnd er ikke standard. Vekten tilsvarer 1,5-persentilen for korrigert alder, som er 2 mnd og 16 dager. Hvis han fortsetter å følge den persentilen, vil han være rett under 7 kg på 1-årsdagen. Ikke akkurat sumobryteremne... Men det går da oppover [emoji1303]

10751860464_IMG_8503.JPG

Dagen har bydd på strålende sol, så vi har gått en tur i nærområdet her. Rolf tåler vogn veldig mye bedre nå. Veldig deilig å kunne ta han med ut uten å måtte stoppe hvert tiende skritt for å sjekke hvorfor alarmen hyler.

IMG_6273.JPG

Jeg venter stadig utålmodig på at Rolf skal skjønne vitsen med å puste hele tiden - også når han sover. Drømmen om trådløs baby lever fortsatt...

10751752496_IMG_8488.JPG

Men jeg er samtidig uendelig glad for alt som er i orden. Rolf har ingen hjerneblødning. MR av hodet er helt normal. Øynene har gått fra friske til syke til friske igjen. Ett hull i hjertet har lukket seg selv, og det andre er på god vei til å lukke seg. Navlebrokket har trukket seg fint tilbake. Lyskebrokkene er operert, og erstattet av et vannbrokk på ene siden. Han smiler, «prater» og ler. Utvikler seg motorisk og sosialt helt som han skal etter termindato. Med andre ord er jeg farlig nær å ha en helt perfekt baby, til tross for tyvstarten...

10751794112_IMG_8509.JPG

Er det rart jeg er stolt mamma og uendelig glad i Rolf?

Han er så fin! [emoji170]
Hurra for 6 mnd [emoji173]️

Åååh, for en fantastisk post! Hurra for Rolf - og for mammaen og resten av familien!

Og du, husk at han ikke skal tenkes på som 6mnd før om leeeenge. Korrigerte kurver er helt topp, det også!

Hipp hurra :D

Hipp hurra for Rolf! Gratulerer med halvtårsdag!

Det er helt fantatisk å følge med på utvikligen hans. [emoji4] Glad du fortsatt poster daglig. [emoji173]

En liten herremann i staselige klær
sjarmerer oss alle her :love2

Gratulerer med seks måneder! Det er klart du er stolt over den lille skatten din og du bør også være veldig stolt over alt du selv har fått til de siste seks månedene! Hurra for både deg og Rolf! <3

Han er så søt:Heartblue Litt rart å tenke på at jeg veide mer ved fødsel enn Rolf gjør nå:rolleyes: Stakkars mamma:P

Gratulerer så mye med 6 måneder! Rolf er en storsjarmør av rang, og jeg er så glad for at vi har fått følge reisen deres ❤️ :)

Back
Topp