Rolf

Sover vel godt i natt da når dere har vært så mye ute :)
 
For noen nydelige bilder av Rolf du har lagt ut i dag. Og for et blikk han har. Smelt.
 
Vannbrokk er vanlig hos guttebabyer de første månedene etter fødsel. Det forsvinner som regel av seg selv. Det dumme med Rolf sitt brokk nå er at det har oppstått etter operasjon, og er sånn sett ikke noe medfødt. Da er det mindre sjanse for at det ordner seg selv...

Aha! Krysser likevel fingrene for at det ordner seg selv, en gang må jo dere være litt heldige også :)
 
Se den luringen på de fine bildene da!:Heartblue
 
21. oktober

Søndag. Dagen var våt, og ble for det meste brukt til å reise hjem fra hytten. Men vi rakk en liten times tur. Burde nok vært litt lenger den turen, for det var godt å røre seg og Rolf sover godt i vognen. Men så begynte det å regne noe så aldeles veldig. Omtrent samtidig bestemte Rolf seg for å sove så tungt at pusting utgikk. Så sikkert bra teit ut der jeg sto med halve overkroppen min inni regntrekket på vognen og kneip i en gråblå unge med metning på 40-tallet. En av de tyngste pustestoppene på lenge. Blir av og til litt motløs når Rolf tuller det til for seg selv på den måten. Hadde virkelig håpet å få han trådløs snart. Jaja, resten av turen forløp knirkefritt. Avsluttet med en real styrkeøkt av typen vognløft/vognslep 50 høydemeter opp fordelt på 200-ish meter vei [emoji13].

IMG_6170.JPG
IMG_6171.JPG

Rolf og jeg reiste med toget hjem igjen også. Vi fikk ryddet togvognen for sovende, bakfulle 50-60 åringer så vi fikk brukt denne eneste vognplassen på lokaltoget. Så får vi heller se mellom fingrene på at mor ble superkvalm av kombinasjonen baklengskjøring, mye våte klær til tørk og en eim av gammel alkoholånde i togvognen...

IMG_6172.JPG

Vel hjemme ble det bading, litt trim og lek på matten på gulvet, et laaaaaangt puppemåltid, litt soving på pappaen og til slutt god natt. Rolf begynner å bli flink til å sovne selv nå. Han legges i sengen sin i våken (og mett) tilstand. Sovner i løpet av 5-10 min. Måtte det vare [emoji1303]
 
Han er helskjønn Krølle! ❤️
 
Damer på vei hjem fra yogaweekend på Geilo du nok traff på :p

Fine Rolf ❤️ Og tenk så godt det er at han valgte akkurat dere som foreldre! Flaks i uflaksen - er nok få som får med seg en ikke-trådløs unge hjem.
 
22. Oktober

Mandag. Den første dagen på lenge hvor vi ikke hadde noen planer. Veldig deilig. Det ble en lat morgen med lang frokost for begge parter. Deretter hadde vi en lengre samtale rundt hva som kan ha forårsaket en uhyggelig smertefull blodblemme på mammas ene pupp. Rolf kjørte smiletrikset og hevdet gjentatte ganger at han «røøø, gøø, ngøø». Han ville også gjerne se puppehærverket med egne øyne, gjøre et forsøk på å blåse på og kanskje sutte bort vondtene. Veeeel, det utgikk etter tre millisekunder. Auauau altså. Forsøkte meg med skjold utover dagen, og det ble mindre vondt, men Rolf klarte ikke helt å tømme den vonde puppen i dag. Sikkert også mye fordi jeg må ha skilt ut tonnevis med overlevelsesadrenalin for i det hele tatt å ha ungen på den puppen. Resultatet ble at Rolf har vært ganske klengete og ivrig på den andre puppen gjennom dagen. Jeg kom selvsagt ikke på at jeg kunne ta opp litt melk fra fryseren og spe på med den. Så nå er godpuppen ganske sår. Men Rolf sine øyne gikk i kryss etter badingen. Han klarte knapt å åpne munnen for å spise litt før han forsvant inn i drømmeland allerede kl 21. Litt spent på hvordan natten blir av sånt...

IMG_6174.JPG

Rolf og jeg har også lekt på matten på gulvet i dag. Vi har øvd på rulleteknikker, hodeholding og «slå på leken». Det går ikke så veldig mange minutter før tålmodigheten og kreftene er brukt opp, men vi øver litt hver dag. [emoji1303]

IMG_6176.JPG
IMG_6178.JPG

Rolf fikk se på TV i dag. Satte ungen i vippestolen foran en eller annen tegnefilm som fenget 6-åringen. Og Rolf var helt med på at det var en god idé. Storebror passet på at Rolf ikke fikk se skumle ting. Jeg fik gått på do. Vinn, vinn. Og da jeg kom ut igjen fra badet, sov Rolf i vippestolen. Vinn, vinn, vinn der altså [emoji6][emoji7].

IMG_6181.JPG
 
God bedring til puppen, høres ikke godt ut [emoji28]
 
God bedring til puppen ja [emoji173]️

Og så godt for Rolf å ha en slik en flink storebror som passer på :)
 
20. Oktober

Vis vedlegget 278540

Lørdag. Vi er på hytten på Mjølfjell. Forrige helg var det storflom, så deler av broen over elven ble ødelagt. I dag skulle det være dugnad for å fixe den. Med start klokken ti. Vi prøver å stille på dugnader, men klokken ti er jammen litt slitsomt å rekke på en lørdag. Rolf ble kledd opp i ull fra innerst til ytterst, og plassert i vognen. Fra hytten og ned til veien, er det 150-200m med relativt bratt nedstigning - på sti og provisoriske trappetrinn. Vognen leverer. Den tar seg frem over alt. Mor er litt bekymret for at babyen skal havne rundtomkring i vognen av alle humpene, men Rolf ser ut til å like det. Han sovner momentant...

Vis vedlegget 278539

Fra veien og ned til broen, går det bare en smal sti full av røtter og plankelagte myrer, så vogn var utelukket. Fikk hjelp av mannen til å stramme bæreselen så Rolf satt godt inntil meg. Og det ser ut til å funke. Han oppførte seg nesten eksemplarisk. Kun én episode med pustestopp, hvor jeg måtte ta han ut av bæreselen. Benyttet anledningen til å puppe han litt også. Det var kun et par plussgrader i luften, så både Rolf og puppen ble dekket med teppe. Litt artig var det at vi møtte en av Rolfs kontakter fra NFI på den samme dugnaden. Koselig gjensyn i vesentlig bedre omgivelser enn på sykehuset. Rolf og jeg var mest tilskuere i reparasjon av broen, men vi bidro med å stå på planker som ble saget. Broen ble riktig så fin til slutt...

Vis vedlegget 278538

Etterpå gikk vi oss en fin tur i det friske høstværet. Nå med Rolf trygt tilbake i vogn, hvor det er lettere å følge med på alle forsøk på juksing i pustearbeidet. Til sammen var vi ute i nesten seks timer. Det er ny rekord for Rolf. Han sov store deler av turen, og var ganske supersulten da vi kom hjem igjen. Jeg var mest sur for at klokken min hadde dødd et par min uti turen, så jeg ble loggført med skarve 369 skritt på hele den lange utetiden. Litt spent på hvordan natten blir når Rolf har sovet så mye på dagtid.

Vis vedlegget 278537
Ugla junior har fått beskjed om at det er natt [emoji23].

Omg! Han er så helskjønn skjønn!

Hurra for friskmeldt hjerte forøvrig - og fingers crossed for at det vannbrokket i pungen ikke blir verre og er en quick fix.
 
23. Oktober

Tirsdag. Det begynte så bra. Rolf sov lenge. Jeg var oppe først, og fikk de to eldste på skolen. Rolf fikk rikelig med mat, ny bleie, klær passende tur ut, og ble lagt blid og fornøyd under babygymmen et par minutter mens jeg skulle hive i meg frokost og pakke siste rest til utflukten vår. Plutselig kommer det heftige brekningslyder fra babygym-avdelingen, etterfulgt av et stort splæsj. Det hele gjentok seg tre ganger. Jeg ilte til. Alarmen ulte og ungen kavet med armer og bein, nesten like blå i ansiktet som lekematten. Jeg hater sånne episoder. Blir like redd hver gang. Men det ordnet seg denne gangen også. Jeg fikk snudd ungen på magen, renset ut det verste fra munnen og knepet litt i han, og vips så var alt fint igjen. Bortsett fra at lekematten, lekene i babygymmen, gulpebleien under Rolf og hele Rolf var kliss klass av gulp. Da er det ikke noe annet å gjøre en å sette seg ned og spise opp frokosten sin, for du vet at tidsplanen likevel har kollapset.

IMG_6183.JPG
IMG_6184.JPG

Mens Rolf ventet på bedre tider, rakk han å fylle bleien også, så det var like godt at vi venter litt [emoji56]. Det ble et hurtigbad i vasken og fullt skift fra innerst til ytterst før vi endelig kom oss ut døren. Rolf sovnet før vi var ferdig med å humpe ned trappene fra huset.

Målet for ekspedisjonen var babykino. Det var en morsom opplevelse. Rolf sin kinodate var rutinert, uten vogn, og oppførte seg eksemplarisk. Vi startet med å få kjeft fordi vi gjorde det alvorlige lovbruddet å ta med vogn inn i den tomme kinosalen. Det skulle liksom være helt intuitivt at det ikke er lov. Vel, mine by-instinkter er tydeligvis ikke på plass, og mannen som voktet kinosalen hadde åpenbart stått opp med feil fot, for han var på grensen til uvennlig. Men, men. Rolf var sånn passe imponert over konseptet, og fant ikke helt roen uten vogn. Det ble et 1,5t langt puppemaraton for å holde lille noenlunde rolig. Rakk ikke å spise en eneste godis. (Har tatt igjen det tapte i kveld). Heldigvis var filmen bra...

IMG_6186.JPG
IMG_6187.JPG

Ettermiddag og kveld har stort sett gått med til pumping av den sårede puppen, amming fra god-puppen og flaskemating. Nå sover den lille, etter å ha fått full tank... [emoji23]
IMG_6188.JPG
 
Herlige Rolf! :Heartred Synd han ikke var så opptatt av filmen, men bra du likte den. Og den stakkars kinomannen hadde sikkert behov for å vise at han er sjefen, av en eller annen grunn.

Det der med gulp kjenner jeg meg så altfor godt igjen i. Og enig med deg; like godt å få i seg mat før kaoset fortsetter.
 
Gulp har en tendens til å komme på upassende tider ja..

Rart at vognen ikke kunne bli med inn? Hadde jo vært å foretrekke at de små kunne sove søtt oppi der mens mor koset seg? :oops:
 
Han mannen var en fjott...

Håper dere blir med flere ganger [emoji897]
 
Back
Topp